Gå til innhold

Kjøp av 96mod M3 Cab. Tips/hjelp

endless
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er ny på forumet her og BMW er også nytt for meg. Jeg har hatt MANGE biler opp gjennom tiden men altså ikke BMW, derfor trenger jeg deres hjelp og tips nå.

Jeg vurderer og kjøpe med en 96mod m3 cab som er gått 110,000kr. Er det noe spess jeg må sjekke med disse bilene, er det noen kjente feil eller svakheter osv?

Er denne bilen det er snakk om: http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1310530

1310530bilde1dsc00184uh1.jpg

Pen bil, eneste jeg har personlig og utsette på bilen er interiørfarven og at det ikke er nakkestøtter bak, men det må da la seg fikse og bytte med tiden :)

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til bimmers... :D ... Jeg vet ikke spesifikt hva man spesielt bør sjekke når det gjelder en cabriolet... utover at taket bør være tett og at selve takkonstruksjonen virker. Imidlertid kan kanskje denne guiden være til hjelp når det gjelder E36 generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VANOS er et hydraulisk/mekanisk system som styrer kamakselen (ventilløft) i forhold til gasspedalens stilling og motorens omdreininger for på den måten å hente ut mest og best effekt ved alle turtallsområder.

Dobbel VANOS betyr at begge kamakslene blir styrt på denne måten.

Det har vært masse diskusjon om VANOS er et svakt punkt eller ikke, men tror aldri jeg har sett en "konklusjon" på det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne mailen av selger, Noen som kan bekrefte eller komentere dette?

"Det som er problemet er at bilen har noe som heter dobbel vanos. det er en ventiltidstyringsenhet som har i oppgave og få en gjevner effektøkning ved gasspådrag og spare bensin når man kjører pent.

Problemet er at når man kjører med tynn olje som Castrol Tws motorsport så får man en skrapelyd når man starter bilen (når den er varm) på grunn av at den bruker litt tid på og få opp oljetrykket .

Fyller du på Castrol SLX som er brukt på bilen tidligere blir lyden borte men på merkeverksted bruker de TWS.

Man kan også bytte vanos fra Rolls Roys til en Sacs som er en mer stillegående vanos men det kostermellom 15 og 20 tusen.Og denne vanos tåler også TWS olje.( Samme vanos som sitter på E-46 M3 Og da er det billigere og høre den lyden når du starter bilen (når den er varm) eller bytte olje.

2 sek etter du har startet bilen maler motoren som om den var ny.Sinnsyk tøff lyd.

Jeg har snakka med AutosentrumA/S/Arne gullbrandsen A/S/Autopower/Egil stenshagen A/S Og alle sier det samme at det ikke er noe farlig for motor. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har mere og komme med ang kjøp av denne bilen? Jeg er så i tvil, da jeg aldri har eid en BMW og ikke kan så mye om denne biltypen m3.

Hvordan er det feks og vidreselge denne bilen? Sikkert en vanskelig bil og selge, da det begynner og bli en gammel bil til en noe høy pris. Liker og bytte bil ca 1-2 ganger i året så er greit og kjøpe bil etter hvordan den er og vidreselge også..

Hvordan er det og få tak i nytt komplett interiør til denne bilen? Er litt interesert i sort skinn..

Takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...