KeRu (Joavg) Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Jeg har en 1991 modell BMW 320i (m-tech) som har snart rundet 300 000, men er skiftet girkasse og motor er full-overhalt osv.. Men den bruker så sykt mye bensin.. Jeg kjører litt over 40 mil på 60 liter... Med den vanlige 2,0 literen (rekkeseks, 24v) 325 topp og lamdasonde.. Motor bruker ikke en dritt olje.. kun bensin hehe.. Hva bruker deres 320`er på mila? Hva er normalt bruk på "blanda-kjøring"?
KeRu (Joavg) Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Skrevet Desember 3, 2006 Btw; har fått kast i brems-skiva foran.. Noen som vet av billig nettshop som selger skiver til E36?
kabeldeigen Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Btw; har fått kast i brems-skiva foran.. Noen som vet av billig nettshop som selger skiver til E36? Kan jo sjekke GS bildeler og OS bildeler.....
Aroid Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 topp i fra 325 på 320? hørtes ikke bra ut. men det kan var LMM din som begynner å bli dårlig. sjekk for lekasje på belger og sånt
Kjell Z3 Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Nå har du riktig bensinforbruk, mangler bare 200 hk Hvorfor har du 325 topp?
D.Toft Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 sjekk lambda sensoren.. når dem er gåen, bruker den sykt mye bensin
KeRu (Joavg) Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Skrevet Desember 3, 2006 hehe, ja Har lyst på turbo Men jau; 325 toppen ble satt på slik at motor skulle tåle mer SKulle ikke være noe problem det.. Har lyst å bygge om til elektriske vinduer.. Har nå elektrisk soltak. egentlig sveiv.. Ellers er det en kjempe-bra bil Men bensinforbruket MÅ ned.. Kan det ha noe med tennplugger å gjøre? gamle tennplugger? Har åpent KN filter og stooort effektanlegg, men det kan umulig ha så stor betydning..
KeRu (Joavg) Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Skrevet Desember 3, 2006 Hvor finner jeg lambda sensoren?
D.Toft Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 på frontrøret. mellom manifold og fremste potte..
Superbeetle Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Får man ikke opp noe lys/feilkode hvis lambdaføleren er død? For jeg syntes at nesten en liter på milen er drøyt på m43b16 Men mye har jo med kjøremønster også..
KeRu (Joavg) Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Skrevet Desember 3, 2006 Bestilt bremsskiva på www.koed.dk (sykt billig!!!) Jeg ligger i 5 giret for det meste, men måleren ligger aldri under 1,0 når jeg har gassrespons..
Kim Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Det er nok riktig at du bruker så mye bensin ja.. 320`en bruker egentlig veldig mye bensin i forhold til ytelse. Hadde en 320 tidligere og den brukte det samme som din (kjørte den fra 130000km til 160000km). Bruker faktisk det samme og kanskje litt mindre med 328 jeg har nå..
Mexos Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Har du samme kjørestil som du hadde med celica'n? glad i å akselerere hurtig du vettu Vi kan no ta en titt på luftfilteret ditt når vi skal se på anlegget til uka? kan ligge dritt i det som øker bensinforbruket samt se på lmm'n. PS, på tide å skifte kjøretøyet ditt på venstresiden her nå
KeRu (Joavg) Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Skrevet Desember 3, 2006 Hehe, Jaujau, Mexos Jeg er ikke akkurat flink til å akselere rolig da I have a heavy right-foot
Platepratar Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Vil nok ta en sjekk av lambda sonden. Min lå på ca 1,5 på mila når den var gåen. Fikk ikke opp noen feilmelding på den. Men merka at bilen ikke gikk noe fint. Med lambdasonde som er i orden nå så bruker eg ca 0.8 på langkjøring og såvidt over literen på blanda kjøring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå