Jump to content

Recommended Posts

Posted

Steike! Det der var vildt! Noreg har iallefall noko å lære av bygging og vedlikehold av vegnettet!

Veit ikkje om eg var einig i den "regelen om kem som skal vike for kem", BMW er no forann MB :P

Posted
Veit ikkje om eg var einig i den "regelen om kem som skal vike for kem", BMW er no forann MB :P

Slik er det nok ikke i Tyskland... først kommer Porsche som er tyskernes store stolthet... dernest kommer Mercedes-Benz... og så kommer BMW. Audi er faktisk ikke helt etablert blandt de tre store enda, men über Volkswagen er på rett vei. Det var forøvrig først med E32 at BMW kom inn i varmen når det gjelder høystatusbiler i Tyskland.

Posted

Trudde det var E24 som førte BMW inn i varmen igjen eg?! Fransk og Italiensk design + ein BMW motor, kan nesten ikkje slå feil det :)

Må seie eg var imponert over ADAC når det gjaldt transport av trafikkskada og ikkje MINST dei transportable verkstadene deirea! Som på mange andre områder når det gjelder veg og trafikksikkerheit, har Noreg eit LANGT stykke å gå...

BTW, var det RUF R Turbo (den gule) som han kjøyrte på Nürenberg?

Posted
Trudde det var E24 som førte BMW inn i varmen igjen eg?! Fransk og Italiensk design + ein BMW motor, kan nesten ikkje slå feil det :)

Hmmm... E24 er uten tvil en fin bil, men da den kom på markedet i 1976 regjerte Mercedes-Benz R107 450SL og den hadde en V8 på 4520 cm3 og 217 HK... der E24 633CSi kun hadde en M30 rekkesekser på 3210 cm3 og 200 HK. BMW kom for alvor inn i varmen da E32 750i ble presentert i 1988.

Jepp... det var en RUF Porsche som vi så kjøre på Nürburgring... :wink:

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...