Hanfar Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Ska kjøpe nye fælga tel biln min..Har en 318i e36 men veit ikkje heilt kor store fælga æ kan ha på biln.. hellst så store som bære åverhode mulig! så træng litt hjælp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Du vil ha store, type 19" / 20" ? Har du mye senk må du nok valse hjulbuene dine, men kjører du originalt går det på med 19" hvertfall, alt avhengig av hvor breie dem er.. ET osv.. Men sistnevnte ser ikke pent ut da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Hazey Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 synes ikke 20" er pent på en 3 serie, men hver sin smak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Ska kjøpe nye fælga tel biln min..Har en 318i e36 men veit ikkje heilt kor store fælga æ kan ha på biln.. hellst så store som bære åverhode mulig! så træng litt hjælp 20" går med litt jobb, men det verken ser bra ut og er neppe noe særlig å kjøre på. 18" med fint innpress og sånt går rett på uten at du må valse eller noe. 17" er best å kjøre på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Ska kjøpe nye fælga tel biln min..Har en 318i e36 men veit ikkje heilt kor store fælga æ kan ha på biln.. hellst så store som bære åverhode mulig! så træng litt hjælp 20" går med litt jobb, men det verken ser bra ut og er neppe noe særlig å kjøre på. 18" med fint innpress og sånt går rett på uten at du må valse eller noe. 17" er best å kjøre på. Det krenger mindre med 20" da Forskjellen kjøremessig mellom 17 og 18 er nok ikke så stor. Men er egntlig enig i at E36 passer best med 17" Er bilen senket litt og lakkert helt ned/M3 skjørt, så kan noen penen 17" se minst like bra ut som 18" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pocket Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Og erfaringer/hva som passer av inpress osv finner du her: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=16376 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Det krenger mindre med 20" da Haha, det glemte jeg jo! Tror jeg driter i stab-stag og går for 20" isteden jeg og. Jeg synes forskjellen på 17" og 18" var merkbar, i negativ retning for 18"-erne, men det kan jo vel så mye ha vært forskjell i dekkene jeg reagerte på. At 18" også subbet i svinger gjorde jo ikke akkurat saken bedre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Syns grensa på E36 ligger på 18", men jeg har sett helt oppi 20". Litt i det største laget... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Syns grensa på E36 ligger på 18", men jeg har sett helt oppi 20". Litt i det største laget... Jeg mener å huske at grensen for BMW og Alpina i sin tid lå på 17" felger vedr. E36. Det er kanskje noe å tenke over før 19/20" felgene monteres på denne modellen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Hazey Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Syns grensa på E36 ligger på 18", men jeg har sett helt oppi 20". Litt i det største laget... Jeg mener å huske at grensen for BMW og Alpina i sin tid lå på 17" felger vedr. E36. Det er kanskje noe å tenke over før 19/20" felgene monteres på denne modellen... Vi er blitt for gamle Fredrik grensa er flyttet til 18+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Vi er blitt for gamle Fredrik grensa er flyttet til 18+ Hehehe... image betyr alt for de unge... ... Noen av de seriøse banefolkene i BMWCCN påstår forøvrig at f.eks E30 ikke egner seg for felger som er større enn 16" (helst 15"). Større felger medfører for stive dekksider som bilens understel ikke er konstruert for... bilens dynamiske kjøreegenskaper blir etter deres mening dårligere og ikke bedre. Jeg har ingen personlig erfaring med dette problemet... alle mine gamle Porscher sto på 16" felger, men det er over 20 år siden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Captain Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 En annen ting og nevne er at bilen sannsynligvis vil gå dårligere med 20", mer vekt og masse som skal roteres. Om du ikke skal ha felger av wolfram-titaniumlegering eller noe da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Vi er blitt for gamle Fredrik grensa er flyttet til 18+ Hehehe... image betyr alt for de unge... ... Noen av de seriøse banefolkene i BMWCCN påstår forøvrig at f.eks E30 ikke egner seg for felger som er større enn 16" (helst 15"). Større felger medfører for stive dekksider som bilens understel ikke er konstruert for... bilens dynamiske kjøreegenskaper blir etter deres mening dårligere og ikke bedre. Jeg har ingen personlig erfaring med dette problemet... alle mine gamle Porscher sto på 16" felger, men det er over 20 år siden... Det er noe med at understellet skal matche hjulene. Det begynner å bli endel E30 med Grp.N understell og det som verre er nå. De fleste av de som har såpass stivt understell kjører på R-dekk. Mine R-dekk i 225/45-16 matcher stivheten i 225/35-18 gatedekk lett. Hovedgrunnen til at jeg og mine medbrødre i E30 klanen kjører R-dekk i 15 og 16" er nok i hovedsak prisen, og det faktum at 16" R-dekk er stivt nok i lange baner. 16" gatedekk derimot matcher ikke understellet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Desember 12, 2006 Share Skrevet Desember 12, 2006 Jeg har jo ett sett BBS RX som jeg skal selge. I dimmen 8x17" .. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå