Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg monterete nettopp det samme senkesettet på min bil, og en trenger i alle fall ikke fjørklemmer for å sette det sammen. Bilstein B10 Powerkit er noe av det beste jeg har prøvd. Har tidligere hatt både H&R sett, KW, SSS og Apex, men holder en knapp på dette.

• Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg monterete nettopp det samme senkesettet på min bil, og en trenger i alle fall ikke fjørklemmer for å sette det sammen. Bilstein B10 Powerkit er noe av det beste jeg har prøvd. Har tidligere hatt både H&R sett, KW, SSS og Apex, men holder en knapp på dette.

Har da selv montert foran i dag, og fjærklemmer på fjærene var som du sier ikke vits å bruke fjærklemmer på...

Ellers så har jeg forhåpninger til dette kitet...

Skrevet

Fikk i dag min etterlengta eske med endel deler:

-Dempertopper foran og bak med alt av nødvendige pakninger

-Låsmekanisme passasjer side

-Endeledd fører side

Diverse_understells_deler.sized.jpg

Dette resulterte i at jeg starta å monterer dempere og fjærer foran. Igrunn så gikk dette ganske smertefritt, men de gamle demperne måtte bøte med livet samt en skrustikke ;)

For å montere fjærene på de nye demperne kunne jeg bruke håndmakt til å presse dette tilstrekkelig isammen til å få skrudd på dempertoppene osv.

Legger ved noen bilder.

demper_foran_montert.sized.jpg

dempere_foran_montert_2.sized.jpg

dempere_foran_montert.sized.jpg

Skrevet

Lite å gjøre på en lørdagskveld, så jeg bytte endeleddet også i samme slengen...

Legger ved ett bilde etter at jeg monterte dekka og jekka bilen ned igjen.

60_senk_p_nye_dempere.sized.jpg

Skrevet
Dette så bra ut :) Fin høyde med det kittet :)

Foreløpig ser det bra ut ;) alltid hatt 60/40 kit og liker høyda på de ;)

Ellers ett nytt bilde av tralla tatt i dag.

60_senk_foran.sized.jpg

Skrevet
Dette så bra ut :) Fin høyde med det kittet :)

Foreløpig ser det bra ut ;) alltid hatt 60/40 kit og liker høyda på de ;)

Ellers ett nytt bilde av tralla tatt i dag.

60_senk_foran.sized.jpg

Det er en fin høyde ja. :) Tenkte litt på samme stuket på touringen.

Så ut som bilen frøs litt på bildet :P

Skrevet

Tror jeg blir nødt å bestille 60/40 også, kan du røpe hvor du kjøpte det bilstein settet? til en så rimelig pris..

Ellers så er du jo litt mer ærlig med bildene enn dr.s, på hans bilder var alltid bilen helt skinnende nyvasket :wink:

Skrevet
Tror jeg blir nødt å bestille 60/40 også, kan du røpe hvor du kjøpte det bilstein settet? til en så rimelig pris..

Ellers så er du jo litt mer ærlig med bildene enn dr.s, på hans bilder var alltid bilen helt skinnende nyvasket :wink:

Bestilte det på autotrio.no, kom på 5500 ca inkl mva og frakt.

Ellers så er det bare prosjekt bilder som jeg legger utnå , føler da at det ikke er vits å ha nyvaska bil på hvert bilde ;) Kommer nok noen litt mere særiøse så fort bilen er "ferdig" ;)

DR_S var nok litt mere nøye der med tanke på bilvasken, noe som bilen bærer preg av... aldri sett en så gammel bil så rein under jeg ;) samt at det ikke finnes antydning til smuss inni ;)

Skrevet
Vil si den er perfekt senket, ser ut som bilen har det kaldt. Må ut å kjøre med den:)

Skulle gjerne kjørt med den, men har seg sånn at jeg kom i klammeri med noen blåkledde indianere i sommer som var... så er uten lappen fram til mars mnd ;(

Skrevet
Tror jeg må vurdere et slikt sett til våren. Blir vel litt mer "helhet" på senken når det kommer på sommerlefser.

Btw, du må ikke subbe føttene i sideskjørtet når du går inn og ut. Blir striper :wink:

Ikke jeg som subber gitt... sjåføren som kjørte bilen hjem fra dr_s den kvelden jeg henta den...

Godt vant med bmw og den sine faresoner for å få riper... eksen ripa opp skjørtet på passasjer sida på både cabn og coupe'n jeg hadde før... fikk seg en smekk ho ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...