Gå til innhold

Sjåfør hardt skadet etter vill biljakt

Dirty
 Share

Anbefalte innlegg

Er vel mulig å få kjøpt RunFlat tires her til lands?

Men uansett, han kræsja ikke direkte etter han hadde kjørt over mattene dersom jeg forsto det riktig.

Så at han kræsja er vel så og si hans egen feil... :?

Det er fullt mulig å kjøpe Run Flat Tyres her til lands, enten hos en BMW forhandler eller hos en stor dekkforhandler. Så vidt jeg vet har vel Michelin noen punkteringsfrie dekk.. Run Flat Tyres som BMW bruker kan man forresten kjøre i 80 km/t etter en punktering, hvor bilen så kan kjøre en strekning på intill 150 kilometer selv med fullt lass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikkeno feil i det politiet har gjort her :) Godt å få stoppa slike.

Men for en sløsing, resurser til biljakt, spikermatte og sykehusopphold + luftambulanse pga av 1 stk idiot som kjører idiot i beruset tilstand.

Ingen tvil om hva han burde få straff for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette der som er problemet med mange politifolk! Nokon som skal leike Sheriff!

Sef er det bra at dei fekk stoppa han og sørga for at han ikkje skada andre folk, men dei skal jo også bedømme sikkerheiten rundt det dei gjere, og her synest eg dei har bomma grovt på det området!

Dei viste allereie at når han reiste med ferja at han var berusa, kvifor fekk ikkje kapteinen beskjed om å ikkje sleppe han iland? Sikkert fordi nokon idioter av politifolk ville leike Cowboy. Og ja, det er fult mogleg å holde folk tilbake på ferja, berre nekte å ta ned flapsen.

Håper han som kjøyrte mister førerkortet og får ei kraftig bot, men også at dei som var ansvarleg på politiets side får ein kraftig knyttneve i tryne! Var så mykje anna dei kunne ha gjort istaden for å gå til dette drastige stadiet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikkje politiet sin feil at han råkøyre... Klart det at politiet kunne ha brukt andre ressurser, men det er jo bedre at råkøyraren blir skada, enn at han skade andre!!!

Det er jo ein grunn til at dei heiv ut spikermatte, og det er jo fordi han køyrte så jævli at dei ikkje klarte å stoppe han på vanlig måte!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo sannsynlig at han vil stoppe når han vet han har drukket OG blir jaget av 2 politibiler..Han var jo garantert redd og tenkte nok ikke noe mer klart når de jaget han. det står jo at politiet ikke hadde sjangs til å følge bilen enda den bare ble målt til 130km\t.bare jeg som reagerer på det der?jeg vet ved et faktum at politiet følger etter i langt høyere hastigheter enn som så..så her tror jeg det er mye som ikke er sagt i saken :roll:

PS: jeg forsvarer ikke kjøringen til den skadde, men jeg er sterkt imot det politiet har prestert i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt fantastisk ubrukelig av politiet å drive en mann av veien på denne måten. Hva hadde sansynligvis skjedd om de bare hadde latt han kjøre? Jo han hadde helt sikkert parkert bilen i ei grøft eller hjemme pent og rolig for så å legge seg å sove. Isteden velger politiet å jage en vettskremt og sikkert desperat mann opp i astronomiske hastigheter på norske småveier fullpakket av unger som spiser julekaker på fortauet. Om dette ikke var nok, legger de spiker i veien for mannen for å gjøre kjøreegenskapene til doningen værre enn julenissens slede på glattisen. Det er jo klart at politiet ser at dette MÅ ende galt når de driver på slik de gjør. Jeg ser for meg at de blåkledde svina storkoste seg under hele jakten, "jippi endeli noe som skjer".

Politiet skulle blitt bura inne for drapsforsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger spent med i denne saken og håper mannen overlever med skrekken. Han har det neppe noe godt der han ligger, for den bilen der er det ikke mye igjen av :roll: har sikkert noe grusomt med skader..

En liten vri på saken:

Hva om det hadde vært en bror,onkel,kamerat etc som hadde blitt jaget på den måten av politiet og som følger av dette hadde kjørt seg ihjel?

Har politiet likevel "bare gjort jobben sin"?

Dere hadde nok sett litt anderledes på det da vil jeg tro :wink:

Nei, jeg tar sterk avstand mot slike handlinger uansett om vedkommende hadde gjort noe galt. For han er ikke alene om å gjøre no galt her, og den tullingen som heiv ut den spikermatta håper jeg har vansker med å sove fremover.

Ellers får jeg ønske dere alle en riktig God Jul og et god Nytt år! :santa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger spent med i denne saken og håper mannen overlever med skrekken. Han har det neppe noe godt der han ligger, for den bilen der er det ikke mye igjen av :roll: har sikkert noe grusomt med skader..

En liten vri på saken:

Hva om det hadde vært en bror,onkel,kamerat etc som hadde blitt jaget på den måten av politiet og som følger av dette hadde kjørt seg ihjel?

Har politiet likevel "bare gjort jobben sin"?

Dere hadde nok sett litt anderledes på det da vil jeg tro :wink:

Nei, jeg tar sterk avstand mot slike handlinger uansett om vedkommende hadde gjort noe galt. For han er ikke alene om å gjøre no galt her, og den tullingen som heiv ut den spikermatta håper jeg har vansker med å sove fremover.

Ellers får jeg ønske dere alle en riktig God Jul og et god Nytt år! :santa:

Så du mener at politiet skal la fyllekjøreren bare parkere hjemme og legge seg til å sove? Hvordan tror du det kommer til å bli hvis folk skal fyllekjøre og politiet ikke skal få lov til å gjøre noe med det?

Det hørtes sikkert greit ut da du skrev dette, for deg vel å merke, men den dagen du er ute i din 318 ia Cab, og dama sitter ved siden av, og plutselig er det en fyllekjører som skjener over i ditt felt, kræsj.. Kan du ikke da skrive en melding her, lam og blind, om hvor bra det er at politiet ikke stoppa denne karen...

For min del er det veldig bra politiet fikk tatt han, men håper da selvfølgelig han overlever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke alle som fyllekjører som råkjører, har mer inntrykk av at ungdom uten alkohol kjører mye mye mer gris enn de som fyllekjører. Å kjøre bil er jo en risiko uansett så man skal være forsiktig hver gang man setter seg bak et ratt.

Sånn som i denne saken vi diskuterer her syns jeg politiet kunne gjort det annerledes, de som ringte politiet (mest sannsynlig fra ferja) kunne jo tatt bilnr. Jeg syns saken kunne blitt løst på en annen måte enn å kjøre etter en som ikke har noen intensjon om å stoppe uansett. Kanskje han hadde kjørt normalt om politiet ikke hadde kjørt etter?

Jeg syns bare at politiet til tider gjør ting som virker veldig lite gjennomtenkt, ellers gjør de jo bare jobben sin. Men vi har jo sett flere saker som har vært av lignende sjanger dette året der politiet følger etter i usannsynlige høye hastigheter og sånn sett skaper en meget stor ulykkesrisiko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det masse ungdom som kjører gris, og disse står jo for en del ulykker.. Men når det gjelder vår kjære fyllekjører, så har de på ferja sikkert tatt bilnr.. Det politiet kunne gjort, var å bedt dem om å ikke legge til før politiet var til stede på kai, skyldt på tekniske problemer eller noe..

Personen hadde sikkert ikke kjørt så fort om politiet ikke hadde fulgt etter, men han hadde alikevel utgjort en risiko i trafikken, og hvis han da hadde tatt med noen i en eventuell kræsj, og det kom ut at politiet visste han fyllekjørte, men ikke fulgte etter fordi de måtte la han parkere først, tipper jeg det hadde vært en annen diskusjon her... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes sikkert greit ut da du skrev dette, for deg vel å merke, men den dagen du er ute i din 318 ia Cab, og dama sitter ved siden av, og plutselig er det en fyllekjører som skjener over i ditt felt, kræsj.. Kan du ikke da skrive en melding her, lam og blind, om hvor bra det er at politiet ikke stoppa denne karen...

For min del er det veldig bra politiet fikk tatt han, men håper da selvfølgelig han overlever.

Jeg vil tro at det er større sjans for at fyllekjøremannen skjener over i mitt felt om han prøver å kjøre fra 15 illsinte politibiler med spikermatter, kinaputter og det som værre er, enn hvis han ikke har noe annet å tenke på enn å holde seg til sitt felt og ikke kjøre på noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...