Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei 8)

Jeg har en Bmw e30, 325i, 88mod.

Bilen har det med å fjuske noen ganger.

Jeg har skiftet plugger, fordelerlokket, pluggledninger, coil og føleren nedepå veivhjulet.

Bilen går fint lenge, og bare plustelig begynner den å fjuske og er helt vrang. Den KAN bli litt bra hvis vi kjører høyt på turtall.

Hva er dette?

Posted

Kan være mye egentlig...

Luftmassemåler (kan prøve å koble den av og se om den blir annerledes)

Defekt toppakning(blir utett når varm, men ofte blir kjølevæske "borte" i tilfelle)

Bensinpumpe/filter

Belg til innsug kan ha sprekker(demonter og bruk kraftig lommelykt el og se etter sprekker mens du vrir og vender på belgen)

Vakumlekkasjer i innsug osv (kan prøve å lete med startgass)

Mulig montert def veivakselføler (det skjer at nye kan være defekte, prøv å koble av og se etter forskjell)

Plugger og ledn det samme

OG det enkleste: kondensfjerner :D

Selvfølgelig mulig det ikke er noe av dette... du får bare begynne en plass og feilsøke deg igjennom punkt for punkt:

Tenning,drivstofftilførsel,vakum,elektronisk osv

Best å begynne med det enkleste først.

Lykke til :D

Posted
Kan være mye egentlig...

Luftmassemåler (kan prøve å koble den av og se om den blir annerledes)

Defekt toppakning(blir utett når varm, men ofte blir kjølevæske "borte" i tilfelle)

Bensinpumpe/filter

Belg til innsug kan ha sprekker(demonter og bruk kraftig lommelykt el og se etter sprekker mens du vrir og vender på belgen)

Vakumlekkasjer i innsug osv (kan prøve å lete med startgass)

Mulig montert def veivakselføler (det skjer at nye kan være defekte, prøv å koble av og se etter forskjell)

Plugger og ledn det samme

OG det enkleste: kondensfjerner :D

Selvfølgelig mulig det ikke er noe av dette... du får bare begynne en plass og feilsøke deg igjennom punkt for punkt:

Tenning,drivstofftilførsel,vakum,elektronisk osv

Best å begynne med det enkleste først.

Lykke til :D

Tusen takk får et bra svar.. jeg skal prøve=) har tilgng til verksted så jeg skal sjekke dette!:)

Posted
Ville nok gått for kondensfjerner ja, og få lånt deg en luftmengdemåler. tar 3min å bytte.

Takk=)

Skal prøve dette =)

Posted

Styreenheten for motorstyringa er litt utsatt på disse bilene,sprekker i loddingene. Det vil gi sånne periodiske feil. Den sitter i nærheten av hanskerommet,og kan også renne full av vann..

Ta den ut og få Simco eller en radioreparatør til å se på den.

Posted

går den på alle sylindre?? det er det første du burde finne ut. en 6er på 5 kan høres bra ut på tomgang.trekk ut en og en plugg kabel, da hører du om hvem som evt ikke er med. har samme motor som din, å den har jeg hatt litt problem med akkurat dette på. å det kommer å går. selv med nye plugg kabler. pass på at plugger å hetter er helt tørre. MVH Tom Erik

Posted

Hei alle sammen :)

Bilen går på 6 sylindre. Den gikk på 5 en vending, men da jeg skiftet plugger ble det bra. Men noe jeg legger merke til er at den begynner å fjuske når jeg kjører over en homp, eller når det er vått vær ute. Det kan hende det er noe som ikke er tett. Så bruker den litt kjøleveske, kanskje topp pakningen har gått. Kan det ha noe med disse symptonene å gjøre?

Mvh

Tina 8)

Posted

eller når det er vått vær ute. Det kan hende det er noe som ikke er tett. kanskje topp pakningen har gått. Kan det ha noe med disse symptonene å gjøre?

Mvh

Tina 8)

Samme syntomene og problemene som på min. Er meget vær syk. Min er verst når den er kald. Blir bra når den når driftstemp.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...