Gå til innhold

Senking av biler med M-tech understell??

mortena
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger erfaringer fra noen som har gjort dette.

Slik jeg har forstått det, senker M-tech understellet rundt 15 mm, dette ser forsåvidt grit ut bak, men foran er jeg nødt til å få bilen ned 30-35 mm.

Er det slik at det bare er å bytte fjærene foran?

Er ikke interessert i å bytte dempere da bilen er ny. Trenkte å stikke innom Auto Trio og se om jeg finner noe H&R eller Eibach.

Er snakk om en E91 M-sport, men det er vel samme erfaringene på E46 og E60??

Trenger å få gjort dette umiddelbart over nyttår, så jeg trenger tips og bilder så kjapt som mulig!

Takkar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at det bare er å bytte fjærene foran?

Så lenge du ikke senker mer enn ca 40mm (hvis det ikke er anderledes når det gjelder e91 da) skal det vel gå fint uten å bytte demperne. Om du skal sette på senkefjærer fra feks h&r eller eibach så ville jeg bytta alle 4 fjærene selv om høyden er fin bak fra før av med mtech understellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det vært min bil ville jeg byttet alle fjærene om jeg skulle senke den. Ser for meg at du vil forringe kjøreegenskapene om du bare bytter framme kontra både framme og bak. Du finner deg helt sikkert et sett alla 30/15 40/20 eller noe slikt.

PS: senker du mer enn 40 så bytt til kortere tilpassede dempere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M-tech understell senker som du sier 15 mm både foran og bak. For å ikke koste på å skifte ut en hel haug masse hvis du har M-tech understell ville jeg ha påkostet meg senkesekåler til tusenlappen foran. Senkeskålene senker 10mm foran og du ville da ha fått en senk på 25/15mm uten at det gir mer stivhet eller går utover komforten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...