mossel Skrevet Desember 23, 2006 Forfatter Skrevet Desember 23, 2006 OlaM535T: Jeg tror turbo skal holde til ca 400hk sh0rty^: Jepp, på høytid å få sendt disse blokkene til borring nå! Jeg er iallefall klar, nå må du få ræva i gir Takker for alle tilbakemeldinger!
Richie85 Skrevet Februar 1, 2007 Skrevet Februar 1, 2007 all respekt av dette prosjektet Skeptisk til setene.. ellers helt rått mer bilder og oppdatering?
mossel Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Skrevet Februar 1, 2007 Hei. Ja nå er det på tide med en oppdatering. Først og fremst så venter jeg på de smidde stemplene (USA), og rådene fra sverige. Samt M20Svinghjul +starter som blir sendt til meg i løpet av neste uke (Dette er for å passe Sachs 618trykkplata til PPF) slik at jeg får clutch som holder. Når jeg får inn dette går turen til Sylinderservice som skal borre opp blokka mi til 1st oversize (fra 84mm til 84.25mm). Samtidig monteres da veiv, råder, stempler og svinghjul for å balanseres. Når dette er gjort så er egentlig motoren klar. Da gjenstår bare endel montering som toppakning, bolter osv. Jeg har også kjøpt meg FK König Sport Coilovers
mossel Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Skrevet Februar 8, 2007 Da har jeg fått inn Haltech E6k datasprut. Ikke nyeste sprutet man får tak i men det fungerer. Dette sprutet styrer både tenning og bensin. Har endel lesing og studering foran meg før dette kan monteres! Har også en ledningsklase som må finnes ut av
boost Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 ja eg kjem nok innom deg for å sjå på detta:) når eg ska besøka bruttern.. blir nok bra.. betalte du mykje for FK justerbare senkesette..? justerer di bak å lr?
mossel Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Skrevet Februar 8, 2007 ja eg kjem nok innom deg for å sjå på detta:) når eg ska besøka bruttern.. blir nok bra.. betalte du mykje for FK justerbare senkesette..? justerer di bak å lr? Nytt ligger det på ca 6500DKK fra koed. Man har trinnløs justering på hvor harde demperne foran skal være, mens man har 3forskjellige hakk bak. Specifikationer: - TÜV Godkendelse. - KONI Justerbare dæmpere (Rebound) - For: 45mm - 75mm - Bag: 30mm - 75mm - Højdejusterbar begge akser
oyvind otterlei Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 Steike fint prosjekt!! Har nå lyst å prøve meg på en BMW eg og. Hadde tenkt meg å turbokonvertere en E34 med en 2.5 vanos.. Blir vel omtrentlig slik som din motor men med original veiv. Men du, hvordan har du tenkt å styre laddetrykket? Ser ikke noen wastgate. Øyvind
mossel Skrevet Februar 10, 2007 Forfatter Skrevet Februar 10, 2007 Steike fint prosjekt!!Har nå lyst å prøve meg på en BMW eg og. Hadde tenkt meg å turbokonvertere en E34 med en 2.5 vanos.. Blir vel omtrentlig slik som din motor men med original veiv. Men du, hvordan har du tenkt å styre laddetrykket? Ser ikke noen wastgate. Øyvind Takk for det! Jeg skal sveise et uttak fra grenrøret og på med wastegate. Det jeg vurderer er om jeg skal kjøre røret vidre fra wastegate og tilbake til eksos, eller om jeg skal kjøre den rett ut i friluft ved høyre forskjerm!
E30 ex Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 Godt å se at noen har forstått det, slik skal et bra turboprosjekt se ut. Men med et slikt grunnlag vil du nok bunne turboen din før potensialet er hentet ut. Min T304 bunnet ut på 403hk, mens motoren din nok takler 100 til. Fordelen blir jo at du vil få en ok respons. Det jeg fant ut var noe av det viktigste var å få en ordentlig mapping av oppsettet, så ikke knip inn på dette.
Ellingsen B. Skrevet Februar 12, 2007 Skrevet Februar 12, 2007 Kult prosjekt. Bra bilder var det jo også. Blir spennende å se resultatet. Du får komme deg på bimmers treffet 18mai
RoaldJ Skrevet Februar 12, 2007 Skrevet Februar 12, 2007 Det senkesettet er konge! monterte det på min kompis sin E30. vurderer det seriøst på min også. ble døds-sjalu.
mossel Skrevet Februar 12, 2007 Forfatter Skrevet Februar 12, 2007 Kult prosjekt. Bra bilder var det jo også. Blir spennende å se resultatet. Du får komme deg på bimmers treffet 18mai Takk for det, jeg er spent på resultatet selv og håper selfølgelig å kunne være klar til 18.mai. Det hadde vært sinnsykt morro!
mossel Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Skrevet Februar 15, 2007 Kom en pakke fra statene også i dag:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå