Hendo Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 Etter jeg solgte G60'n min savner jeg den mekaniske turboen. kunne tenkt meg litt mer trykk i e28'en. Så hvordan hadde det vært å putte en G-Lader i e28? m20b20.... regner med att det er lettere enn en turbo ettersom den monteres etter luftfiltret og før lmm. reim på laderen så er det fart og morro... noen seriøse innspill? vil ikke ha større motor... blir fake når man har 520 og den er "godkjent" som en større bil... vil beholde motoren som en 2 liter hva med b25 topp ... effekt?.. hva annet må byttes da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Styletech Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 har aldri skjønt funksjonen av en G-lader, kan du forklare litt nærmere? jeg har en e34 520 som skulle gjerne hatt litt mer hamster i hjulet.. eneste jeg vet om g ladere er at ett rep. sett er dyrt ellers har jeg alsri sett en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hendo Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2007 http://www.vwcorrado.de/t135_corrado_g- ... lader.html g-lader er en turbo type som drives av belte .. på samme måte som dynamo etc... ved hjelp av belte sirkulerer luften fortere og fortere ettersom hva turtallet er og mere luft presses inn i motoren mekanisk turbo... skal overhales hver 50000 ca.. kommer ann på juling... morsomt som F!"!# ... litt stil med mekanisk turbo også.. ikke alle som har det gladeren fra min gamle corrado Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Energetic Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 Er da mange som har kompressor på BMW allerede. Se litt på www.bimmerforums.com f eks. Ulempen med kompressor er den helvetes lyden eller rettere sagt ulyden. Gøy en liten stund men slitsomt og irriterende i lengden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 Kamerat av meg hadde en Golf GTI med G lader, gikk no vannvittig bra til å være 1,8L. Høres ut som et morsomt prosjekt da. Det rent tekniske kan jeg ikke svare på, men lykke til. Oppdater tråden om du går for det da+ bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hendo Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2007 skal det... lurer på om det lar seg gjøre å godkjenne må nok uansett ha skirebremser bak men i bunn å grunn vil jeg beholde en "original" 520 .. dvs uten 535bremser etc.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hendo Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2007 Ulempen med kompressor er den helvetes lyden eller rettere sagt ulyden. Gøy en liten stund men slitsomt og irriterende i lengden. har aldri hatt problemer med G-laderen i Corrado'en... var akkurat overhalt når jeg kjøpte den.. hører den litt bedre med ett åpent konfilter.. men med k&n innleggsfilter er det helt greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Styletech Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 men effekt utav en g-lader i forskjell på turbo? mener at hvis jeg skal pakke noe mere i bimmer`n nå så får jeg ikke hatt igjen panseret.. trangt nok som det er syns jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hendo Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2007 nå har jeg endel plass jeg da.... for de som ikke skjønte det.. er gladeren den greia rett ovenfor konfilteret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmå Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 er nåkk ikkje bare å ha på en g-ladder, da må du ha ett by-pass gass spjeld ellers så ladder den overtrykk når du står still på tomgang,, men en g-ladder fungerer på den måten att det sitter noen "pyramide" kanaler som blir drevet av en eksentrisk aksel for å si det enkelt,,, men for att du skal få g-ladderen til å ladde på en 2-liter så må du beregne volumet innvendig i g-ladderen for i d hele tatt få overtrykk, du kan ikkje bare hive på ett annet reim hjul for å få opp hastigheten på g.ladderen...da går det rakt til h....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hendo Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2007 takker for konstruktivt svar..... da er jeg litt nærmere en forståelse av hva som må til..... høres jo utrolig lett ut i teorien.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmå Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 det aller enkleste er å kjøpe en reim dreven turbo, der du kan styre trykket med en overtrykks ventil,samtidig som den tåler 170 ganger mere juling, å varer omtrent like lenge som en turbo..... men for all del. du kan jo prøve med en ladder fra feks en g60 eller noe slikt, men da må du huske å kopiere hjul diameteren på veiva , slik att du ikkje går over turtalls grensa på g.ladderen. på en golf g60 så bør du ikkje varrve mere en 5500rpm viss den ladder 0,9, da har ladderen for mye turtall og vill ikkje vare så lenge...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Januar 2, 2007 Share Skrevet Januar 2, 2007 G-lader er noe møkk da.. heller en rotex eller procharger.. er en grunn til at dem fleste golf og corrado selges med overhalt eller byttet G-lader.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå