Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt morsomt at BMW er dårligere enn Alfa Romeo på rust. Ikke fullt så morsomt at jeg eier en slik BMW. Gikk over den nøye i sommer rett etter kjøp da jeg polerte den for første gang, men fant heldigvis ikkeno skummelt.

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Litt morsomt at BMW er dårligere enn Alfa Romeo på rust. Ikke fullt så morsomt at jeg eier en slik BMW. Gikk over den nøye i sommer rett etter kjøp da jeg polerte den for første gang, men fant heldigvis ikkeno skummelt.

Er helt enig med alle som synes det er elendig med rust på en '02-modell, men jeg stiller meg skeptisk til at BMW er dårligere enn Alfa Romeo. Jeg vet du har hatt en 156 selv, men har du tittet på KARN-forumet eller?

'04-modell 156 som har fått omlakkert en kanal grunnet rustbobler: http://cuoresportivo.no/index.php?topic=13709.0

Gjennomrustet '98-modell 156: http://cuoresportivo.no/index.php?topic=13494.0

Generelt om store rustproblemer på 156 i skjøtene på kanalen, uten at Alfa Romeo vil dekke reparasjonene dersom bilen er over 3 år: http://cuoresportivo.no/index.php?topic=6401.0

Det er ikke akkurat få av 156ene der inne som har rust i kanalene..

Synes det er trist enten det heter Audi, Alfa, BMW eller Mercedes jeg da. Så nye biler som alle disse merkene har problemer med burde ikke ha disse problemene. Det skyldes nok ganske sikkert miljølakk og til dels dårlig stålkvalitet.

Skrevet

hehe den ene tråden der er min. ;)

Men alle tre trådene handler om rust på kanalene. Sansynligvis er også den første rust i kanalskjøten som er en gjenganger på de bilene desverre. På e46 virker det som om rusten kan dukke opp omtrent hvor som helst på bilen. Og DET bekymrer meg litt. På 156'en var det samme stedet på alle. At BMW faktisk ordner det på rustgaranti og at Alfa Romeo importøren ikke mener det er en produksjonsfeil er en annen sak. Jeg skal gå NØYE over min i sommer før rustgarantien går ut.

Er enig i at det er trist at slikt skjer hos store europeiske bilmerker som absolutt burde vite bedre enn dette.

Skrevet
Dette er omtrent samme story som vi opplevde. Leste her på forumet om rustproblem på E39, og gikk derfor og sjekket bilen. Du kan lese hvordan dette gikk i denne tråden.

Jeg er enig med deg at dersom du ikke får fikset dette gratis, så bør du si hadet til BMW for en stund. Misfornøyde kunder er noe BMW ikke kan leve med - og ihvertfall ikke tap av kunder.

Det er for dårlig at en så dyr bil skal ruste så lett. Audi er bedre på dette området.

Mercedes har til opplysning 30 års garanti mot gjennomrusting. Dette viser at de står for produktet sitt.

ja å dette har de vel måttet bite i seg,har rustreklamasjoner på over 20 mill kun på e-klasse.. fattern hadde en e 280 2000 mod og 6 vito 2005 modeller!!(firmabiler) samtlige biler har blitt reklamert på.nei mercedes har vel kanskje aldri gjordt noe dummere enn å gi så lang rustgaranti.

Skrevet

Personen som startet denne tråden kan ha vært uheldig med kjøpet av sin E46. Eg har også gått over min og har kun funnet rust på forkantene til panser lokket . Ellers INGEN og eg mener INGEN rust andre steder. Min E46 er fra 1999 og den har vært behandlet fint av både tidligere eier og av meg. Ellers så har min Toyota fra 1998 gjennom rustet kanalene og det er piss vanskelig å få den gjennom EU ! For å få Toyotaen på veien igjen vill det koste meg rundt 10000 kroner. Ser visst ut til at den er dyrere enn BMW'en dette året . Synes det er jækla irriterende.

Gode råd til dere som vil unngå rust :

1. Vask bilen ofte med ferskvann spesielt under hjulbuer osv. og oftere om vinteren når veiene blir saltet og saltet og saltet.

2. Om mulig så skaffer du deg garasje . Enkelt og greit.

Skrevet
må komme med bilen så skal jeg garantert finne mere rust! har et godt øye for å se feil med biler! :wink:

...egentlig stoler eg ikke på deg for på denne tiden e du helt sikkert dritings ! :wink:

Skrevet

Har ikke funnet noe rust på min 320Ci -99 mod. Men den har stått i garasje hele sin levetid og ikke rullet mer enn 76000 km. Lite kjørt på vinteren også.

Har sett enkelte eksemplarer med rust i hjulbuer bak, men jeg tror dette skyldes dårlig vedlikehold/spyling av innersiden av hjulbuen. Samler seg mye rusk der.

Skrevet
må komme med bilen så skal jeg garantert finne mere rust! har et godt øye for å se feil med biler! :wink:

...egentlig stoler eg ikke på deg for på denne tiden e du helt sikkert dritings ! :wink:

det er helt utrolig hva man ser når øl-brlillene er på! :wink:

Skrevet

Veldog flott at denne tråden er opprettet og er full av tips om rustproblemer, hvor problemene er og hvordan men evt kan få ordent opp.

Men, samtidig ufattelig irriterende å ta meg seg lommelykta ut å oppdage rusttendenser både på bakluke og på panser :evil: På bakluka oppdaget jeg bobler til venstre for bakruta på lukas ytterside. På panseret var det mange små bobler under nyrene, altså den delen av panseret som går ned mot fangeren. Min bil er så vidt 2 år gammel, så jeg er mildt sagt forundret! Så fort julen er over er det sporenstrakt til Autozentrum for utberdring.

Har kjørt Audi i mange år, og har ikke sett så mye som den minste antydning til rust. Når dette er min først BMW og starten på en ny erfaring, kan jeg innrømme at jeg ikke er spesielt imponert!! Er utrolig pedant og opptatt av bilhold, og rustflekker er noe jeg bare ikke fikser å ha!

Så igjen gutter, takk for nyttig info og mange konstruktive innlegg!

Skrevet
Har kjørt Audi i mange år, og har ikke sett så mye som den minste antydning til rust. Når dette er min først BMW og starten på en ny erfaring, kan jeg innrømme at jeg ikke er spesielt imponert!! Er utrolig pedant og opptatt av bilhold, og rustflekker er noe jeg bare ikke fikser å ha!

Kan absolutt forstå at du ikke er så imponert, Audi er milevis foran BMW og ikke minst MB når det gjelder rust :? . Jeg syns det er merkelig at ikke BMW klarer å levere like bra som Audi når det gjelder rust.

Men håper ikke litt rust skremmer deg vekk fra den nydelige kjøreopplevelsen og den høye kvaliteten BMW ellers leverer (min mening) :wink:

Skrevet

Neida, lar meg ikke skremme så lett. Men er ikke noe stjerne i margen kan jeg si. Men, om BMW beviser med god service og "rydder" opp etter seg, er jeg like blid :-) Er ellers strålende fornøyd!

Skrevet
Neida, lar meg ikke skremme så lett. Men er ikke noe stjerne i margen kan jeg si. Men, om BMW beviser med god service og "rydder" opp etter seg, er jeg like blid :-) Er ellers strålende fornøyd!

Hvordan er det med BMW kontra Audi forresten? Er det kjørefølelsen? Regner med det er ganske døvt med forhjulsdrift. Audi er jo egentlig eneste verdige konkurenten til BMW nå liksom. Mercedes er jo bare tullball, og Porsche er jo trossalt en helt annen liga.

Skrevet

For meg er dette en helt annen bil. Er vant til flere år med både S4 og S6. Disse har quattro og spør du meg et helt rått verktøy om vinteren! Tror nok neppe jeg finner noen annen bil som kombinerer denne råskapen med vinterkvalitetene. Selv om jeg har kjørt Audi i mange år har jeg alltid likt BMW. Både hva angår design, kraft og kjøreglede. Så en gang måtte jo bli den første. Endelig!

Det blir spesielt for meg å sammenligne bilen jeg har nå med de Audiene jeg har hatt. Spesielt fordi denne er noe mindre og at den har diesel. Komfort og kvalitetsfølse er omtrent den samme. Men, når det gjelder design på eksteriør og interiør er 3'en min overlegen!

Når jeg nå valgte en diesel, ble dette ufattelig spesielt når man går fra en Audi S. Kjørestilen blir helt ulik og det tok litt tid å venne seg til. Nå går det bra både meg kjøringen, og med økonomien ;-) Så langt er erfaringene med diesel blandet, men gir den en sjans et år til. Er jeg ikke 100% fornøyd er det ikke umulig et det blir bensin igjen. Men, vi får se.

Oi, kom på at dette er helt off topic, så om moderator vil flytte dette innlegget er han velkommen :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...