Chriso Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Jeg har prøvd det. Men 1,4 liters motor gir ikke de helt ville slagene når man girer akkurat. Men hva er forskjellen på denne og en sekvensiell girkasse? Vet du / noen det? Altså, her er det girkassen selv som clucher og girer, men det gjør jo også SMG, og alle andre automatkasser for den del? Jeg forstår det ikke helt. Får vel google litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Tiptronic er Audi (ja?)Steptronic er Bmw Tiptronic er også Porsche og VW... Audi har både Tiptronic og Multitronic. Hyundai har Shiftronic, Jaguar har Mechatronic, Mitsubishi har Sportronic, Opel har Easytronic, Peugeot har 2Tronic, Saab har Sentronic, Volvo har Geartronic... ææææ og du er et supertronic leksikon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 BTW et øyeblikk: For å pirke litt: automat er et samnavn, Steptronic er et særnavn. Steptronic er en automatkasse. Ergo, automat = Steptronic Vi kan godt pirke litt vi siden jeg ikke er helt med på om du tøyset eller ikke i svaret ditt... Automat er ikke helt det samme som steptronic da steptronic er en videreutvikling av en tilleggsfunksjon på automaten. Altså kan en som har steptronic si han har automat, mens en som har automat ikke uten videre kan si han har steptronic (med mindre han har det da selvfølgelig)... Got it? For å oppsummere svaret på trådstarters spørsmål; Er bilen pre facelift (96-01) er det ikke steptronic med mindre det er bestilt som egen option. Er bilen facelift og nyere (01->) og bestilt med automat er det levert steptronic (som TAS og mAZE mer eller mindre skriver tidligere i tråden). Og Ja, - det er steptronic på bilen du refererer til. Og for ordens skyld er kodene: 205 – Automatic Transmission 202 – Steptronic . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Vi kan godt pirke litt vi siden jeg ikke er helt med på om du tøyset eller ikke i svaret ditt... Det var bare tøys med litt mening Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå