Fredrik Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 Tyske ADAC (tilsvarende norske NAF) har testet div. takbokser og resultatet er skremmende. Hvis man ikke sikrer lasten forsvarlig skytes bl.a skiene ut av takboksen som prosjektiler ved bråbremsing eller en ulykke. Den danske avisen Politikken har også en artikkel om saken her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 Bra at noen tester dette og utgir informasjon som skremmer litt. Blir ganske forbannet når jeg ser hvordan noen sikrer last på taket. For eksempel en haug med tommestokker, og bare hiver noen tau rundt og tror det er helt forsvarlig. De skjønner ikke at dette blir prosjektiler som gjennomborrer en bil ved en kollisjon! Det er veldig viktig å forstå hvilke krefter som er i sving. En finérplate blir rene barberbladet når den får fart på seg! Vel, barberbald skjærer lett av ett tau... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anni85 Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 Interessant tema du tar opp der. De fleste mennesker er nok ikke klar over hvor farlig det kan være har aldri kjørt med skiboks selv, men har hørt om ulykker tilsvarende de jeg så på videoen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 Det har jeg faktisk aldri tenkt på! Bra det kommer ut litt sånn informasjon. Jeg skal hvertfall passe neste gang jeg kjører med skiboks. (Ikke at det er alt for ofte...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 Bra at noen tester dette og utgir informasjon som skremmer litt. Blir ganske forbannet når jeg ser hvordan noen sikrer last på taket. For eksempel en haug med tommestokker, og bare hiver noen tau rundt og tror det er helt forsvarlig. De skjønner ikke at dette blir prosjektiler som gjennomborrer en bil ved en kollisjon! Med fare for å være flisespikker her nå, så er det vel ikke så mange som kjører rundt med "tommestokker" på taket. Disse får jo plass i hanskerommet. Men skjønner poenget hvis det er tømmerstokker, eller en haug med 1" tykke stokker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36-M-Tech cab Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 hehe, bra flere så det om tommestokkene, hehe, fikk meg en god latter der ja!! Men ved sikring av last, eller "tommestokker", bruk jekkestropper, disse holder tingene på plass!!Billige i innkjøp, og bedre enn tau!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå