Gå til innhold

Er tiptronic det samme som vanlig aut?

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd det. Men 1,4 liters motor gir ikke de helt ville slagene når man girer akkurat. Men hva er forskjellen på denne og en sekvensiell girkasse? Vet du / noen det?

Altså, her er det girkassen selv som clucher og girer, men det gjør jo også SMG, og alle andre automatkasser for den del? Jeg forstår det ikke helt. Får vel google litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tiptronic er Audi (ja?)

Steptronic er Bmw

Tiptronic er også Porsche og VW... Audi har både Tiptronic og Multitronic.

Hyundai har Shiftronic, Jaguar har Mechatronic, Mitsubishi har Sportronic, Opel har Easytronic, Peugeot har 2Tronic, Saab har Sentronic, Volvo har Geartronic... :?

ææææ :shock: og du er et supertronic leksikon 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW et øyeblikk:

For å pirke litt: automat er et samnavn, Steptronic er et særnavn. Steptronic er en automatkasse. Ergo, automat = Steptronic :lol:

Vi kan godt pirke litt vi siden jeg ikke er helt med på om du tøyset eller ikke i svaret ditt...

Automat er ikke helt det samme som steptronic da steptronic er en videreutvikling av en tilleggsfunksjon på automaten.

Altså kan en som har steptronic si han har automat, mens en som har automat ikke uten videre kan si han har steptronic (med mindre han har det da selvfølgelig)... Got it?

For å oppsummere svaret på trådstarters spørsmål;

Er bilen pre facelift (96-01) er det ikke steptronic med mindre det er bestilt som egen option.

Er bilen facelift og nyere (01->) og bestilt med automat er det levert steptronic (som TAS og mAZE mer eller mindre skriver tidligere i tråden).

Og Ja, - det er steptronic på bilen du refererer til.

Og for ordens skyld er kodene:

205 – Automatic Transmission

202 – Steptronic

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...