Gå til innhold

E36 eller E46 ?

Lkoddenes
 Share

Anbefalte innlegg

det er godt mulig det ja.. heter forøvrig M52B23 viss det er 323 motoren du sikter til.. :D

Nei... i forbindelse med bl.a E36 323i heter motoren M52B25 og den har et motorvolum på 2494 cm3. M50B25 motoren har et tilsvarende motorvolum. Du tenker kanskje på M20B23 motoren i E30 323i ?... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett så mye på 323 nei, men jeg ser det ikke er mange til salgs av hverken 323 eller 328. Touring er uaktuelt.

Har sett man kan få de eldste e46 til rundt 100000.. Men jeg har på en måte forelsket meg i sekser lyden i bmw'ene, så av den grunn har jeg lyst på en 323/325/328.. Men problemet er som sagt at det er vanskelig å få tak i 323 og 328..

Jeg får vel prøve både e36 og e46 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha! da skal jeg ikke krangle mer :D men må vel gå and å få fixa den modellguiden? lite vits å ha den viss den ikke er korrekt? Men synes fremdeles det er rart att de bruker samme motorkoda på to forskjellige motorer..

Jeg er enig med deg i at bl.a modellguiden bør rettes, men som alltid er det et spørsmål om tid og prioriteringer. BMW´s motorer er organisert i motorserier eller generasjoner. Navnet på en motorserie kan være M52 eller f.eks N54 for de nyeste generasjonene med Valvetronic. En motorserie finnes i forskjellige motorstørrelser eller motorvolum og f.eks B25 forteller at det handler om en bensinmotor med et motorvolum på ca. 2,5 liter. Omvendt forteller D25 at det handler om en dieselmotor med et volum på mer eller mindre 2,5 liter. Tilsammen heter dermed en motor f.eks M52B25... alt. med "TU" (Technical Upgrade) hvis det handler om en mindre teknisk modernisering. Det klokeste er nok å holde motorkodene og de forskjellige bilenes modellbetegnelser fra hverandre... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha! da skal jeg ikke krangle mer :D men må vel gå and å få fixa den modellguiden? lite vits å ha den viss den ikke er korrekt? Men synes fremdeles det er rart att de bruker samme motorkoda på to forskjellige motorer..

Kanskje jeg missforstår deg, men viss du snakker om 325i betegnelsen og 323i betegnelsen så er det ikke samme motorkode. 325 har M50B25 (eventuelt M50B25TÜ), mens 323i har M52B25.

Sistnevte er en kjempemotor :wink:

Dette var ikke en ille pris for den bilen. Må koste på litt utseendemessig (såfremt man er opptatt av det), men mye bil for pengene vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg missforstår deg, men viss du snakker om 325i betegnelsen og 323i betegnelsen så er det ikke samme motorkode. 325 har M50B25 (eventuelt M50B25TÜ), mens 323i har M52B25.

Nei... du misforstår ingenting, men vi har faktisk allerede i diskusjonen konstatert at det handler om en M52B25 motor når det gjelder E36 323i... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...