Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 8)

Jeg har en Bmw e30, 325i, 88mod.

Bilen har det med å fjuske noen ganger.

Jeg har skiftet plugger, fordelerlokket, pluggledninger, coil og føleren nedepå veivhjulet.

Bilen går fint lenge, og bare plustelig begynner den å fjuske og er helt vrang. Den KAN bli litt bra hvis vi kjører høyt på turtall.

Hva er dette?

Skrevet

Kan være mye egentlig...

Luftmassemåler (kan prøve å koble den av og se om den blir annerledes)

Defekt toppakning(blir utett når varm, men ofte blir kjølevæske "borte" i tilfelle)

Bensinpumpe/filter

Belg til innsug kan ha sprekker(demonter og bruk kraftig lommelykt el og se etter sprekker mens du vrir og vender på belgen)

Vakumlekkasjer i innsug osv (kan prøve å lete med startgass)

Mulig montert def veivakselføler (det skjer at nye kan være defekte, prøv å koble av og se etter forskjell)

Plugger og ledn det samme

OG det enkleste: kondensfjerner :D

Selvfølgelig mulig det ikke er noe av dette... du får bare begynne en plass og feilsøke deg igjennom punkt for punkt:

Tenning,drivstofftilførsel,vakum,elektronisk osv

Best å begynne med det enkleste først.

Lykke til :D

Skrevet
  Ske1eton skrev:
Kan være mye egentlig...

Luftmassemåler (kan prøve å koble den av og se om den blir annerledes)

Defekt toppakning(blir utett når varm, men ofte blir kjølevæske "borte" i tilfelle)

Bensinpumpe/filter

Belg til innsug kan ha sprekker(demonter og bruk kraftig lommelykt el og se etter sprekker mens du vrir og vender på belgen)

Vakumlekkasjer i innsug osv (kan prøve å lete med startgass)

Mulig montert def veivakselføler (det skjer at nye kan være defekte, prøv å koble av og se etter forskjell)

Plugger og ledn det samme

OG det enkleste: kondensfjerner :D

Selvfølgelig mulig det ikke er noe av dette... du får bare begynne en plass og feilsøke deg igjennom punkt for punkt:

Tenning,drivstofftilførsel,vakum,elektronisk osv

Best å begynne med det enkleste først.

Lykke til :D

Tusen takk får et bra svar.. jeg skal prøve=) har tilgng til verksted så jeg skal sjekke dette!:)

Skrevet
  Frode_E30 skrev:
Ville nok gått for kondensfjerner ja, og få lånt deg en luftmengdemåler. tar 3min å bytte.

Takk=)

Skal prøve dette =)

Skrevet

Styreenheten for motorstyringa er litt utsatt på disse bilene,sprekker i loddingene. Det vil gi sånne periodiske feil. Den sitter i nærheten av hanskerommet,og kan også renne full av vann..

Ta den ut og få Simco eller en radioreparatør til å se på den.

Skrevet

går den på alle sylindre?? det er det første du burde finne ut. en 6er på 5 kan høres bra ut på tomgang.trekk ut en og en plugg kabel, da hører du om hvem som evt ikke er med. har samme motor som din, å den har jeg hatt litt problem med akkurat dette på. å det kommer å går. selv med nye plugg kabler. pass på at plugger å hetter er helt tørre. MVH Tom Erik

Skrevet

Hei alle sammen :)

Bilen går på 6 sylindre. Den gikk på 5 en vending, men da jeg skiftet plugger ble det bra. Men noe jeg legger merke til er at den begynner å fjuske når jeg kjører over en homp, eller når det er vått vær ute. Det kan hende det er noe som ikke er tett. Så bruker den litt kjøleveske, kanskje topp pakningen har gått. Kan det ha noe med disse symptonene å gjøre?

Mvh

Tina 8)

Skrevet
  tina skrev:

eller når det er vått vær ute. Det kan hende det er noe som ikke er tett. kanskje topp pakningen har gått. Kan det ha noe med disse symptonene å gjøre?

Mvh

Tina 8)

Samme syntomene og problemene som på min. Er meget vær syk. Min er verst når den er kald. Blir bra når den når driftstemp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...