tina Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Hei Jeg har en Bmw e30, 325i, 88mod. Bilen har det med å fjuske noen ganger. Jeg har skiftet plugger, fordelerlokket, pluggledninger, coil og føleren nedepå veivhjulet. Bilen går fint lenge, og bare plustelig begynner den å fjuske og er helt vrang. Den KAN bli litt bra hvis vi kjører høyt på turtall. Hva er dette?
Sir Hofstad Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Var den slik før du byttet disse delene?
tina Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Skrevet Desember 27, 2006 Ja, jeg byttet disse delene fordi den var slik..
tina Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Skrevet Desember 27, 2006 Ske1eton skrev: Var den slik før du byttet disse delene? Ja, jeg byttet disse delene fordi den var slik..
Sir Hofstad Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Kan være mye egentlig... Luftmassemåler (kan prøve å koble den av og se om den blir annerledes) Defekt toppakning(blir utett når varm, men ofte blir kjølevæske "borte" i tilfelle) Bensinpumpe/filter Belg til innsug kan ha sprekker(demonter og bruk kraftig lommelykt el og se etter sprekker mens du vrir og vender på belgen) Vakumlekkasjer i innsug osv (kan prøve å lete med startgass) Mulig montert def veivakselføler (det skjer at nye kan være defekte, prøv å koble av og se etter forskjell) Plugger og ledn det samme OG det enkleste: kondensfjerner Selvfølgelig mulig det ikke er noe av dette... du får bare begynne en plass og feilsøke deg igjennom punkt for punkt: Tenning,drivstofftilførsel,vakum,elektronisk osv Best å begynne med det enkleste først. Lykke til
Frode_E30 Skrevet Desember 27, 2006 Skrevet Desember 27, 2006 Ville nok gått for kondensfjerner ja, og få lånt deg en luftmengdemåler. tar 3min å bytte.
tina Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Skrevet Desember 27, 2006 Ske1eton skrev: Kan være mye egentlig...Luftmassemåler (kan prøve å koble den av og se om den blir annerledes) Defekt toppakning(blir utett når varm, men ofte blir kjølevæske "borte" i tilfelle) Bensinpumpe/filter Belg til innsug kan ha sprekker(demonter og bruk kraftig lommelykt el og se etter sprekker mens du vrir og vender på belgen) Vakumlekkasjer i innsug osv (kan prøve å lete med startgass) Mulig montert def veivakselføler (det skjer at nye kan være defekte, prøv å koble av og se etter forskjell) Plugger og ledn det samme OG det enkleste: kondensfjerner Selvfølgelig mulig det ikke er noe av dette... du får bare begynne en plass og feilsøke deg igjennom punkt for punkt: Tenning,drivstofftilførsel,vakum,elektronisk osv Best å begynne med det enkleste først. Lykke til Tusen takk får et bra svar.. jeg skal prøve=) har tilgng til verksted så jeg skal sjekke dette!
tina Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Skrevet Desember 27, 2006 Frode_E30 skrev: Ville nok gått for kondensfjerner ja, og få lånt deg en luftmengdemåler. tar 3min å bytte. Takk=) Skal prøve dette =)
540is Skrevet Januar 1, 2007 Skrevet Januar 1, 2007 Styreenheten for motorstyringa er litt utsatt på disse bilene,sprekker i loddingene. Det vil gi sånne periodiske feil. Den sitter i nærheten av hanskerommet,og kan også renne full av vann.. Ta den ut og få Simco eller en radioreparatør til å se på den.
pia325i2002m3 Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 går den på alle sylindre?? det er det første du burde finne ut. en 6er på 5 kan høres bra ut på tomgang.trekk ut en og en plugg kabel, da hører du om hvem som evt ikke er med. har samme motor som din, å den har jeg hatt litt problem med akkurat dette på. å det kommer å går. selv med nye plugg kabler. pass på at plugger å hetter er helt tørre. MVH Tom Erik
Toro Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 Hva med lambda? Du kan få sjekket denne ved en diagnosetest.
espen lysholm Skrevet Januar 2, 2007 Skrevet Januar 2, 2007 Hei! Det er nok så sikkert luftmengdemåleren.
tina Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Skrevet Januar 3, 2007 Hei alle sammen Bilen går på 6 sylindre. Den gikk på 5 en vending, men da jeg skiftet plugger ble det bra. Men noe jeg legger merke til er at den begynner å fjuske når jeg kjører over en homp, eller når det er vått vær ute. Det kan hende det er noe som ikke er tett. Så bruker den litt kjøleveske, kanskje topp pakningen har gått. Kan det ha noe med disse symptonene å gjøre? Mvh Tina
BMWE34 Skrevet Januar 4, 2007 Skrevet Januar 4, 2007 tina skrev: eller når det er vått vær ute. Det kan hende det er noe som ikke er tett. kanskje topp pakningen har gått. Kan det ha noe med disse symptonene å gjøre? Mvh Tina Samme syntomene og problemene som på min. Er meget vær syk. Min er verst når den er kald. Blir bra når den når driftstemp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå