S. Gunstad Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Hørte jeg pusses opp? Det gleder jeg meg til å følge med på! Regner med at det blir godt dokumentert her, med bilder og tekst!
RoaldJ Skrevet November 21, 2007 Forfatter Skrevet November 21, 2007 Hørte jeg pusses opp?Det gleder jeg meg til å følge med på! Regner med at det blir godt dokumentert her, med bilder og tekst! Det skal jeg låve deg.. Skal dokumenteres med og ta bilder av hver eneste del som demonteres. Og det blir ikke få deler =) Komplett for-/bakaksling skal demonteres, pusses (muligens glass eller sandblåses) grunnes og lakkes. Og Powerflex foringer monteres. Alle deler utv. og innv. skal demonteres, og hele bilen skal pusses ned og rustsveises og hel-lakkeres. Hjulbuer bak skal også få seg noen ekstra cm strekk Så skal cromelister erstattes med shadowline. Bare og følge med utøver vinteren.. Mangler garasjeport og industrimaling på gulvet. Porten har ca 8 uker ventetid før den kommer
Pitstop Skrevet November 21, 2007 Skrevet November 21, 2007 Her skal det følges med...detta bli bra Lykke til vidre med prosjekte
RoaldJ Skrevet November 29, 2007 Forfatter Skrevet November 29, 2007 Da var nye deler annkommet i posten Sort hattehylle med plass til JBL Decade`ene mine. Orginalt sort taktrekk Takluketrekk. Proff lakket bakrute.. Drit-fin finish Litt skitten på bilde da.
Endre87 Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Hvor fikk du tak i det takluketrekket? Sliket må jeg ha
RoaldJ Skrevet November 29, 2007 Forfatter Skrevet November 29, 2007 Fikk kjøpt det fra Danmark gjennom en kompis.. Har ventet i evigheter på det, men kom endelig :D Skummelt med forhåndsbetaling
Endre87 Skrevet November 29, 2007 Skrevet November 29, 2007 Fikk kjøpt det fra Danmark gjennom en kompis..Har ventet i evigheter på det, men kom endelig :D Skummelt med forhåndsbetaling ok , nei bestilte trekk osv fra koed men var vist ikke å skaffe :\
RoaldJ Skrevet Desember 10, 2007 Forfatter Skrevet Desember 10, 2007 Da er jeg i full gang med ribbing av delebilen.. Bilen ble satt på "bokker" på lørdagen Ble fort avbrutt av samboeren min da vi skulle i barneselskap, og da vi kom hjem var det mørkt På søndag ca kl 11- halv 12 begynte jeg for fullt. Diffen (type stor) skal pusses, lakkes og byttes olje på. Så selges. Stab.stag bak. Simons effektanlegg til 320. (til salgs) Panser med liten bulk, uten rust. (til salgs) Begynte og koble alt elektrisk,-og mekanisk til motoren fra bilen. Done. Demonterte frontplata bare for den hang på 3 skruer. Så ble klokka hall 2 og jeg måtte hente gamlingene på flyplassen Igjen, da jeg kom hjem var det mørkt. Eneste som gjenstår er og heise ut motoren og demontere coilovers foran.. Så skal den på skroten.
RoaldJ Skrevet Desember 13, 2007 Forfatter Skrevet Desember 13, 2007 Da har jeg fri til 2 januar I helga blir det julebord, men på søndag fortsetter demonteringa av resten. Noen som forøverig trenger noe på bilen, så si ifra.
TEM Skrevet Desember 13, 2007 Skrevet Desember 13, 2007 Hei,har du hovedsylindern til clutshen,den står inne i billen oppe ved clutsh pedalen. Om du har og den er fri for skader og lekasje,så kunne jeg tenkt meg den
RoaldJ Skrevet Desember 17, 2007 Forfatter Skrevet Desember 17, 2007 off.. dårlig som jeg var på søndag etter julebord på lørdagen så fikk jeg halt meg ut i garasjen utpå Quisten. Startet i ca 14:30 tida med og løyse på restrerende bolter og div. kabler som gikk til motoren. Etter og ha bannet i ca 10 min med clutchslaven som går inn på girkassen gav jeg opp og bare klippet av slangen Knipset et bilde i ca 14:45 tida da jeg skulle til og begynne og heise i motoren: 3-4 min. etter. Radiator ble fjernet, og er på god vei ut: Samme tid fra undersiden: Og ca 14:58: Og ca på slaget 15:00 Måtte få litt hjelp av min samboer med og dytte bak bilen, siden venstre forhjul var flatt. Fikk ikke tatt bilde av sprikka i bunnpanna. (grunnen til all olja på gulvet) Utover dagen idag skal jeg ta av girkassa og ta av bunnpanna å sende den til sveising. Toppdeksel og bunnpannepakningen skal også byttes. Så skal jeg gå over div. vakumslanger og ledninger som skal merkes før salg.
RoaldJ Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Skrevet Januar 16, 2008 Siden jeg da har kvitta meg med delebilen og gått til innskaffelse av bil nr. 2, så har jeg endelig begynt på oppussinga. Dagens økt gikk ut på å gi bilen en grundig vask og begynne å bytte hjulbuer bak. Ferdig vasket: Fikk problemer ganske fort, da jeg ikke fikk bilen opp på løftebokken: Måtte kjøre bilen opp på klosser. Nye hjulbuer: Gammle hjulbuer: Fanger demontert, og klar for oppmerking: Her prøvde jeg den nye på, men fant ut at den var litt for "stor": Målte den opp og kappet den: Så merker jeg ca hvor jeg skulle kappe av den gamle hjulbuen: For og være på den sikkre siden så kappa jeg litt nedenfor streker, slik at jeg hadde litt å gå på: Og siden jeg likevell skal lakke bilen så ville jeg prøve noe nytt: Satte på den nye hjulbuen og merket hvor den skulle stå: En liten før og etter bredding: -før: -etter: Så ble den pungt-sveist på plass: Så ble det sveis i en liten bit: Ferdig for dagen:
RoaldJ Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Skrevet Januar 16, 2008 da var det bare å få det likt på den andre sida
bmwrasaren Skrevet Januar 17, 2008 Skrevet Januar 17, 2008 Smart og fin løsning det der Hehe, kan bli spennende når du skal få det HELT likt på den andre siden ja Men det fikser du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå