Gå til innhold

Hvorfor må en trimmet bil godkjennes ?

E46Hazey
 Share

Anbefalte innlegg

Er enig med E46Hazey, dette her blir det ganske so mykje "Fjas" av.

Eg trur du skal vere maks uheldig visst du får regres pga ulykke, dei summane som folk nevener her er det noe som dåke har funne på i hodet deres eller?

Om du har feil senking,feil dekk dim eller lignende så ikkje er godkjent er du faktisk i samme båt. ligger du like dårligt ann.

Men vi får holde denne diskusjonen på eit voksent nivå å ikkje begynne å slenge drit om noen.

Eg skal ha ess komp når det blir mildere i veret, eg ser ingen betenkligheter med det, eg har kjørt Trailer/bil i 10 år med fagbrev i det,er ikkje verdens mester men har ein del erfaring med kjøring, men lærer noe nytt nesten kvar dag.

Trenge no ikkje for F å kjøre gris automatisk siden dei har trimma bilen sin.

Så her må folk gå inn i seg sjølv å finne ut om dei er kompetente til å ha ein trimma bil eller ikkje. :!:

:beer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

det gjør igrunnen ikke jeg heller, tror han har en dårlig dag, og derfor må han lage en poengløs debatt. Fordi han mener alle burde gjort som han å trimmet nyere biler, og gitt faen i å godkjenne det.. :roll:

Mener ikke alle burde gjort som meg, mener bare de som plages så jævlig av ikke godkjente biler holde kjeft med disse latterlige skremselshistoriene sine, jeg kjenner en som kjenner en osv.

Jeg digger alt som går fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alle tråder som har med trimming av nyere biler å gjøre.

Hvem faen bryr seg virkelig om men gammel nylakkert e30 med kanskje 350 hk? ikke jeg i hvertfall.

Jeg digger alt som går fort!

Dobbeltmoralen som gjør sitt?

Noen liker mora, andre liker datra..

At du ikke har ren samvittighet for at du kjører trimmet bil ulovlig er ditt problem, og ditt problem alene.

Det er tydeligvis DU som rakker ned på andres bilsmak, noe jeg anser som verre på et bilforum, enn å tipse ang godkjenning av f.eks din bil.

Jeg har hatt både godkjente å ikke godkjente trimma biler, å må si jeg har tilgode å se folk få store problemer etter ulykker med trimma biler.. Det må isåfall kanskje skje i 1 av 500 ulykker med slike biler.

Mvh

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skjønner hva du prøver å få fram her E46Hazey, og ser at du må "forsvare" prosjektet ditt flere ganger her inne.

E23 med monsterturbo og 1000HK, alle sier "stå på!" og "kjempeprosjekt!" og "kommer til å kjøre fra Ferrari!" :applause:

E46 trimmeprosjekt, mange sier "njaaa... hvordan skal du få godkjent dette da?" og "du kjører ikke fra min effektanleggtrimma E30 325!" og "tenk om du kjører på noen da?" [-X

Gleder meg til å prøve bilen din jeg! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skjønner hva du prøver å få fram her E46Hazey, og ser at du må "forsvare" prosjektet ditt flere ganger her inne.

E23 med monsterturbo og 1000HK, alle sier "stå på!" og "kjempeprosjekt!" og "kommer til å kjøre fra Ferrari!" :applause:

E46 trimmeprosjekt, mange sier "njaaa... hvordan skal du få godkjent dette da?" og "du kjører ikke fra min effektanleggtrimma E30 325!" og "tenk om du kjører på noen da?" [-X

Gleder meg til å prøve bilen din jeg! 8)

Er nøyaktig det jeg mener Magnus :)

Kommentaren angående en E30 med 350 hk var seff kun for å provosere, selvfølgelg er en e30 med 350hk supergromt ja takk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener. Men som regel i slike ombyggingstråder, så kommer spørsmålet fra trådstarter: "Er dette mulig?" "Hva tror dere om dette?" "Hva må gjøres?" o.l. Da er det naturlig at alle som mener/vet noe om dette svarer det de vet. Alle vil vel bare hjelpe trådstarter til å forstå alle sidene (negative og positive) ved en slik ombygging. Vi kan ikke vite nøyaktig hva trådstarter er ute etter med spørsmålene sine..kanskje er vedkommende ikke klar over at dette ikke lar seg godkjenne..?

Eksempel: E46 med S38 (E34 M5)

Har tenkt ut en prosjekt i min e46 318!! har tenkt på M5 motorn fra E34! hvordan går det???

Mitt svar (siden jeg har lite peiling på det tekniske ved ombygging av bil, men vet at dette ikke lar seg godkjenne):

Det blir iallefall veldig vanskelig å få godkjent i Norge.

Jeg har ingenting imot ombygde biler (kjører en selv), jeg er glad i fart også. Men er det ikke greit at den som spør får vite alt det kan være lurt å vite angående ombygging av bil? Det hadde jeg satt pris på iallefall. Så får det være opp til hver enkelt om de velger å ta rådene til følge. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor gammel er du E46Hazey??

Og ka erfaring har du innen bilverden??

Jeg er 31 år, når det kommer til erfaring i bilverden er jeg ikke sikker på hva du sikter til? men jeg vet hvilken pedal som er clutch, gass og brems.

Hm... har du en pedal som er kombinert clutch, gass og brems. Ikke værst! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hazey, skjønner hva du mener! man kunne vært mer oppmuntrene tik diverse trimprosjekter =)

men selvom du klarer å beherske deg med trimmet bil og alt mulig! så kan dessverre ulykker fortsatt skje..

og blir du da tatt med en E46 f.eks med 100hk for mye får du vel ca 130.000 i avgift! som må betales! så selvom du selger bilen da, så sitter du igjen med regninga på 130.000! og det er forbanna surt!

men ja til fler prosjekter =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor gammel er du E46Hazey??

Og ka erfaring har du innen bilverden??

Jeg er 31 år, når det kommer til erfaring i bilverden er jeg ikke sikker på hva du sikter til? men jeg vet hvilken pedal som er clutch, gass og brems.

Hm... har du en pedal som er kombinert clutch, gass og brems. Ikke værst! :lol:

Tror du faktisk også kan bytte om på tallene 31..

Er slik de på den alderen utfolder seg. (ofte i allefall)

Syns Hazey formulerer seg dårlig og dette har gjort at denne tråden bare har blitt til ett evig surr.

For min del så er jeg vel egentlig 50% på Hazey sin side og 50% på den andre siden.

Forstår begge poenger godt etter å ha lest hele tråden, men folk er forskjellige og dette må vi bare leve med rett og slett, nytter ikke å syte om at folk skriver sånn og sånn i trådene til hverandre, dette vil det aldri bli en bedring på, for det skal en del til å forandre personligheten til en person!

Men selvfølgelig: Grovere ting slik som folk som folk som forsøker å gjøre narr av andre uten noen spesiell grunn til å bite tilbake, det syns jeg ikke er hyggelig.

Og ser at det har vært komentert E23 tidligere i denne tråden, og jeg vil bare si at for min del så går jeg ikke ut å sier uten å ha blitt provosert eller nedverdiget av noen at jeg kommer til å kjøre ræva av alt og alle og sånn å sånn.

Jeg har bare en glede av å bygge og holde på, akkurat som de med f.eks E46 som du har Hazey, og at jeg ønsker mer hester ut av motoren min, det er rett og slett fordi jeg liker kjenne draget ifra motoren.

Det er rett og slett adrenalinet og følelsene som styrer mitt prosjekt.

Og husk: De gangene JEG klager på noen eller begynner å snakke om hvem som kjører fra hvem, ja da er det fordi jeg er provosert eller at den parten sier han skal kjøre ifra meg!

Så sånn er min mening om denna saken..

Edit: Jeg har nok mine feil jeg og :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang en stakkars jævel får lyst på mer enn den stakkarslige magiske 192 hk grensa til bmw så blir det en jævla mye snakk om godkjenning og bare pisspreik.

Virker som misunnelsen tar helt overhånd på forumet her, faen meg nesten bare veteranbiler her med hk under panseret, finnes det virkelig ingen med penger og fet bil som gidder bruke penger her?

Tydelig at det må en e46 til for å få runkedrømmene til diesel og e30M3 gutta til å holde kjeft.

More to come, nei blir ikke godkjent, ja jeg gir faen, ta mer enn meg i benkpress så snakk meninga di peewee

------------------------------------------------------------------------------------

Adminedit (Fredrik): Jeg kan ikke med min beste evne se at denne tråden har noe med selve bimmers å gjøre (ref. den tidligere overskriften: "Hva er galt med bimmers.no ?"). At folk mener det de gjør er deres eget ansvar og ikke noe bimmers har ansvaret for eller legger seg opp i. Vi forlanger imidlertid at forumreglene følges og at man oppviser en rimelig grad av nettikette. Jeg har derfor endret litt på overskriften så den bedre passer med innholdet i tråden.

Må folk ta mer en deg i benkpress for og si meninga si?

eller hva sier du forno?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...