Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Yees, har samma handtak-problem på min e46... Hva skal vi smør med da?:P

Grautulerer med nyebilen:)

Teflonfett(fett på sprayboks)

Hørtes lurt ut!

Så ikke bare jeg som har litt problemer med det der altså.. :)

Gjelder kun på førerdøren da, for min del.

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...
Skrevet

Har ikke tenkt å gjøre noe spesielt med den. Ikke enda ihvertfall.

Det var forresten en ting som skjedde med Bilen; Parklyset slo seg på når jeg trykte på fjernkontrollen til garageportåpneren !!?? Dro til BMW og de sa det var en registrert feil som de fikser, på tross av at garantien er utløpt for 2 uker siden.

Her er et par bilder :)

http://img209.imageshack.us/img209/5225/bmwfrontuf4.jpg

http://img341.imageshack.us/img341/4400 ... treyw5.jpg

Skrevet

Liker 1-serien jeg. Tøff bil helt klart. Men er vel litt som Compact E-46, litt særegen bil. Men hvorfor ikke! Vi har :D ihvertfall noe som ikke alle andre har! :D:D

Skrevet

me har også ein 116i, og er storfornøyd! det einaste er som sagt dørhåndtaka, men eg leste på eit engelsk bmw-forum at bmw ville rette opp dørhåndtaka på 1-serien om folk kom in med bilen, ein fikk då heilt nye dørhåndtak som var ferdiglakka når dei ankom. me har ringt til selger og han ga oss beskjed om å komme in med bilen neste uke.

grattis med finfin bil! :D håper du blir like fornøyd som oss! :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Gratulerer med en flott bil!

Samboeren min har også en 2005 116i, og hun er utrolig fornøyd. Det stod mellom en A3 1,6 FSI og den hun har nå.. Etter en kort vurdering var det ikke tvil :lol: Jeg har også førsøkt å få henne til å lage seg en profil på bimmers.no, men uten hell foreløpig :D

Eneste problemet vi har hatt er det samme som nevnes.. At dørhåndtakene er litt trege og blir lett stående "ute". Men, som beskrevet av andre, dette er bagatell.

Forresten moro at det begynner å dukke opp flere 1-ere på forumet :-)

Forsøker å legge ved et bildet... (aner ikke om dette går)

51661982832df1.jpg

Skrevet

Pene biler begge to. Liker fargen på bilen til trådstarter veldig godt og den andre var tøff! Når vi først har en liten tråd for oss 3-4 med 1 serie så får vel jeg legge ut bilder av min!

anonymhq2.jpg

Har litt lyst til å sote rutene mine, men hvordan blir det med en blå bil? Noen meninger? Drømmer også om en liten takspoiler fra hartage, men penger er det lite av som student.

Skrevet
Pene biler begge to. Liker fargen på bilen til trådstarter veldig godt og den andre var tøff! Når vi først har en liten tråd for oss 3-4 med 1 serie så får vel jeg legge ut bilder av min!

anonymhq2.jpg

Har litt lyst til å sote rutene mine, men hvordan blir det med en blå bil? Noen meninger? Drømmer også om en liten takspoiler fra hartage, men penger er det lite av som student.

1-serien til min sambo er svart og har orginale sotede ruter. Det ser meget bra ut. Imbiller meg at det ikke blir noe dårligere på din blå. Hvor mye sambo gidder å gjøre ut av bilen vet jeg ikke. Men, synes den er tøff som den er. På vedlagt bilde kan du se hvordan den blir utenfra med mørke ruter...

51338583394sp6.jpg

51440685475hj3.jpg

Skrevet

Har kjørt 118D og 130i, sistnevnte WOOOW!

Fine biler, tøffe å se til, små og trange innvendig, litt kjip kvalitet på hanskerommet bl.a kanskje?

Det kommer forresten en facelift av denne nå snart, sett bilder faktisk, endrer litt på lykter bl.a.

:wink:

• 1 month later...
Skrevet

Hei!

Fant denne tråden på Google, så jeg "kaprer" den litt da det er noen ting jeg lurer på.

I dag skal jeg forhåpentligvis kjøpe meg en 116i. Har fått testet den, og er strålende fornøyd. Men, det er nok den særegne utseendet som er hovedgrunnen til at jeg har falt for denne bilen. Syns den rett og slett er sweet!

Uansett, bilen blir solgt for en kunde av en autorisert forhandler. Det er en 2005-modell som ble registrert ca mai 2005. Det vil si at nybilsgarantien går ut om noen måneder. Men er det mulig om få en eller annen ekstra/forlenget garanti? Regner med at forhandleren egentlig ikke har noe plikt til å gjøre det i og med at de selger den for en kunde. Hva med rustgaranti? Hvor lenge varer den?

Og, hva bør jeg undersøke skikkelig før jeg helt til slutt underskriver kontrakten? Burde jeg ha tatt en NAF-test før jeg kjøper den? Bilen er kjøpt ny hos samme forhandler. Den har kun ha 1 eier, så forhandleren sier at de har full kontroll over bilens historikk. Regner da med at alt de sier er sant. Eller bør jeg ikke ta det de sier for god fisk?

Og, til slutt. Har lyst å prøve å prute litt. Tenkte å starte på 5000 kr. Er det for mye eller for lite?

På forhånd takk for svar

-fAight

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...