Kjell Z3 Skrevet Desember 22, 2006 Skrevet Desember 22, 2006 Jeg har aldri nevnt å kjøre rett frem, men det er mange grader av svinger. F.eks gocartbane som mange liker fordi det er eneste stedet i hele verden en E30 har mulighet til å hevde seg. Ingen kan vel påstå at Nordsløyfen er rett frem, nei det er faktisk en landeveg, og er det beste stedet å måle biler. Aerodynamikken er viktig på en sportsbil, på en gocartbane betyr det nesten ingenting som helst. Egenskapene i høyhastighetssvinger er også svært viktig.
hagenisse Skrevet Desember 22, 2006 Skrevet Desember 22, 2006 JAt en bil er hard og har høyt turtall er ikke grunn nok til å kalle den en bedre sportsbil. Hva er det som gjør en bil til en sportsbil da? Og hva er kjøreglede som du ikke svarte på i en annen tråd..
cmn Skrevet Desember 22, 2006 Skrevet Desember 22, 2006 Hmmm... Nå ble virkelig den gamle tanken om en S2000, fra før jeg kjøpte BMW, vekket igjen gitt.Noen som har noen gode tips til hvor begynne om man vil skaffe seg en slik en? Jeg mener, er jo ikke akkurat flust av disse bilene... Lurer på om den hadde blitt rå med 18" eller 19" BBS CH... Det ligger vel opptil flere S2000 på AutoDB og finn, men mange av disse er biler som ikke står i landet enda. 5 av 8 S2000 på AutoDB var bestillingsbiler. Fant også ut tidligere i høst at det er 38 S2000 i Norge. 11 var solgt nye hos forhandler, mens 27 var importert. Jeg bruker forresten S2000 som bruksbil, og har ingen problemer med det. Det er helt klart ikke den mest praktiske bilen mtp plass og komfort, men jeg har ikke bruk for verken mer plass eller komfort enn bilen kan tilby, og derfor fungerer det topp. Bilen er også senket. Absolutt en morsom bil som kan anbefales!
Espen M33 Skrevet Desember 22, 2006 Forfatter Skrevet Desember 22, 2006 Jeg har aldri kjørt S2000, men har studert den på nært hold. Utseende er ikke noe som imponerer meg verken inni eller utenpå. Den har en litt "enkel" form utvendig, men er en liten tanke penere enn Mazda.Hvorfor skylde på dekkene i testen? Det kan jo hende at Hondaen hadde bedre dekk også selv om det er 3 år mellom testene. Kanskje var det den som hadde de mest ideelle forholdene på banen også? Det er som Gunnar skrev at på Ringen burde S2000 vært raskest tatt i betraktning effekt og vekt og ikke minst egenskapene bilen blir tillagt av enkelte her. Jeg er ikke det minste i tvil om at S2000 er en veldig trivelig bil, men tregere enn Z4 3.0 det er den. At en bil er hard og har høyt turtall er ikke grunn nok til å kalle den en bedre sportsbil Z4. Z3 coupe 3.0 ble testet i 2001, 1 år etter S2000, og den var 5 sekunder raskere (8:34) Om du leser hva jeg skriver så ser du at jeg mener de bør kjøres på samme dekk og til samme tidspunk for at sammenligningen skal være fair. Men om Z3 og Z4 er raskere rundt ringen bryr meg egentlig midt på ryggen. For sant å si så er hverken S2000, Z3 eller Z4 alternative bilvalg for meg for tiden. Men skulle jeg i dag ha kjøpt en av dem så hadde det blitt S2000. Eneste Z3 jeg liker er M coupe, men den er for dyr for meg. Z4 er også for dyr, men også her sliter jeg litt med utseendet. Det er liksom en sånn bil jeg ser for meg at jeg kjører når jeg har blitt 60 år. Så som du sikkert skjønner så er vi veldig uenige angående utseende på biler. Derimot det faktum at Honda (og alle andre japser) er litt simplere innvendig enn bmw, den er jeg med på. Men men, jeg har prøvd S2000, og jeg likte den. Sånn er det bare. Men som Fredrik sier: Jeg hadde sikkert likt GT3 RS enda bedre. Den er bare rå og se på, og jeg nekter å tro at kjøreegenskapene er dårligere enn utseendet
Espen M33 Skrevet Desember 22, 2006 Forfatter Skrevet Desember 22, 2006 Jeg har aldri nevnt å kjøre rett frem, men det er mange grader av svinger. F.eks gocartbane som mange liker fordi det er eneste stedet i hele verden en E30 har mulighet til å hevde seg. Ingen kan vel påstå at Nordsløyfen er rett frem, nei det er faktisk en landeveg, og er det beste stedet å måle biler. Aerodynamikken er viktig på en sportsbil, på en gocartbane betyr det nesten ingenting som helst. Egenskapene i høyhastighetssvinger er også svært viktig. Hva er det for slags tullete påstand om E30? Hvilken annen bil med 1200Kg og 200Hk (E30 M3) er det som kjører så inni hampen fra da? E30 med riktig understell og en frisk firer gruser det aller meste av "normale" biler også på bane. Men om du begynner å dra inn Z4 M, Porsche 911 GT3 osv som motstandere, da skjønner jeg. Nürburgring er forøvrig en bane som er HELT annen enn de fleste asfaltbaner som er tilgjengelige for oss nordmenn. Stort sett er vi aldri oppe i 200Km/t på bane. Og da skal ikke du fortelle meg at det er så mange som kjører fra E30 M3. Eller gjør du det kanskje?
///Magnus Skrevet Desember 22, 2006 Skrevet Desember 22, 2006 Det ligger vel opptil flere S2000 på AutoDB og finn, men mange av disse er biler som ikke står i landet enda. 5 av 8 S2000 på AutoDB var bestillingsbiler. Fant også ut tidligere i høst at det er 38 S2000 i Norge. 11 var solgt nye hos forhandler, mens 27 var importert. Jeg bruker forresten S2000 som bruksbil, og har ingen problemer med det. Det er helt klart ikke den mest praktiske bilen mtp plass og komfort, men jeg har ikke bruk for verken mer plass eller komfort enn bilen kan tilby, og derfor fungerer det topp. Bilen er også senket. Absolutt en morsom bil som kan anbefales! Ja, for min del hadde det også blitt en bruksbil. Har jo en relativt upraktisk Coupé nå, og savner absolutt ikke mer plass. Skjelden mer enn en passasjer og skjelden mer enn en bag i bagasje. Min er jo også senket og jeg kjører på 19". Ingen problemer med det. Er i livsituasjon hvor det passer med en slik bil. Er litt bekymret for avgiftshoppet, men kan ikke begynne å kjøpe bil nå midt oppe i jula osv... Denne her ser jo interessant ut: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8994245&sid=7andBid7d246195&pos=1&tot=5 Noen som vet om den befinner seg her i landet?
Espen M33 Skrevet Desember 22, 2006 Forfatter Skrevet Desember 22, 2006 Det ligger vel opptil flere S2000 på AutoDB og finn, men mange av disse er biler som ikke står i landet enda. 5 av 8 S2000 på AutoDB var bestillingsbiler. Fant også ut tidligere i høst at det er 38 S2000 i Norge. 11 var solgt nye hos forhandler, mens 27 var importert. Jeg bruker forresten S2000 som bruksbil, og har ingen problemer med det. Det er helt klart ikke den mest praktiske bilen mtp plass og komfort, men jeg har ikke bruk for verken mer plass eller komfort enn bilen kan tilby, og derfor fungerer det topp. Bilen er også senket. Absolutt en morsom bil som kan anbefales! Ja, for min del hadde det også blitt en bruksbil. Har jo en relativt upraktisk Coupé nå, og savner absolutt ikke mer plass. Skjelden mer enn en passasjer og skjelden mer enn en bag i bagasje. Min er jo også senket og jeg kjører på 19". Ingen problemer med det. Er i livsituasjon hvor det passer med en slik bil. Er litt bekymret for avgiftshoppet, men kan ikke begynne å kjøpe bil nå midt oppe i jula osv... Denne her ser jo interessant ut: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8994245&sid=7andBid7d246195&pos=1&tot=5 Noen som vet om den befinner seg her i landet? Den der befinner seg med 99% sikkerhet fortsatt i statene. Nekter å tro at Pettersen er slik en gambler at han importerer flere slike biler nå, og måtte risikere å registrere de før nyttår. Men prisen så forøvrig meget bra ut.
///Magnus Skrevet Desember 22, 2006 Skrevet Desember 22, 2006 Snakket med dem nå, bilen står på Kaldbakken.
R Andersen Skrevet Desember 22, 2006 Skrevet Desember 22, 2006 Snakket med dem nå, bilen står på Kaldbakken. Nei og nei.. Spar heller litt penger og kjøp deg en M3!
Sunspec Skrevet Desember 22, 2006 Skrevet Desember 22, 2006 Angående 2.2 VTEC: Om denne motoren har like mange HK som 2litern, men mere moment på bånn, så tilsvarer det at motoren ikke tar like mange RPM som 2 litern fordi: Hk = Nm * RPM Eller så vil 2.2 litern produsere tilsvarende mindre Nm i forhold til RPM om regnestykket skal gå opp. Jeg mener at noe av det som kjennetegner S2000 motoren er høyt turtall, det er vi alle enige i.
Chriso Skrevet Desember 22, 2006 Skrevet Desember 22, 2006 En liten anekdote... hvis man kikker litt på effektdataene for E90 318i og E90 320i ser man at BMW har konstruert motoren(e) med en ganske forskjellig karakter.... 318i er ikke bare en variant av 320i med mindre effekt. 318i utvikler f.eks 180 Nm ved 3250 rpm i motsetnig til 200 Nm ved 3600 rpm for 320i. 318i utvikler også 129 HK ved 5750 rpm i motsetning til 150 HK ved 6200 rpm for 320i. Min påstand er derfor at 318i er en bedre allrounder til daglig bruk i urbane strøk enn 320i. Er det fysisk forskjell på motorene i 318i og 320i? Og selv om 320i har mer effekt og moment på et høyere turtall, så vill ikke det automatisk si at den er mer masete til daglig bruk. Kan jo godt hende at 320i har like mye (og kanskje mer) Nm og effekt enn 318i på henholdsvis 3250 og 5750 O/min.
hagenisse Skrevet Desember 22, 2006 Skrevet Desember 22, 2006 2.2 motoren i s2000 drar vel bare til 8000 den, og ikke 9000 som 2.0 ja.
Chriso Skrevet Desember 22, 2006 Skrevet Desember 22, 2006 (...) når den passerer 8000 o/min og motoren gir signal om at du kan ligge på dobbelt så høyt turtall, uten problemer Visste at S2000 var veldig turtallsvillig, men ikke at den klarte 16000 rpm, uten problemer
cmn Skrevet Desember 22, 2006 Skrevet Desember 22, 2006 2-liter'n sperrer på ca 9300/9500rpm, og 2,2 sperrer ved 8300 mener jeg det var. Så omtrent som du sa hagenisse. Men tallene dine er "bare" der rødmerkingen starter. Det er altså som du sier at 2,2-liter ikke har samme turtall. Litt pirkete men.. Sorry..
///Magnus Skrevet Desember 22, 2006 Skrevet Desember 22, 2006 Snakket med dem nå, bilen står på Kaldbakken. Nei og nei.. Spar heller litt penger og kjøp deg en M3! Ja, det er jo det jeg egentlig vil ha... Ligger en perfekt en på finn.no nå. Akkurat sånn jeg vil ha den... http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8986153&sid=7andBid7d614035&pos=10&tot=29 S2K er nok en sinnsykt morosom bil, men er jo ting jeg ikke liker med den også, som Knight Rider-instrumentene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå