Gå til innhold

Banne i kirken... G-lader i BMW??

Hendo
 Share

Anbefalte innlegg

Etter jeg solgte G60'n min savner jeg den mekaniske turboen.

kunne tenkt meg litt mer trykk i e28'en. Så hvordan hadde det vært å putte en G-Lader i e28? m20b20....

regner med att det er lettere enn en turbo ettersom den monteres etter luftfiltret og før lmm. reim på laderen så er det fart og morro...

noen seriøse innspill?

vil ikke ha større motor... blir fake når man har 520 og den er "godkjent" som en større bil... vil beholde motoren som en 2 liter

hva med b25 topp ... effekt?.. hva annet må byttes da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vwcorrado.de/t135_corrado_g- ... lader.html

g-lader er en turbo type som drives av belte .. på samme måte som dynamo etc... ved hjelp av belte sirkulerer luften fortere og fortere ettersom hva turtallet er og mere luft presses inn i motoren

mekanisk turbo... skal overhales hver 50000 ca.. kommer ann på juling... morsomt som F!"!# ... litt stil med mekanisk turbo også.. ikke alle som har det

gladeren fra min gamle corrado

img03431ms2.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kamerat av meg hadde en Golf GTI med G lader, gikk no vannvittig bra til å være 1,8L.

Høres ut som et morsomt prosjekt da. Det rent tekniske kan jeg ikke svare på, men lykke til. Oppdater tråden om du går for det da+ bilder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempen med kompressor er den helvetes lyden eller rettere sagt ulyden. Gøy en liten stund men slitsomt og irriterende i lengden.

har aldri hatt problemer med G-laderen i Corrado'en... var akkurat overhalt når jeg kjøpte den.. hører den litt bedre med ett åpent konfilter.. men med k&n innleggsfilter er det helt greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nåkk ikkje bare å ha på en g-ladder, da må du ha ett by-pass gass spjeld ellers så ladder den overtrykk når du står still på tomgang,, men en g-ladder fungerer på den måten att det sitter noen "pyramide" kanaler som blir drevet av en eksentrisk aksel for å si det enkelt,,, men for att du skal få g-ladderen til å ladde på en 2-liter så må du beregne volumet innvendig i g-ladderen for i d hele tatt få overtrykk, du kan ikkje bare hive på ett annet reim hjul for å få opp hastigheten på g.ladderen...da går det rakt til h....... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det aller enkleste er å kjøpe en reim dreven turbo, der du kan styre trykket med en overtrykks ventil,samtidig som den tåler 170 ganger mere juling, å varer omtrent like lenge som en turbo..... men for all del. du kan jo prøve med en ladder fra feks en g60 eller noe slikt, men da må du huske å kopiere hjul diameteren på veiva , slik att du ikkje går over turtalls grensa på g.ladderen. på en golf g60 så bør du ikkje varrve mere en 5500rpm viss den ladder 0,9, da har ladderen for mye turtall og vill ikkje vare så lenge...... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...