Gå til innhold

BMW`n min (320i) bruker 1,3l mila..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 1991 modell BMW 320i (m-tech) som har snart rundet 300 000, men er skiftet girkasse og motor er full-overhalt osv..

Men den bruker så sykt mye bensin..

Jeg kjører litt over 40 mil på 60 liter... Med den vanlige 2,0 literen (rekkeseks, 24v) 325 topp og lamdasonde.. Motor bruker ikke en dritt olje.. kun bensin :P hehe..

Hva bruker deres 320`er på mila?

Hva er normalt bruk på "blanda-kjøring"?

Skrevet
Btw; har fått kast i brems-skiva foran.. Noen som vet av billig nettshop som selger skiver til E36?

Kan jo sjekke GS bildeler og OS bildeler.....

Skrevet

hehe, ja :P

Har lyst på turbo :P

Men jau; 325 toppen ble satt på slik at motor skulle tåle mer :)

SKulle ikke være noe problem det..

Har lyst å bygge om til elektriske vinduer.. Har nå elektrisk soltak. egentlig sveiv.. Ellers er det en kjempe-bra bil :) Men bensinforbruket MÅ ned..

Kan det ha noe med tennplugger å gjøre? gamle tennplugger?

Har åpent KN filter og stooort effektanlegg, men det kan umulig ha så stor betydning..

Skrevet

Det er nok riktig at du bruker så mye bensin ja.. 320`en bruker egentlig veldig mye bensin i forhold til ytelse. Hadde en 320 tidligere og den brukte det samme som din (kjørte den fra 130000km til 160000km). Bruker faktisk det samme og kanskje litt mindre med 328 jeg har nå..

Skrevet

Har du samme kjørestil som du hadde med celica'n? glad i å akselerere hurtig du vettu :lol: Vi kan no ta en titt på luftfilteret ditt når vi skal se på anlegget til uka? kan ligge dritt i det som øker bensinforbruket samt se på lmm'n.

PS, på tide å skifte kjøretøyet ditt på venstresiden her nå ;):twisted:

Skrevet

Vil nok ta en sjekk av lambda sonden. Min lå på ca 1,5 på mila når den var gåen. Fikk ikke opp noen feilmelding på den. Men merka at bilen ikke gikk noe fint. Med lambdasonde som er i orden nå så bruker eg ca 0.8 på langkjøring og såvidt over literen på blanda kjøring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...