SteffenK Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 "Videoen som lå på det populære nettstedet YouTube viste to unge menn som råkjører i Skoda Octavia som på vei mellom Kjeldstad i Lier og Asker på E-18. På det raskeste er de oppe i 240 kilometer i timen." To ting som ikke rimer her, Skoda Octavia og 240 km/t. Det må jo være RS versjon eller lignende? Hvor stor motor har RS? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 To ting som ikke rimer her, Skoda Octavia og 240 km/t. Det må jo være RS versjon eller lignende? Hvor stor motor har RS? Skoda Oktavia RS har den samme fabelaktige motoren som Golf V GTI har... 200 HK ved 5100 rpm og 280 Nm ved 1800 rpm. 0-100 Km/t går løs på 7,3 sekunder og topphastigheten er nettopp 240 Km/t. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odland318is Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 De kunne vært litt mer diskre, men... Vi kom selv på TV jeg og en kompis for flere år siden etter å ha hoppa i over 130 km/t over den "berømte" jernbanebroa på Varhaug utenfor Bryne. Kameramannen gikk til media bak vår rygg med opptaket. Bilen gikk fra rød til svart over natta. Skumle greier... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ioctl Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 To ting som ikke rimer her, Skoda Octavia og 240 km/t. Det må jo være RS versjon eller lignende? Hvor stor motor har RS? Den "nye" Octavia RS har 2.0 TFSI motoren fra VAG på 200Hk. Hadde vært en meget aktuell familiebil om den hadde hatt AWD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvin Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 gamletypen octavia rs har en 1.8T på 180hk. vil tro at det bare er å nekte jeg? du kan jo ha skrudd opp hastigheten på filmen f.eks.. ? Så lagt til stemmer o.l. etterpå, hva speedometeret viser er jo ingen sak å manipulere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Men hva med ladetrykket da?Har de bilene turbo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
milhouse Skrevet November 29, 2006 Forfatter Share Skrevet November 29, 2006 Ja den har turbo. 1.8 liter turbo som ikke er videre vanskelig å chipe. Er samme motor i s3 feks, der yter den 210 og 225 hester(gamle modellen). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboxs Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 kjenner denna karen jeg og han er jo ikke så veldig smart om det skal sies. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325i Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Fredrik: Hvorfor ikke la alle oss få se ip-adressene ?? Hadde hvert greit vist noen hadde svindla deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Fredrik: Hvorfor ikke la alle oss få se ip-adressene ??Hadde hvert greit vist noen hadde svindla deg Det må du spørre Gunnar om... jeg vet ikke om phpBB forumet evt. har en eller annen justering for slikt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Synest dette der er litt gale at dei teke folk for sånt eg! Men er du dom nok til å legge ut sånne filmer som det der, så kan du berre ha det så godt! Tenk kor mykje peng som har gått med til den etterforskinga? Vil tru at det har vore fleire etterforskningstimer enn dei 8500 dekker! Lure på korti dei byrjar å ta folk for å kjøyre for fort med å rekne ut "gjennomsnitt hastigheiten" på kreditkorta deire. F.eks at eg fylle bensin på Nestun i Bergen og to timer seinare fylle eg Bensin i Vik i Sogn (18 mil). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Er ikke du system-utvikler da, Fredrik? Show us some skills! For noen år tilbake, da jeg gikk på VGS og hadde IT som valgfag og var ganske aktiv på IRC (mIRC), så hadde jeg et slikt IP-trace program, der du la inn en valgt IP, trykket "TRACE IP", så kom det opp hvem hva og hvor! Alle nødvendig info kom opp for seg selv i form av ren tekst, samtidig som man kunne se "hvor" markert på en globus! Med andre ord, man kunne lett se hvor en pc/ip-adr befant seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 Er ikke du system-utvikler da, Fredrik? Show us some skills! For noen år tilbake, da jeg gikk på VGS og hadde IT som valgfag og var ganske aktiv på IRC (mIRC), så hadde jeg et slikt IP-trace program, der du la inn en valgt IP, trykket "TRACE IP", så kom det opp hvem hva og hvor! Alle nødvendig info kom opp for seg selv i form av ren tekst, samtidig som man kunne se "hvor" markert på en globus! Med andre ord, man kunne lett se hvor en pc/ip-adr befant seg Det er korrekt at jeg er IT systemutvikler, men internettet er ikke mitt område.... jeg kan bare det mest elementære når det gjelder div. protokoller og nettlayout. Jeg jobber mest med analyse av store og relativt lukkede/sikrede systemer som f.eks EPJ-systemer til forskjellige danske sykehusregioner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 "Jeg kan bare, jeg kan bare" hehe... beklager OT: Når du nevner internett og hva man kan og ikke kan, så må nok også jeg innrømme at ekspertisen stopper lenge før html/php-script og koder og etc etc På VGS VKII IT-valgfag gikk det i Visual Basic 6.0 og Modellering og Systemdynamikk. Det artige med VB 6.0 var at vi lagde et "remote pc controller via tcp/ip", noe ala R-admin! Så vi satt på biblioteket og hadde fullstendig kontroll over utvalgte pc'er på rom 205 *glise* hehe, hadde mye moro med de Jeg syns også det blir litt feil og bruke mye ressurser på slike typer video, med mindre det da er snakk om et alvorlig lovbrudd! Og det kommer jo selvfølgelig an på hvor mye arbeid dette krever, hvis det kun er snakk om rask IP-trace og noen tlf-samtaler så er det jo greit. Men det jeg skal frem til er at jeg syns det blir galt hvis de f.eks lar slikt arbeid gå utover de vanlige oppgavene, hvis video-saken kun er av mindre kriminell karakter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet November 30, 2006 Share Skrevet November 30, 2006 jeg jobber som IT- driftsoperatør! og kan love dere at det er 0 stress å finne ut hvor filmen kommer fra osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå