MrBrum Skrevet Desember 11, 2006 Skrevet Desember 11, 2006 Jeg har de siste dagene oppdaget at det er mindre kraft i motoren. Motoren starter lett som den pleier å gjøre, og den går fint på tomgang. Men den vil liksom ikke da jeg gir gass. Det akselererer, men ikke slik som den skal. Hvis jeg gir fint lite gass så akselererer den pent og pyntlig med normalt drivstoff forbruk. Men da jeg gir litt mere gass så vil den liksom ikke. Blir bare annen lyd i eksosanlegget. Har foresten grov lyd i eksos anlegget. Har lenge trodd det har vært lekkasje, men finner ingen.....midt under bilen. Og det skrangler inne i den potta som er rett bak girstanga. Noen sammenheng her mon tro? Noen som har opplevd det samme? Takknemlig for hjelp.
bmw328ci Skrevet Desember 11, 2006 Skrevet Desember 11, 2006 kan ikke vere noe fremmedlegeme i eksosen da?? som ligger å tetter eksosen med følge at bilen går dårlegere.. ?? vet ikke hva det er som kunne ligge i eksosen din da men ... deler fra katalysator??
Kjetil 323i E36 Skrevet Desember 11, 2006 Skrevet Desember 11, 2006 Jeg setter mine to cent på defekt katalysator eller lamdasonde. Er katalysatoren defekt, kan du f.eks. dra til NAF e.l verksted å få sjekket CO'en. Mulig det går å lese av om lamda er defekt hos et BMW verksted. Leste dette en annen plass da jeg drev å søkte litt rundt: Du kan måle den med voltmeter... den skal variere i spenning, med midtpunkt på ca 0,5V.. svinge litt opp og ned, hvor mye kan variere... husk at lambdasonde må være varm før den begynner å regulere.. hvis den bare står fryst på ett nivå, ved varm eksos, er den sannsynligvis defekt... Har dog mest tro på katalysatoren i.o.m at det skrangler i den. Du har sjekket varmeskjoldet og det rundt den for å se om det ikke er det lager lyden?
MrBrum Skrevet Desember 11, 2006 Forfatter Skrevet Desember 11, 2006 Hvis det er katalysatoren.....vil det si at den er delvis tett?
Geir Anders Skrevet Desember 11, 2006 Skrevet Desember 11, 2006 Går motoren som den skal, men bilens fart står ikke i samsvar?
MrBrum Skrevet Desember 11, 2006 Forfatter Skrevet Desember 11, 2006 0-80km/t på 15-20 sek sikkert.....Orker liksom ikke mere enn 4000 omdr.. Mulig den går høyere hvis jeg "sitter og venter".... Ikke prøvd pådrag mens bilen står i ro. Men starter og går så fint på tomgang så.... Men det er skikkelig bråk "under der" i anlegget. Nødt til å være et lite hull et sted der. Så bråker nok varmeskjoldet litt også. Hvordan stiller jeg diagnose på luftmengdemåler?
MrBrum Skrevet Desember 11, 2006 Forfatter Skrevet Desember 11, 2006 0-80km/t på 15-20 sek sikkert.....Orker liksom ikke mere enn 4000 omdr.. Mulig den går høyere hvis jeg "sitter og venter".... Ikke prøvd pådrag mens bilen står i ro. Men starter og går så fint på tomgang så.... Men det er skikkelig bråk "under der" i anlegget. Nødt til å være et lite hull et sted der. Så bråker nok varmeskjoldet litt også. Hvordan stiller jeg diagnose på luftmengdemåler?
jcvold Skrevet Desember 11, 2006 Skrevet Desember 11, 2006 kan det være den får for mye,eller for lite bensin?
wheelman Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 hva med og løsne flensen ved katalysator... se om du får turtall da...
MrBrum Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Skrevet Desember 12, 2006 Har bilen på et bilelektro verksted nå, for å lese feilkoder.... Er nok mye som tyder på at katalysatoren er årsaken. Men som verkstedet sa......det er alltid en grunn til at katalysatoren er gåen. Kommer med konklusjon senere......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå