Gå til innhold

Hvor lenge skal lakk herde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk min øyesten tilbake fra lakkering for noen dager siden, og det jeg lurer på er hvor lenge skal denne lakken herde før den tåler en vask? Og evt hva slags type vask bør man ta i begynnelsen?

Sånn som "føret" er her på østlandet nå, så er jo bilen nedsauset av skitt før man i det hele tatt rekker å tenke på å sette nøkkelen i tenningslåsen.

Kanskje dumt spørsmål men har man først en BMW så må man jo prøve å ta godt vare på den.... :lol:

Skrevet

Jeg er ikke noen lakkerer, men vent 2-3 uker før du vasker bilen... Var det jeg fikk til svar etter jeg fikk bilen min lakkert... Greit å være sikker på at hele "dybden" på lakken er skikkelig herdet før man peiser på med alskens rengjøringsmidler...

Bare et tips!

Ha en fortsatt god jul! :wink:

Skrevet

bruker selv 2 uker før eg vasker den med kjemikalier og svamp.. spyler lett over den etter 1 uke. ikke høytrykk

Skrevet

Høytrykk kan du bruke etter 30 dager ca.

Men ikke for nær eller lenge på et sted.

Håndvask med shampoo kan du bruke etter 1 uke. Bruk MYE vann når du vasker, det er ikke for å skåne mot selve såpen. Men for å beskytte lakken mot svampen.

Skrevet

Ser at det er litt delte meninger rundt dette.. Jeg har spurt lakkeringsfirmaene jeg har brukt når jeg har lakkert hos de og de alle har fortalt at jeg godt kan polere/vaske bilen med en gang jeg hentet bilen, men det er jo selvfølgelig ikke noe poeng da det er blankt..

Skrevet

Tusen takk for svar.

Glemte selvsagt å spørre når jeg hentet bilen, og nå er det jul, så da får man jo ikke tak i noen av de som jobbet med bilen.

Tipper jeg gir den en forsiktig spyling med hageslangen jeg, så får storvasken vente til litt utpå nyåret. Lenge å vente, men pytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...