Gå til innhold

Min E36 M-tech 328i touring


Dr_S
 Share

Anbefalte innlegg

Samlingen min begynner bli en viss størrelse på nå, ja Men er jo bare såvidt begynt, hehe! Moro å teste litt forskjellig også, selv om jeg nok trives godt med Meguiars som dere ser

Ikke sikkert jeg kommer til å bruke glasset på det instrumentet fra M3, med M-logoen på...får se...men jeg kjøpte det fordi det var billig og jeg ville ha røde nåler uten å måtte grise med lakk osv slik som på forrige BMW.

Litt jobb blir det med å koble til oljetemp, men må vel nesten orke det

må vel nesten få med deg det innsuget du har liggendes også da når du alikevel må åpne panseret :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den såpa fikk jeg lyst til å smake på :) Så jo kjempegod ut! Jeg er også litt intr. i å vite hvor du bestiller fra, må få meg en gritguard bøtte og kanskje noen flere washmitts. Har hørt at meguiars ikke skal være det beste alternativet når det kommer til washmitt? er en fra autoglym eller turtle tror jeg på bilextra som var godt anbefalt.

Ellers må du vel leie en tilhenger for å få med deg kjemikaliene dine til kepler den 10. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Har hørt at meguiars ikke skal være det beste alternativet når det kommer til washmitt? er en fra autoglym eller turtle tror jeg på bilextra som var godt anbefalt.

Ellers må du vel leie en tilhenger for å få med deg kjemikaliene dine til kepler den 10. :)

Jeg har prøvd turtlewax sin washmit. Jeg personlig, syns absolutt at Meguiars sin er best å bruke. Men det er meg :P

Er det vasketreff, eller blir det polering av bila også? ..eller er det opp til hver og en kanskje? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her, ja. Du jo begynne å få en god samling bilpleieprodukter, Dr_S!!

Hehe, har sett den samlinga, og han trenger jo nesten en hel bod bare til de tingene :P

hvor har du handlet fra Thomas?

Hehe, garasje er sårt tiltrengt nå ja...men ser ikke ut som det blir noe av iår, dessverre... :(

Denne gangen handlet jeg rett fra Meguiars, noe som egentlig ikke er så lett da de ikke sender til Norge. Men jeg har en JetCarrier konto ;)

Handler ellers fra litt forskjellige, som http://www.blankbil.no og http://www.godkjemi.com + eBay butikker (fant en Meguiars #16 der jeg gleder meg til å teste til våren)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den såpa fikk jeg lyst til å smake på :) Så jo kjempegod ut! Jeg er også litt intr. i å vite hvor du bestiller fra, må få meg en gritguard bøtte og kanskje noen flere washmitts. Har hørt at meguiars ikke skal være det beste alternativet når det kommer til washmitt? er en fra autoglym eller turtle tror jeg på bilextra som var godt anbefalt.

Ellers må du vel leie en tilhenger for å få med deg kjemikaliene dine til kepler den 10. :)

Bare å komme på smaksprøve, hehe! Lukter digg ihvertfall.

Men ja, GritGuard bøtte er et must hvis du vil unngå vaskeriper og en god washmitt er heller ikke dumt. Verken Autoglym eller Turtlewax har noen gode washmitts som jeg kjenner til, Meguiars sin er vel sånn i mellomsjiktet omtrent.

Swissvax har en god en bl.a

Til mitt bruk duger Meguiars sin, men er greit å bytte den ut innimellom, selv om man vasker den i maskin. Da kan den gamle f.eks brukes til felgene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo tatt helt av med bilvasking her doktorn ;)

Må få handlet meg litt "pro" produkter til våren selv, men jeg skulle hatt noen til å fjerne swirls jeg. Har du blitt kvitt alt på din bil? Brukte du kun Scratch X? Eller maskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo tatt helt av med bilvasking her doktorn ;)

Må få handlet meg litt "pro" produkter til våren selv, men jeg skulle hatt noen til å fjerne swirls jeg. Har du blitt kvitt alt på din bil? Brukte du kun Scratch X? Eller maskin?

Har ikke fått vekk alt av swirls nei, men blir nok en DA-maskin nå når sesongen begynner :) Har kun brukt håndarbeid på bilen, hehe..Scratch-X er ikke det jeg gidder bruke på HELE bilen, bruker det kun på mindre riper ved håndtak f.eks.

Jeg hadde tenkt å teste ut Swirl-X :) Har kommet nye katteriper på panser også i høst (grrrrr!) så må nok til med det for best resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får også kjøpt løse gritguards, til vanlige bøtter liksom, men jeg synes du bør spandere på deg en skikkelig vaskebøtte! Den fra Wolfgang har også skrulokk, genialt. Du kan faktisk fylle den med vann og ta med i bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare få handlet deg en roterende med en gang. Det er det som er fremtiden :wink:

Og ja, gritguard sammen med en skikkelig vaskebøtte er good shit. Veldig greit å kunne fylle bøtta med vann, sette den i bilen og kjøre til selvvasken i stedetfor å måtte ta med vann på halvannenlitersflasker osv hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...