Saltkjelen Skrevet Desember 23, 2006 Share Skrevet Desember 23, 2006 Det er sikkert mange meninger rundt dette temaet og så vidt jeg vet er det vel ikke lov å sote/tone frontlyktene på bilen, men hvordan er det med soting/toning av tåkelysene? Er dette lovlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwfanatic Skrevet Desember 23, 2006 Share Skrevet Desember 23, 2006 må vel ha godkjente lykter, ikke gjøre det selv med de originale? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Desember 23, 2006 Share Skrevet Desember 23, 2006 så lenge du forandrer noe som helst på en lykt, så stemmer ikke godkjenningene lenger... men, nå var det vel bare tåkelysa du hadde i tankene, og i grunn så er det vel ingen som sjekker dem så nøye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2006 Det er kun tåkelysene som er i tankene mine ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvin Skrevet Desember 23, 2006 Share Skrevet Desember 23, 2006 er vel som 2mMy sier, ikke lovlig, men går nok bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Desember 23, 2006 Share Skrevet Desember 23, 2006 T.A.S: Du får sote på "Andebu" (harry plass i Vestfold) metoden. Kjøp svarte dame strømpebukser, klipp de til og tre de over glassa . Ihvertfall lett å fjerne igjen . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2006 Hehe, vi får se hvor synlige lyktene blir når jeg får de på plass i fangeren.. Takker for alle svar.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Desember 23, 2006 Share Skrevet Desember 23, 2006 får vel no lamin-x.. eller kan vel kanskje legge film.. og heller kjøpe sånna 40/60(?)%sterkere pærer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Desember 24, 2006 Share Skrevet Desember 24, 2006 Sota mine og velverte te eu godkjening, gikk rett igjennom den. Men gikk igjennom uten ryggelys og daså Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikWake Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 Bumper denne Det kan jo ikke være ulovlig å sote tåkelys? Min bil hadde ikke tåkelys originalt, dette er noe jeg selv har koblet opp, og i tillegg lagt "light smoke" lamin-x på. Det må jo være bedre å ha sotede tåkelys enn å ikke ha tåkelys i det hele tatt? Soting av hovedlykt skjønner jeg at politi/biltilsyn reagerer på, men lysstyrken på tåkelys kan variere MYE fra ett bilmerke til et annet. Lett soting utgjør like mye forskjell på lysstyrke som ei dårlig Biltema pære VS ei kvalitetspære fra Osram gjør. Ser ikke at dette kan by til noen problemer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 Skal på eu-kontroll i morra med gule tåkelys og gul film på hovedlampene med tåkelyktene kan du gjøre hva du vil så lenge de er riktig justert og det ikke gjør noe med lysbildet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikWake Skrevet November 4, 2012 Share Skrevet November 4, 2012 Skal på eu-kontroll i morra med gule tåkelys og gul film på hovedlampene med tåkelyktene kan du gjøre hva du vil så lenge de er riktig justert og det ikke gjør noe med lysbildet Så lenge man ikke gjør noe med lysbildet? Vil ikke soting endre lysbildet? Har kommet igjennom EU med både sotfilm på hovedlykter og tåkelys, men nå har politiet i Bodø varslet storkontroll som hovedsaklig går mot lysbruk Derfor litt bekymring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå