Gå til innhold

Prøvekjørte Honda S2000 i kveld


Espen M33
 Share

Anbefalte innlegg

Og jeg sier bare: Hvorfor kan ikke bmw lage en sånn motor i dag? Utrolig morsom bil å kjøre, og motoren roper jo bare MER MER MER MER!!!!!

Min S14B23 føles plutselig som en skikkelig sinke.

Ser for meg den hondakverna i en ribba E30. Hadde blitt driftsikkert og morsomt leketøy det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og jeg sier bare: Hvorfor kan ikke bmw lage en sånn motor i dag? Utrolig morsom bil å kjøre, og motoren roper jo bare MER MER MER MER!!!!!

Min S14B23 føles plutselig som en skikkelig sinke.

Ser for meg den hondakverna i en ribba E30. Hadde blitt driftsikkert og morsomt leketøy det :D

Husk på at det er en veldig stor forskjell mellom en E30 fra 1988 og en honda s2000 fra 2000 eller noe da... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har vel egentlig ingenting å stille opp med mot S2000. Z3 (2.8l) roadster er vel den som regnes som konkurrent i det segmentet, hvertfall prismessig. S2000 parkerer vel Z3 greit, lettere, mer hk og et mye mer sportslig oppsett. Hondaen er reinspikka sportsbil, som NSX.

Så da er vel M versjonen neste steg opp, men det er jo et hav forskjell prismessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært for at den er ubrukelig som eneste bil hadde den vært mitt soleklare valg ved neste bilkjøp. Drømmemotor. Jaja, S-motorene finnes, men 9000rpm og maks dreiemoment på 7500 er bare døtøft :)

Men hvorfor du vil ha motoren i et gammel fælt karroseri (nå erter jeg mange!!) når den kjører fra det meste med samme effekt allerede lurer jeg på... :wink::mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eigt en honda s2000, veldig morsom bil men den er lite gøy å kjøre til daily driver, lekker vann inn i taket. generelt trang bil (1.90 høy) litt moment på lavt turtall savnet jeg spesielt. måtte alltid opp å jage på 6000rpm -9000rpm. ble veldig bra med hardtop. veldig støyete innvendig i høyhastighet 150-160++ lakk vann inn i bagasjerommet. men ellers kjørte den rotta av ett par andre grombiler på en gocart bane her i stavanger mens de andre hadde xx(x) mer hk enn det jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 liter, 3 liter, 250 eller 500 hestekrefter, den har fremdeles kun 4 sylindre. Skal det være noe, skal det ha minimum 6 sylindre :wink:

Jeg tenkte på sånne som kommer med slike kommentarer når jeg kjørte bilen. Lyden fra førerplass når den bikker 6.000prm er rett og slett heftig.

At bilen er ubrukelig til dagligdags gjør den bare enda bedre i mine øyne. Det er jo tross alt bare et leketøy, og leketøy bruker man ikke hele tiden!

M-coupe hadde jeg valgt istedenfor i 10 av 10 tilfeller, men det er en dyrere bil som sikkert er dyrere å eie også. Og så har jeg enda ikke prøvd en sånn bil, så jeg kan ikke komme med en testskildring :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...