Gå til innhold

7-serie e38, motorvalg?

Anbefalte innlegg

Skrevet
105000km på ti år er da ikke mye...?

Jeg har kjørt min E46 318d Touring mer eller mindre 100000 Km på 4 år... så 105000 på 10 år er ikke mye nei... knapt 10000 Km i året... :wink:

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jeg ville gått for en 740. Den koster ikke så veldig mye mer enn en 728. Kunne tenkt meg en selv. En 740 kan muligens være dyr å forsikre.

Joda, kunne jo selvfølgelig tenke meg en 740.. men bensin forbruk er jo da vidt forskjellig :P

Skrevet

Hvordan kan dere si at en 740 har mere "komfort" enn en 728?....

var ute å prøvekjørte begge (merket ingen forskjell på comforten.. bare gassdraget)... men fattern endte opp med 728.... var mye mere utstyr enn 740... sport comfort seter .. bla bla bla... listen strekker seg LANG....

Skrevet
Jeg ville valgt 735 eller 740iA

Syns E38 virkelig fortjener en 8er. 728iA har heller ikke samme "komfort" og flyten som en 740iA. Forbruk så skiller det lite. Fattern gikk fra 3år med sin 728iA til 740iA. Han har gått opp ca 0.1-0.2 i snitt på forbruket. Det er jo ingenting hvor motoren er nesten dobbelt så stor..Hehe :)

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1248659

Og når vi snakker om sola så dukker den opp!

Skrevet
Hvordan kan dere si at en 740 har mere "komfort" enn en 728?....

var ute å prøvekjørte begge (merket ingen forskjell på comforten.. bare gassdraget)... men fattern endte opp med 728.... var mye mere utstyr enn 740... sport comfort seter .. bla bla bla... listen strekker seg LANG....

Nei det stemmer ikke helt etter som en rekke 6 har mindre vibrasjoner enn en V8. Men mange synes det er bra komfor å ha en motor som jobber uansetrengt, dvs høyt dreimoment.

Skrevet

Jeg er ihvertfall meget fornøyd med min 730d etter vel et halvt års bruk.

Jeg er ihvertfall ikke i tvil om hva jeg ville ha valgt, men så er jeg jo også blottet for alt som minner om objektivitet når det gjelder bensin kontra diesel :wink:

Skrevet
Jeg ville valgt 735 eller 740iA

Syns E38 virkelig fortjener en 8er. 728iA har heller ikke samme "komfort" og flyten som en 740iA. Forbruk så skiller det lite. Fattern gikk fra 3år med sin 728iA til 740iA. Han har gått opp ca 0.1-0.2 i snitt på forbruket. Det er jo ingenting hvor motoren er nesten dobbelt så stor..Hehe :)

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1248659

Og når vi snakker om sola så dukker den opp!

:) Hvertfall ikke gal pris for en facelift 99 740iA..Men den er mer eller mindre solgt nå.

Som jeg nevte tidligere..Så økte forbruket til fattern veldig lite fra 728 til 740, men kjører du hardt og skal dra den på turtall hele tiden (som man overhodet ikke trenger på 740 men som man MÅ på 728) så vil jo en 740iA trenger litt mer gas..:)

Men han ligger jevnt på 1.0-1.1 i snitt. Det er 20mil på E6 og bykjøring i Oslo hver dag.

Skrevet
Du har ikke vurdert en 740d? Er det noen som har noe greie på den motoren?

De må du vel ta inn fra tyskland da det nesten ikke er noen sånne i Norge, men de kommer vel fort på 360-400k for en fin 740d.

Skrevet
Du har ikke vurdert en 740d? Er det noen som har noe greie på den motoren?

Tror ikke det er mange av dem i Norge nei. Ingen her på forumet ihvertfall. Hadde vært morsomt å fått ta del i noen erfaringer om hvordan den motoren er. Tipper den er helt rå :)

Skrevet
Har planer om å bytte bil til en e38 snart, og lurer på hva slags motor jeg skal gå for? Er litt usikker på seksern i 728 mot V8'n i 730 eller evt 735..

Noen som har noen tips, spesifikasjoner eller erfaringer å dele?

Har også sett endel e38'er med fire eksosutløp bak, noe som jeg synes ser skikkelig kult ut.. men lurer på om dette kom fra fabrikken eller om det er ettermontert? syns det er litt rart at bare noen feks 728 skulle ha dette fra fabrikk! :o

Jeg synes en e38 fortjener en 8er..Men 728i er jo et bra alternativ mtp. bensinforbruk og ytelser (sammenlignet med 730i)

Spesifikasjoner finner du her:

https://www.autopower.se/modellguiden/e38.asp

"Kjøpsinfo" finner du her:

https://www.autopower.se/begagnatguiden/e38/default.asp

Jeg liker ikke 4utblås på e38..Det blir voldsomt.. :wink:

Jeg synes det er på samme linje, som de som setter på masse v8er emblemer på sin e38, for å vise at de har 8er :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...