Gå til innhold

Invitert til BMW performance center

jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

det dumme med BMWCCN sine tysklandsturer er at der tar en buss ned,istedenfor å kjøre egen bil.eller de har vel egne turer til "ringen" og da ,men klubbturene er i buss.

jeg hadde følt meg naken uten BMW`en min i tyskland ;)

Jeg er langt på vei enig, men man kan jo begynne å filosofere litt over hvorfor slike enusiaster frivillig lar seg busse rundt i Europa istedenfor å kjøre deres egen BMW. Et følge på 15-20 biler er en kjempeutfordring å holde samlet gjennom/i Tyskland... og jeg er ikke sikker på om jeg har lyst til å være med på noe slikt... :roll:

Den idèelle klubbturen for min del hadde vært med egen bil. Det er kjedelig med busskjøring, samt at det sikkert hadde blitt konsumert uhorvelige mengder med gyllent tyskt brygg om man bare satt på ræva og pratet med likesinnede. Kjører man selv, så har man en unnskyldning for å la pilsen stå i fred til kvelden kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den idèelle klubbturen for min del hadde vært med egen bil. Det er kjedelig med busskjøring, samt at det sikkert hadde blitt konsumert uhorvelige mengder med gyllent tyskt brygg om man bare satt på ræva og pratet med likesinnede. Kjører man selv, så har man en unnskyldning for å la pilsen stå i fred til kvelden kommer.

Jeg er helt enig, men da bør vi ikke være flere enn 8-10 biler på turen. For mange år siden var jeg med i en kolonne på kun 5 Porscher gjennom deler av det sydlige Tyskland og franske Alsace... og det var temmelig stressende. Det kom fremmede biler inn i kolonnen hele tiden (folk mistet oversigten), folk ble forhindret fra å kjøre forbi busser/lastebiler og folk kom ikke over veikryss samtidig.... det var venting hele tiden. Hvis alle har kommunikasjonsradio eller fri utenlandstelefon blir det sikkert lettere... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er jo en mulighet som ikke alle får vel, så du må bare komme deg dit å ta masse bra bilder å legge dem ut her på forumet 8)

Det er vel mulighet for å få leid bil der? Sats på E30 M3 :D

Det er en bil jeg får min del hadde hatt lyst til å teste på bane :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig, men da bør vi ikke være flere enn 8-10 biler på turen. For mange år siden var jeg med i en kolonne på kun 5 Porscher gjennom deler av det sydlige Tyskland og franske Alsace... og det var temmelig stressende. Det kom fremmede biler inn i kolonnen hele tiden (folk mistet oversigten), folk ble forhindret fra å kjøre forbi busser/lastebiler og folk kom ikke over veikryss samtidig.... det var venting hele tiden. Hvis alle har kommunikasjonsradio eller fri utenlandstelefon blir det sikkert lettere... :roll:

Det er litt mer sosialt å kjøre buss da! Da kan en drikke, lyve og fortelle røverhistorier på vei ned og ha det morsomt, mens en gleder seg til det som venter. :o Så kan en heller leie seg en tøff bil der nede som en kan kjøre litt aktivt med på en bane eller noe :wink:

Det blir kjedelig å kjøre leeeenge (uten å svinge) på Autobahn også...

Men klart, det er alltid kjekt når en kommer over grensen fra danmark med egen bil, tidlig en søndags morgen 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er jo en mulighet som ikke alle får vel, så du må bare komme deg dit å ta masse bra bilder å legge dem ut her på forumet 8)

Det er vel mulighet for å få leid bil der? Sats på E30 M3 :D

Det er en bil jeg får min del hadde hatt lyst til å teste på bane :P

skal gjøre det jeg kan for å komme meg med,men er laangt mellom BMW`ene her i denne delen av sørstatene... men vi får se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt mer sosialt å kjøre buss da! Da kan en drikke, lyve og fortelle røverhistorier på vei ned og ha det morsomt, mens en gleder seg til det som venter. :o Så kan en heller leie seg en tøff bil der nede som en kan kjøre litt aktivt med på en bane eller noe :wink:

Det blir kjedelig å kjøre leeeenge (uten å svinge) på Autobahn også...

Men klart, det er alltid kjekt når en kommer over grensen fra danmark med egen bil, tidlig en søndags morgen 8)

Fredrik: Du har hørt om walkie talkie? :D

Eirik: Man må ikke kjøre autobahn. Men noen høyfartspass har da aldri skadet... Men det er null problem å finne småe svingete veier. Hist og her finner man faktisk grusveier i Tyskland også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirik: Man må ikke kjøre autobahn. Men noen høyfartspass har da aldri skadet... Men det er null problem å finne småe svingete veier. Hist og her finner man faktisk grusveier i Tyskland også :)

Man skal jo frem også da... :) Nytter ikke å kjøre svingete veier ned til Munchen, da tar det jo en uke!

Svinge kan vi gjøre i Norge. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal jo frem også da... :) Nytter ikke å kjøre svingete veier ned til Munchen, da tar det jo en uke!

Svinge kan vi gjøre i Norge. :wink:

Det er godt å ha god tid når man er på tur :D

Men selvfølgelig kan man ikke kjøre småveiene hel veien gjennom Tyskland. Det hadde nok blitt drøyt ja, for det er ofte relativt stor trafikk på de veiene også. Et og annet autobahnpass hadde vært greit for å blåse ren eksosanlegget...

Men kunne godt ha tenkt meg en organisert tur gjennom Tyskland, og så videre opp i alpene. Ikke så nøye om alle alltid kjørte samlet så lenge man hadde felles samlingspunkt nå og da. Med dagens gps teknologi så bør dette være en forholdsvis smal sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik: Du har hørt om walkie talkie? :D

Ja, men det er for mange forstyrrelser på frekvensene nedover i Europa og rekkevidden er for kort når man kjører bil. En gammeldags PR-radio er den beste løsningen... en slik som gutta som kjører langtransport bruker... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...