Gå til innhold

e30 325 blir vinterbil :) ny bil s. 29

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk godkjent coilovers i vognkortet her en dagen.

Og tatt i betrakning at jeg brukte ca 2 timer på å få alle mål som stod i TÜV innafor,

kunne han gubben ha brukt litt tid på og måle de målene synes jeg :)

Og grunnen til det tok så lang tid og få alt innafor, er pga at tysken min er gaanske dårlig. :)

Det eneste han sjekket var: - at nr. på fjærene stemte med nr. i papirene,

at ingenting subba, at det var fjærspenn og at 4-hjulskontrollen var innafor verdiene..

Har 3 kompisen som har fått godkjent sitt coilover-sett. Da målte di rundt om på hele bilen, og noterte i vognkortet avstanden fra felgsenter til hjulbuen. Det gjorde han ikke på min..

Fint at det var gamle læreren min som kontrollerte bilen da ;)

Noen som har sett eg så høy - senket E30 før? :lol: Nå er den på det laveste til og bli godkjent :D

(Felgene har jeg lånt mens jeg skulle godkjenne senken)

CIMG4029.jpg

CIMG4031.jpg

• Svar 435
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
se hva jeg fant på ebay :) må være det tighteste setetrekket jeg har sett!

d6_1_b.JPG

ca 2100kr for fram OG bakseter fra amerika.. pluss moms da.

Har de trekka der på setene mine jeg... Jævla billig med tanke på hva du får.

I Norge betaler du mer bare for stoffet til og lage trekka..

Jævla enkelt og ha på... Husk og pressiser at du har 4-dørs, om du skal unngå hulla for vippe funksjonen..

Også for baksete trekket må du skjære til litt selv, med tanke på setebelteholderne i ryggen... Men det er simpelt... Bare litt kukete og få ut holderne for og få lagt stoffet ordentlig til..

Skrevet

tusen takk for "tips".. Stilzkin_86`

har vært litt usikker på om de er noe og satse på, men nå ble jeg mer sikker på at det blir disse :) (når penger strekker til)

Skrevet

Stilzkin: Kan du ta bilde av hvordan det ble med trekkene? Er veldig interessert i de trekkene jeg også, men jeg har vært redd for at bildet kunne være noe lureri.

Hvor mye kom trekkene på med frakt og toll?

• 2 weeks later...
Skrevet

Jævlig pen bil! nok et eksempel på at man ikke trenger 2dørs e30 for å være kongen i gata.

har mer sansen for 4dør's utgaven:)

Skikkelig pent med den zender stylinga, den skal jeg vurdere selv når jeg skal style litt lett etterhvert.

Skrevet

takker... synes også 4.dr er mye kjekkere :) ikke så mange som har dette lengre..

Så fikk jeg vognkortet idag :)

som dere ser står det ingenting om avstand fra felgsenter til hjulbue, som de fleste får skrevet ned som får godkjent coilovers ;)

Vognkort.jpg

Skrevet
takker... synes også 4.dr er mye kjekkere :) ikke så mange som har dette lengre..

Så fikk jeg vognkortet idag :)

som dere ser står det ingenting om avstand fra felgsenter til hjulbue, som de fleste får skrevet ned som får godkjent coilovers ;)

Vognkort.jpg

i haugesund du godkjente dette? der jeg har sett bilen din vertfall.

godkjente golfen min med kw coilovers framme og bak der ute hos bakkevigen, da var den så lav at jeg måtte løfte i bilen for å få jekken hans under, TUV papirer på 8x14" hjul fant han selv på nettet osv.. alt gikk fint gjennom tross en rulle omkrets på ca 8% :shock:

står heller ikke noen minimushøyde i mitt vognkort.

må si eg ble posetivt overrasket den gangen.

fin bil du har :wink:

fikk du ikke 9x16 i vognkortet forresten?

Skrevet

Der kan jeg svare for deg. Han lånte mine 15" felger i anledning godkjenning.

Men om du lurer på om du får godkjent 9x16, så kan jeg fortelle at jeg fikk godkjent 9x16 og 7,5x16 på min e30 i Haugesund.

Skrevet

Der kan jeg svare for deg. Han lånte mine 15" felger i anledning godkjenning.

Men om du lurer på om du får godkjent 9x16, så kan jeg fortelle at jeg fikk godkjent 9x16 og 7,5x16 på min e30 i Haugesund.

burde jo gå greitt det, han snakka jo om at eg kunne ha 9x14" på en golf1 så :D

Skrevet

Fin e30 du har, du prioriterer det rette :)

Jeg lurer på hvor du kjøpte coiloverkittet, og hva måtte du ut med? Er det type 2 (stillbare i stivhet også) ?

Skrevet

i haugesund du godkjente dette? der jeg har sett bilen din vertfall.

godkjente golfen min med kw coilovers framme og bak der ute hos bakkevigen, da var den så lav at jeg måtte løfte i bilen for å få jekken hans under, TUV papirer på 8x14" hjul fant han selv på nettet osv.. alt gikk fint gjennom tross en rulle omkrets på ca 8% :shock:

står heller ikke noen minimushøyde i mitt vognkort.

må si eg ble posetivt overrasket den gangen.

fin bil du har :wink:

Var i hgsd ja.. han var en skikkelig Rookie han som tok kontrollen da..

Som dere ser så er det vell ingen senkesett som heter "Teilegutachten".

Dette har vell bare med godkjenninga og gjøre. :)

Men samma det, så lenge det står i vognkort med nr på fjørene, så er jeg happy..

Jeg jobber i hgsd foresten.. er fra Karmøy selv..

Skrevet

angående 9x16`ene.. så tror jeg at jeg ikke får den godkjent pga jeg må ha spacere foran for å få klaring mellom dempern og felgen :/

skal slipe av den kanten på baksiden av felgen som holder lodd`a snart, å satse på jeg slipper spacerene (2mm)

Skrevet
Fin e30 du har, du prioriterer det rette :)

Jeg lurer på hvor du kjøpte coiloverkittet, og hva måtte du ut med? Er det type 2 (stillbare i stivhet også) ?

kjøpte det på koed.dk... betalte ca 5990 dkk tror jeg..

det er med både høyde og hardhets-justering ja :) meeget fornøyd med dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...