Gå til innhold

(!) E70 X5 i Norge (!)

ErikS
 Share

Anbefalte innlegg

Nye BMW X5 E70 er her!

Det er nå mulig å få kjøpt nye E70 X5 i Norge. Bilen står til salgs på Lysaker hos Land & Sjøfritid Vest AS.

Link:

www.finn.no/nye X5

Kommende motoralternativer:

-3.0d, R6, 235hk (4.000 rpm), 520nm (fra 2.000 til 2.750 rpm).

0- 100km/t går på 8,3 sek. Toppfart er på 216km/t.

Forbruket er oppgitt til 0,87 liter per mil og CO2-utslippet er 231 g/km.

Samme motor som finnes i bla. 550i

-4.8i, V8, 355hk, 475nm (fra 3.400 til 3.800 rpm).

0- 100km/t går på 6,5 sek.

1,25 liter per mil

-3.0si, R6, 272hk, 315nm.

0- 100km/t går på 8,1 sek.

Co2- utslippet er 260g/km

Firehjulsdrift

Firehjulsdriften er fortsatt xDrive og den er i utgangspunktet satt opp i forholdet 40:60 foran og bak. Forholdene og grepet på de forskjellige hjulene bestemmer så hvor kreftene skal sendes. Kun hjul med grep blir tildelt kraft. I et teoretisk tilfelle med for eksempel bakhjulene hengende i løse lufta, vil bilen være hundre prosent forhjulsdrevet.

Ikke luftfjæring

BMW har valgt å ikke utstyre X5 med komplett luftfjærig. Så å si alle konkurrentene har det. Treliterne har spiralfjærer både foran og bak, mens 4.8i har luftfjæring bak med nivåregulering. Trelitere som er bestilt som syvsetere får også luftfjæring bak med nivåregulering. Det vil si at an heller ikke får heve og senkefunksjoner og mulighet for større bakkeklaring. BMW mener at bilen ikke blir brukt terreng så de har valgt å ikke tilby dette utstyret. Det finnes heller ikke reduksjonsgir eller andre terrengfunksjoner, men den kan kjøres i 50 centimeter dypt vann.

Hele artikkelen finner du her..

2265095.jpg2265101.jpg

2265103.jpg2265096.jpg

2265102.jpg2265099.jpg

Film kan lastes ned her!

Bilder av bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja det er en utrolig bil. Jeg gleder meg også veldig til lanseringen her i norge. På bildene og videoen virker det i hverfall lovende. Det eneste jeg ikke liker, er at de har gått bort i fra luftfjeringen, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

E70 X5 er uten tvil en lekker bil og 4,8i blir heller aldri feil, men jeg skjønner ikke de som vil betale 1,5 millioner kroner for en bil som det kun er utgifter og tap med.. (greit for de som kan knipse i fingrene).. Å betale 1,5 millioner kroner for en bil er jo rene galskapen.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjipt utstyrsnivå på den x5'en som lå på finn... ikke engang komfortseter...

Det er jo litt uheldig på en bil som er så dyr. Ei heller hadde den de fancy eksteriør-detaljene som gjorde den nye X5'en kul... bare bagateller men det så jo litt kjipt ut med all den sorte plastnettingen...

Mange mennesker kan kjøpe seg en X5 4,8... bare se på hvor mange Porsche Cayenne Turbo-eiere det er som farter rundt på oslos vestkant... for dem blir det jo ett skritt ned å gå over til en X5 4,8.. hihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjipt utstyrsnivå på den x5'en som lå på finn... ikke engang komfortseter...

Det er jo litt uheldig på en bil som er så dyr. Ei heller hadde den de fancy eksteriør-detaljene som gjorde den nye X5'en kul... bare bagateller men det så jo litt kjipt ut med all den sorte plastnettingen...

Kjipt og kjipt fru blom.. :roll: Vi er nok helt uenige på dette området, men bilen på finn.no har så og si alt av utstyr. Selv om en bil ikke har komfortseter blir jo ikke bilen kjip av den grunn.. Felger, plastikk og lakk kan jo alltids ettermonteres.. :wink:

Jeg vil også tilføye at firmaet som selger X5'en har vært maksimalt uheldig med bildene. Før det første er bilen skitten, men lyset reflekterer såpass mye i lakken - særlig på førstebildet og det gjør at man ikke får et helt inntrykk av bilen.. Og bilen er jo lekker fra de offisielle bildene som BMW har gitt ut.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene vitner bare om hvor profesjonelle de egentlig er. Hadde jeg drevet bruktbilsjappe hadde jeg aldri vist frem så dyre biler på den måten.

De burde gå inn på Ebay og se hvordan dyre biler skal klargjøres der før fotografering... en verden i forskjell...

når man ser på bruktbil er det jo hyggelig at den ser strøken ut... at ikke bruktbilforhandlere forstår dette syns jeg er meget merkelig.

Kom over denne annonsen for litt siden, og dette er ett glimrende eksempel på hvor lite selgere bryr seg om bilder av bruktbiler.

....8471002_325088_1_1_1444l_3.jpg

Dette er en 2004 mod 530d som bare har gått 44.000 kilometer... og for denne bilen forlanger de 659.000 kr..

Kanskje bilen er spesielt slitt, men det blits-bildet der skaper ikke noe godt intrykk. Åpenbart at Autozentrum ikke har spesielt gode selgere.. Når man ser en Annonse skal man jo tenke " hei! den bilen fikk jeg lyst på! den vil jeg ha!" Hvem i helvete tenker det om den annonsen der ?

Har selv jobbet som selger (markedskonsulent) og er det en ting jeg vet så er det at slikt slurv IKKE selger! :roll:

http://pal.finn.no/pal/autozentrum/car/object?finnkode=8471002&sid=9aC8UP2se515328&pos=45&tot=88&page=2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene vitner bare om hvor profesjonelle de egentlig er. Hadde jeg drevet bruktbilsjappe hadde jeg aldri vist frem så dyre biler på den måten.

De burde gå inn på Ebay og se hvordan dyre biler skal klargjøres der før fotografering... en verden i forskjell...

når man ser på bruktbil er det jo hyggelig at den ser strøken ut... at ikke bruktbilforhandlere forstår dette syns jeg er meget merkelig.

Kom over denne annonsen for litt siden, og dette er ett glimrende eksempel på hvor lite selgere bryr seg om bilder av bruktbiler.

....8471002_325088_1_1_1444l_3.jpg

Dette er en 2004 mod 530d som bare har gått 44.000 kilometer... og for denne bilen forlanger de 659.000 kr..

Kanskje bilen er spesielt slitt, men det blits-bildet der skaper ikke noe godt intrykk. Åpenbart at Autozentrum ikke har spesielt gode selgere.. Når man ser en Annonse skal man jo tenke " hei! den bilen fikk jeg lyst på! den vil jeg ha!" Hvem i helvete tenker det om den annonsen der ?

Har selv jobbet som selger (markedskonsulent) og er det en ting jeg vet så er det at slikt slurv IKKE selger! :roll:

http://pal.finn.no/pal/autozentrum/car/object?finnkode=8471002&sid=9aC8UP2se515328&pos=45&tot=88&page=2

du er hva da 21 år.. ikke kom her å snakk du har jobbet seriøst om markedskonsulent osv.. men du er veldig flink til å kritisere andre sine annonser.. hvis jeg er ute etter en bil å leter jeg. hvis jeg finner en jeg liker ser jeg mere på den, er det dårlige bilder, kipt for selger, værre er det ikke.. jeg bryr meg ikke mere om han. Men er på bimmers blir det jo novelle ut av det.

Syns nye X5en er kul, men syns ml og G-klassen er kulere.. hehe ;) Lå etter en 63 eller 62 Amg her om dagen.. DAMN for en lyd.. begynte nesten å gråte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg Håkon. Blitz er aldri en vinner når man skal ta bilbilder. Bildet i annonser er alfa omega. Det kan være avgjørende for om du i det hele tatt kikker på annonsen, og dermed gikk glipp av en bil du kanskje ville ha kjøpt.

Ontopic: Tipper E53 kommer til å se veldig gammel ut ved siden av en E70!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...