Arimanni Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Kjempekonstruksjoner: Autobahn Oppdag historien, teknologien og kunnskapen som omgir den tyske Autobahn - en av de få stedene i verden hvor ordentlige sjåfører kan kjøre luksusbiler i toppfart. Kl. 20.00. på National Geographic http://www.ngcnorge.com/watch/program_d ... rogram=968
Fredrik Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Takk for tipset... programmet sendes klokken 20.00 i Danmark også...
Arimanni Posted January 2, 2007 Author Posted January 2, 2007 Steike! Det der var vildt! Noreg har iallefall noko å lære av bygging og vedlikehold av vegnettet! Veit ikkje om eg var einig i den "regelen om kem som skal vike for kem", BMW er no forann MB
Fredrik Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Veit ikkje om eg var einig i den "regelen om kem som skal vike for kem", BMW er no forann MB Slik er det nok ikke i Tyskland... først kommer Porsche som er tyskernes store stolthet... dernest kommer Mercedes-Benz... og så kommer BMW. Audi er faktisk ikke helt etablert blandt de tre store enda, men über Volkswagen er på rett vei. Det var forøvrig først med E32 at BMW kom inn i varmen når det gjelder høystatusbiler i Tyskland.
Arimanni Posted January 2, 2007 Author Posted January 2, 2007 Trudde det var E24 som førte BMW inn i varmen igjen eg?! Fransk og Italiensk design + ein BMW motor, kan nesten ikkje slå feil det Må seie eg var imponert over ADAC når det gjaldt transport av trafikkskada og ikkje MINST dei transportable verkstadene deirea! Som på mange andre områder når det gjelder veg og trafikksikkerheit, har Noreg eit LANGT stykke å gå... BTW, var det RUF R Turbo (den gule) som han kjøyrte på Nürenberg?
Fredrik Posted January 2, 2007 Posted January 2, 2007 Trudde det var E24 som førte BMW inn i varmen igjen eg?! Fransk og Italiensk design + ein BMW motor, kan nesten ikkje slå feil det Hmmm... E24 er uten tvil en fin bil, men da den kom på markedet i 1976 regjerte Mercedes-Benz R107 450SL og den hadde en V8 på 4520 cm3 og 217 HK... der E24 633CSi kun hadde en M30 rekkesekser på 3210 cm3 og 200 HK. BMW kom for alvor inn i varmen da E32 750i ble presentert i 1988. Jepp... det var en RUF Porsche som vi så kjøre på Nürburgring...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now