Styletech Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Jeg har søkt rundt omkring her angående mitt problem, og alle spor peker mot "Trans Mode", Men de problemene som er beskrivet på disse trådene er ikke de samme som jeg har. Problemet mitt er, En varsellampe som er formet som et tannhjul med et ! inne. den girer helt normalt, også på kickdown. Men den nekter å gire seg til 5th giret og jeg får heller ikke satt på sport/økonomi stilling. Det virker som den er låst. Hva kan problemet være? I begynnelsen så kom denne lampa bare avogtil, men da holdt det med å stoppe og starte bilen igjen, men etter ett verksted besøk så har lampa lyst konstant. Jeg har å lest noe om at dette kan ha sammenheng med lamdasensor. Er så irriterende dette, jeg har vært på ett verksted her i trondheim å de visste ikke noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Styletech Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2006 ingen som har hatt samma problemet eller har noen idè? Føler meg nesten litt spesiell hvis jeg er den enest som har dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Sjekk olja i automatkassa ihvertfall.... lur investering. Vet det fra bitter erfaring fra min E-34. Ny kasse er dyyyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Gå til BMW å få de til å kjøre en diagnose.. Da får du svaret med de gang.. Mye enklere.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Prøv å ta av dekselet rundt spaken. Under her på venstre side finner du en "gul" bryter. Dette er bryteren som gir beskjed om hvilket trinn spaken står i. Denne kan sitte litt dårlig eller ha dårlig kontakt. Prøv å lirke på denn, evnt spraye med kontaktspray. Du kan også prøve å ta ut og sjekke kontakten nede på girkassa. Sitter på venstre side av kassa sett bakfra. Jeg tipper en av de to nevnte løser problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 vist lampa lyser kan d hende den går i nødmodus. men d er riktig som du sier kan godt være lamda også, men tror kansjke at bilen går kun i et gir(3) visst den er i nødmodus... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Hvis bilen har sjekkkontroll vil du få meldingen "Getriebeprogramm" i displayet og kassa er låst i 3. gir hvis den går i nødprogram. Tror ikke den går i nødprogram utfra det han sier her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Styletech Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2006 helt riktig, bilen går ikke i nødprogram men symbolet viser det, eneste som plager meg er at den ikke girer til 5th giret og jeg ikke får satt den i sport eller vinter stilling. skal sjekke litt rundt de kontaktene, pluss sjekke olje og skifte lamda sensor. men tilbake til oljenpeiling på girboksen, etter det jeg har hørt av forrige eier er det ikke noe peile pinne der.. stemmer dette? jeg VAR på et bmw verksted og sjekka med diagnose, de skjønte ikke dritten ^^, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet Desember 13, 2006 Share Skrevet Desember 13, 2006 Det er riktig. Kassen har ikke peilepinne og kan kun peiles med diagnose, dessverre. Jeg har også erfart at de ikke skjønner en dritt av diagnosen på disse bilene. Fikk en som selger diagnoseutstyr til å ta en test for meg, og da fant vi alle data på kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 13, 2006 Share Skrevet Desember 13, 2006 Det er riktig. Kassen har ikke peilepinne og kan kun peiles med diagnose, dessverre. Jeg har også erfart at de ikke skjønner en dritt av diagnosen på disse bilene. Fikk en som selger diagnoseutstyr til å ta en test for meg, og da fant vi alle data på kassa. Eller så kan du åpne påfylningsmutteren og fylle på til det renner over. ligger litt oppe på hø side av kassa tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet Desember 13, 2006 Share Skrevet Desember 13, 2006 Det er en mulighet, men det vil ikke bli helt riktig ved å gjøre det på kald kasse. Egentlig skal man først fylle på til det renner over. Så skal man starte opp motoren, fylle på igjen til det renner ut. Deretter skal man gå igjennom alle girene og så fylle på igjen. Dette kan måtte gjentas flere ganger for å få riktig nivå. Når man har kjørt igjennom alle girene flere ganger og det ikke går på mer, skal den ha rett nivå. Det er forresten den store mutteren som sitter i bakkant av kassa, i bunnpanna på kassa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattrokiller Skrevet Desember 13, 2006 Share Skrevet Desember 13, 2006 OK, hehe, dette kan du en god del bedre enn meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hanzo/// Skrevet Desember 13, 2006 Share Skrevet Desember 13, 2006 hvordan funker den sport/økonomi funksjonen? har jeg det på min? 1989mod 525i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet Desember 13, 2006 Share Skrevet Desember 13, 2006 hvordan funker den sport/økonomi funksjonen? har jeg det på min? 1989mod 525i Det har du nok sannsynligvis ikke. Dersom du ikke har en liten bryter til venstre for girspaken som kan trykkes ned, frem og tilbake med "E", "*" og "S", har du ikke denne funksjonen. Du har vel sannsynligvis ZF hp4 (eller noe i den duren) kasse. Kassa som sitter i nevnte bil heter vel ZF 5-HP18, den har ihvertfall denne funksjonen. Ganske nyttig er den også. Holder så lavt turtall/høyt gir som mulig når du har den i vinterprogram. I Sport drar den lenger på turtall og girer "kjappere" ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Desember 13, 2006 Share Skrevet Desember 13, 2006 http://www.zf-group.com/pdf/5HP18.pdf Selv bruker jeg bare pekefinger til å måle tempen Har oljen kroppstemperatur holder det.... Ville sjekket bryterne jeg og, men opplever du av og til at ABS slår inn ved lav fart ville jeg prøvd en annen aut.hjerne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå