Stephan.s Skrevet Desember 23, 2006 Share Skrevet Desember 23, 2006 Ok, nå har jeg ventet et halvt år med å bygge anlegg i bilen, men nå skal det gjøres. Spilleren blir en eller annen pioneer. Kanskje ikke det beste, men godt nok for meg og liker designen pioneer har på spillerene sine. Men ang. høytalere, forsterker, kabeltrekking og sammenkobling av det hele har jeg ikke noe som helst erfaring med. Vet det eksisterer et godt antall slike tråder fra før, men ikke ser ut til å matche mine "prioriteringer". Derfor håpet jeg på litt hjelp fra dere. Som også jeg har lagt til i topicen så etter å ha lest en del her nå, ser det ut som om Nautiluz har en del peiling på bygging i e34 samt god kunnskap om hva som er "bra og dårlig", så jeg håpet på litt hjelp fra ham Ok, til saken. Først og fremst skal alt byttes. Jeg er på utkikk etter et anlegg som ikke gir den beste lyden, men ikke den dårligste heller. Noe midt i mellom til en pris som ikke koster en månedslønn. Skal bytte ut settet i kickepanelene nede 5.25" (ok om det nevnes høytalere som gjør at kickepanelene må modifiseres et hakk eller to) Bytte ut diskantene i dashbordet (usikker på dimensjon på disse) Bytte ut settet bak med noen bedre 5.25" eller 6.5" med modifisering hvis dette evt er bedre. Samt kabler og en liten forsterker (?) til å drive det hele. For å legge det sammen; bass/mellomtone 5.25" ved kickerpanelene og diskant i dashbordet. samt et sett bak for å få et lydbilde i hele bilen. Har tenkt å gå for et ok system i bilen som gir bra diskant og bass uten basskasse i bagasjen. Basskasse kommer til å bli work in progress, noe jeg ikke kommer til å prioritere i første omgang. Så jeg trenger forslag til hva merke og høytalere type jeg burde gå for i mellomklassen når det gjelder lydkvalitet og pris på en komplett "pakke" Selvom dette er bare noe jeg har tenkt meg, så mottas alle mulige forslag med et takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Desember 23, 2006 Share Skrevet Desember 23, 2006 Jeg har kjøpt noen høyttalere fra mobilsentrum.no. Ikke noe kjent merke og de er billige, men de er utrolig bra til den prisen. Og disse passer i de originale festene, til og med diskanten hvor det er fester og alt. Dette kjøpte jeg: Disse til hattehylla (de var på tilbud til 149kr da jeg kjøpte de): http://www.mobilsentrum.no/product.asp? ... 1497877465 Og dette settet foran: http://www.mobilsentrum.no/product.asp? ... 1958218723 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Desember 23, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2006 får vel ingen særlig bass ut av dem når de du har valgt bak går fra 60hz til 20khz, og de bak forran fra 80hz til 20khz? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anderslien Skrevet Desember 24, 2006 Share Skrevet Desember 24, 2006 får vel ingen særlig bass ut av dem når de du har valgt bak går fra 60hz til 20khz, og de bak forran fra 80hz til 20khz? Jo, du får faktisk ganske bra, men jeg har nå en basskasse i tillegg da, fordi jeg ville ha enda mer. Men de virker bra syntes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sollitoo Skrevet Desember 25, 2006 Share Skrevet Desember 25, 2006 er jo veldig lite jobb og kostnad å sette i en basser i bagasjerommet inntil videre da? alltids noe bukt og billig å få tak i!? det jeg syns det var mest jobb med var å "porte" hattehylla, var solid den gitt;) Men da du setter inn andre front sett, så koble det til en liten forterker da? blir jo mye bedre lyd, også er ikke forterkeren i spilleren så kraftig at det gjør noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 27, 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Desember 27, 2006 Share Skrevet Desember 27, 2006 Jeg ville aller først begynt med denne. Mere spiller og kvalitet for pengene skal du lete lenge etter. Det er ikke my arbei å modifisere til å sette inn et 6,5" element i sparkepanelet, men du må montere det utenpå. Det er mye bra å velge i, bl.a. Pioneer, kicker, rockford, JL, osv. Ta deg en tur til en seriøs forhandler, å hør litt på forskjellige merker, og finn ut hva du selv liker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Desember 27, 2006 Share Skrevet Desember 27, 2006 Få inn 6.5" ja. Men hvis du lager en plate som du skrur fast i hullet bak sparkepanelet, trenger du ikke lage hull i sparkepanelet. Det vil se originalt ut. Eneste modifiseringen du trenger å gjøre med sparkepanelet er å kappe vekk de originale festeskruene til høyttalerene. Fjerner du ikke de vil de ta borti elementet. Du må kanskje også kappe bort litt metall slik at du får elementet helt på plass. Men det er ikke stress i det hele tatt. Brukte 12mm MDF. Har montert flere 6.5" frontsett i E34 med meget vellykket resultat. Og 88RS spilleren er en meget bra headunit. Hvis ikke denne går du for en Alpine 9855 eller 9857. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Søreng Skrevet Desember 28, 2006 Share Skrevet Desember 28, 2006 Stig: Monterer dere sånn som dette på bilradioen, mye tar dere for det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Desember 28, 2006 Share Skrevet Desember 28, 2006 Stig: Monterer dere sånn som dette på bilradioen, mye tar dere for det? Jada. Monterer det meste som kundene ønsker. Bare å komme innom å få et tilbud. Det går i alt fra enkle monteringer til større custombygginger. Dette er det siste prosjektet vi hadde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan.s Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2007 takker for mange svar, men bumper en liten gang til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Januar 5, 2007 Share Skrevet Januar 5, 2007 Fint anlegg dere har satt inn i bagasjen der MR.stream! Stephan legg meg til på msn så kan vi bli enige om noe der. bmw850se@hotmail.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå