Gå til innhold

M5 forsikring, hvor mye sånn ca?

Dammed
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Ny her, første post. :D

Så her kommer spm:

Hvor mye er forsikringen på en orginal M5 1992 mod 340hk gått ca 190.000km? (ansvar, del kasko og kasko spilelr ingen rolle, har lyst å se hvor dyrt det er sånn ca. ;) )

Blir på fattern (45 år), han har 75% bonus hvis jeg husker riktig, og har masse forsikring på ham. Forsikringen må gjelde unge førere også, ned til 18 år.

Ja dette blir min første bil, og ja er litt selvmord med 340hk, men har vært en barndoms drøm om å få en M5 og siden billån er ok med foreldra nå, så blir det mest sannsynlig en slik en rundt januar. :)

Bilde av den jeg ser på nå: :love:

1201539-bilde2-reg.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det er kun "én" som kan svare deg sikkert på dette, og det er forsikringsselskapene. Du må rett og slett ta en ringerunde, eller be din far gjøre det for deg. Det er så mange faktorer som spiller inn på en M-bil. Spesielt kan postadresse utgjøre en del, siden det er meget tyveriutsatte biler.

Det er flott at du vil handle deg M5, men husk på at alt blir nedtur etter å ha hatt bil med så mye hester en stund. Det er vanskelig å alltid gå oppover, jo eldre du blir, etter å ha hatt 340hk... ;)

Ellers vakker bil - men den har noe rart i snyteskaftet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om at han har 75% på sin bil, så starter han på 20% på den m5 hvis han ikke kan overføre ra en annen bil han har 75% på!

uansett, ansvar på meg, gutt 26år med 12000km og 20% og 18års sjåfør kom på 11500,-

kasko alt samme, men med 15000egenandel kom på 32000,-!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 M5 er uten tvil en av BMW´s aller fineste modeller... evt. gratulerer med den og kjør forsiktig... :wink:... Jeg har forøvrig nesten bare kjøpt biler med mindre og mindre effekt ettersom jeg har blitt eldre (ref. Gunnar´s innlegg)... det var da endelig godt at jeg satset høyt vedr. hestekrefter da jeg var ung... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flott at du vil handle deg M5, men husk på at alt blir nedtur etter å ha hatt bil med så mye hester en stund. Det er vanskelig å alltid gå oppover, jo eldre du blir, etter å ha hatt 340hk... ;)

Kunne ikke vært mer enig! Derfor falt valget mitt på en 316 så jeg aldri noensinne kan eie en dauere bmw, og jeg ville ha en forgasser motor så jeg kunne lære meg å mekke........ :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjleder mer hester senere, så er det jo: Nyere m5 modell med 400 hk, m6 og 850 da. :D

Forsikringa blir jo selvsagt på faren min, er jo en grunn til at jeg nevner faren min! :P

Et eksempel: Faren betaler nå 3500 kr årlig på en 2003 mod toyota avensis full kasko. 2.0 TDi stasjonvogn, ble kjøpt ny av oss.

Jeg regner med maks 10.000 kr på han? Er det reelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjleder mer hester senere, så er det jo: Nyere m5 modell med 400 hk, m6 og 850 da. :D

Forsikringa blir jo selvsagt på faren min, er jo en grunn til at jeg nevner faren min! :P

Et eksempel: Faren betaler nå 3500 kr årlig på en 2003 mod toyota avensis full kasko. 2.0 TDi stasjonvogn, ble kjøpt ny av oss.

Jeg regner med maks 10.000 kr på han? Er det reelt?

Jeg tviler litt på at det er reelt. Jeg hadde planer om å kjøpe en Audi S6+ for noen måneder siden. Bilen skulle stå på faren min og i egen garasje. Hadde 50% i startbonus, tror vi tilslutt kom ned i 39 000 for full kasko, så at en M5 blir så veldig mye billigere tror jeg ikke........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør det. men ut i fra det bildet du postet, så er det en personbil, disse kan ikke registreres som varebil. Så hvis du fortsatt snakker om den bilen i den første posten din, så er det en personbil......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om at han har 75% på sin bil, så starter han på 20% på den m5 hvis han ikke kan overføre ra en annen bil han har 75% på!

Man får som regel automatisk en høyere startbonus enn 20% når man har en annen bil med bonus. Har man f.eks. to biler på 75% så får den tredje automatisk 50%. Da kan man rokkere om litt slik at den bilen med billigst forsikring får 50%. :)

Prøv deg på en slik kalkulator de fleste forsikringselskapene har på sine hjemmesider! Postnummeret ditt kan ha svært mye å si...

Tviler på det er noen som gir pris på M-biler online. Det er til og med noen av de som ikke gir pris på noe mer enn 320i online.

full kasko ja....

Tenkte å ha ansvar, brann og tyveri... ikke noe mer...

Ser du sier du skal ha lån på bilen - tenk hvor forbanna kjipt det er å gå rundt og betale på en kondemnert bil om du smeller.. og husk at 4 av 5 mellom 18 og 20 år er "borti" trafikkulykker.

En annen sak er at dersom du skal ha lån med pant i bilen, så krever utlåner full kasko for å få dekning for lånet de har gitt deg selv om noe skulle skje. Da må også samme person som lånet står på ha forsikringen i sitt navn. Du kan selvfølgelig ha lån med dine foreldre (og dems hus f.eks.) som kausjonister. Da kan du slippe unna å måtte ha full kasko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, må nesten ringe opp og sjekke med forsikring selskap, men fattern er veldig: 100 hk holder mer enn lenge nok, og du kommer aldri til å ha råd til forsikringa og driften osv osv....

Må mye manipulering ttil for å få lov til å kjøpe en m5 ser det ut som... Han mener at den beste bilen for meg er en fiesta/golf/polo o.l 1.6 motor osv....

:evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...