Gå til innhold

Min E36 M-tech 328i touring


Dr_S
 Share

Anbefalte innlegg

Endelig - idag var det tid til å få på sommerdekk! Vasket felgene grundig igår og hadde de rene og fine idag.

IMG_3875.jpg

IMG_3877.jpg

Fant ut at jeg ville teste ut Prikkbort'en inni hjulbrønnene, da jeg har sett andre som har gjort dette. Fant en gammel oppvaskbørste og satte igang, var jaggu mye gammel dritt som ble spylt ut. Oppi ved dempertårna lå det tjukt lag med sand, som rausa ut da jeg dyttet oppi der med børsten.

Litt bilder:

Før:

IMG_3884.jpg

Etter:

IMG_3885.jpg

Syns det ble rent jeg, hehe :)

IMG_3881.jpg

IMG_3882.jpg

IMG_3886.jpg

IMG_3876.jpg

Litt av dritten som rant av: (bildet er tatt etter at det har tørket opp)

IMG_3887.jpg

Måtte bare ut en tur etter at sommergummien var påsatt, er liksom noe spesielt det med den første turen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, Skikkelig vårrengjøring . Brukte du parafin vaske med eller? Nice :-)

Ikke parafin, men en avfetting som heter "prickbort" produsert av Norsk Prol på Lier.

IMG_3960.jpg

IMG_3962.jpg

Bruker denne, rart jeg ikke har kjøpt sånn før nå ;)

IMG_3959.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej. Ikke hørt om før. Lier er nå bare 10-15min unna her men nå ser jeg du har masse igjen, sprøyte flaske og erfaring så kansje lettere legge turen til Vestfold, he he :-). Hva gjorde du med kalipperne (sandblåste ... ) ? Vet du prata om lakke de men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var forøvrig på Bilia Morris idag og fikk endelig byttet den kupelampa med kartlamper, fikk jo feil sist av de. Kommer hjem glad og fornøyd, så ser jeg en svær sprekk i hele lampa!! Dessuten lå det døde insekter inni glasset? Fant fort ut at delen jeg fikk må ha vært noe bruktdeler! Blei litt irritert, nå må jeg opp dit ENDA en gang!

Kjøpte også nytt oljefilter da det snart er byttetid, samt bestilte ny krok til hanskeromslåsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kalipperne har jeg ikke gjort noe med iår, fikk et tips om å lakkere de med Hammerlakk. Kunne pensle det rett på rust visstnok.

Skal nok teste det ut snart ja :)

Tror du bruker bare en stålebørste og negerkuse før du pensler på. Men litt usikker på hvordan dette blir ved f,eks kjørt de litt varme på bane? Så noen på rudskogen ifjor som hadde lakka med blått men var helt svarte etter noen kjøringer.Hva han hadde brukt er meg uvisst. Hold oss oppdatert om dette da ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Touringen din er kjempepen, doktor! Virkelig et prakteksemplar for oss andre med E36 touring :)

De M3-speilene som du har montert, stammer de fra M3 coupe? Passer speilene fra coupe bolt on over på touring/sedan?

Takk for ros! Hyggelig å høre :)

Speilene er fra E36 M3 sedan, og passer rett på touring! ;) Coupespeilene passer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...