Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ikke lenge siden jeg kjøpte den første bimmern min nå , ca 3-4 mnd, hadde tidligere en golf 93 mod som var ok.

Men må si at der er store forskjeller på biler , her på jobben har vi en 2006 modell "pysjå" turbodiesel, det er riktignok en partner, men det er for svarte en 2006 modell, det er som natt og dag når jeg kjører den og min egen, når jeg skal kjøre opp tunellen med jobbilen som faktisk er turbodiesel må jeg ned i 4 gir for å holde farta mens jeg på bimmern akselerer opp samme bakken i 5 gir, sittestillingen i den franske møkka er uutholdelig for turer lengre enn 20 min, uansett hvordan man stiller inn seter,ratt og hele pakka.

Bilen på jobb er bare brukt i 8-9 mnd og lager så mye lyder og dritt at det overgår enhver knirking i interiøret på enhver BMW.

Er man så uheldig å måtte gire med den franske "superbilen" må du regne med at du nesten stopper før du har fått skifta gir fordi det føles nesten som man trekker opp håndbrekket i det man trykker inn klutsjen, bilen mister sinnsykt fart, på bimmer ruller den fortsatt fritt frem når man prøver seg på noe så sjeldent som giring i byen. fronten på bilen på jobb ser ut som ei pølse med lys på , og med en masse rare ting som nevnt over som jeg ikke skjønner vitsen med!!! mens bimmer`n ser agressiv og morsk ut i fronten , og vakker fra alle andre kanter!

Har ikke hatt Bimmer så lenge nå , men takke faen for at jeg kjøpte den!

historien har jo egentlig ikke noe for seg , bare det at jeg liker BMW bedre enn noen av de andre bilene jeg har prøvd , og ender opp med å bruke min egen bil i jobbsammenheng i stedet for pysjåen.

Skrevet

hehe! skjønner godt hva du mener! kjører litt på jobben selv! kjører iveco vi da! fikk en ny nå før jul! fy FA#¤ og mye deiligere og bedre den var! ikke minst.. nå er det turbo diesel i den og, så den går jo mye bedre! dører og interiør, alt er mye bedre satt sammen! men den er i grunn ganske god å kjøre da =)

Skrevet

Kjører en 96 model caddy med ikke fungerendes varmeapparat,

DET er koslig det!.. Deilig å sette seg i BMWen etter jobb da:)

Skrevet

hehe.. Skjønner godt ke du meine! Kjøyrte ein pysjå 605 V6 24v ned til Oslo og oppigjen, og sjølv om den gjekk bra, var det deilig å sette seg i ein BMW igjen.

Skrevet
hehe.. Skjønner godt ke du meine! Kjøyrte ein pysjå 605 V6 24v ned til Oslo og oppigjen, og sjølv om den gjekk bra, var det deilig å sette seg i ein BMW igjen.

Hmmm... på mange måter var min tidligere Peugeot 406 2.1 TDSV Break en bedre bil enn min nåværende E46 318d Touring. Jeg har faktisk nesten bare gode erfaringer med Peugeot... :D

Skrevet

Ja, det er stor forskjell på biler.

Jeg kjøpte min 520 E39 i oktober. Det er min 4. E39.

Ellers har jeg hatt noen Mercedeser og Volvoer.

Ganske fornøyd med dem også, men ingenting slår BMW i mine øyne.

Klarte faktisk også å rote meg borti Peugeot og Opel, det

blir første og siste for min del.

Men men...smak og behag :D

Skrevet

Ikkje misforstå meg, Peugeot har eit utruleg fint desing på bilene sine. Men når det kjem til interiør og billig plast, så ligge dei LANGT etter f.eks BMW og dei nye Audie-ne. Men dei er på riktig veg :)

Audi A8

13231075se3.jpg

BMW 7-serie

2395920520x0zd1.jpg

Peugeot 407

2076268520x0rn3.jpg

Skrevet

vel.... ingen av de bilene jeg har prøvd har klart å hamle opp med BMW, og spess ikke pysjå, den synes jeg er noe dritt altså , men finnes vel like mange meninger har som mennesker i verden :-)

Skrevet

he he, jaggu godt flere føler det samme som meg her inne

på jobben her vi en suzuki xl-7, en subaru legacy outback og vi har hatt noen andre biler opp igjennom, og den xl-7`en har gått 10000km, og bråker, skrangler og går så sinnsykt dårlig.

angående subaruen så er ikke dette en billig bil, trur den stiller i 400k klassen med det utstyret vi har, men den også er skikkelig elendig, synd bmw ikke lager feite arbeidsbiler, får det kunne jeg tenkt meg :headbang:

Skrevet

Er enig i at det er stor forskjell på biler, Kjørte gamla sin bil for et par dager siden, en Ford Mondeo stv TD 94mod Var nervøs i hver sving pga at jeg trodde den skulle slippe grepet hele tiden.. :?

Satte meg i min bil og ikke nervøs i det hele tatt :) Synes i hvertfall BMW skal ha skryt for "tait" og fin girkasse, og slik kjøreglede opplever man ikke i alle biler :)

Skrevet

sammenligne en BMW et eller annet og en pug partner.. kanskje tilogmed den største partneren.

Var jo litt av en sammenligning. ;) , men jeg vet at disse pug bilene har litt vindsus inni coupèn.

Skrevet

Hmmm... på mange måter var min tidligere Peugeot 406 2.1 TDSV Break en bedre bil enn min nåværende E46 318d Touring. Jeg har faktisk nesten bare gode erfaringer med Peugeot... :D

me 2 liker i grunnen peugeot ganske bra jeg. var ikke no stress og kjøre molde oslo med en 406 i grunnen. da hadde jeg diesel bilen d var mest hk i. husker ikke hvor mye da.. 130?? den gikk greit brukte lite diesel og funket helt fint..

Skrevet

Er helt enig, man merker stor forskjell mellom bmw og "biler" tilogmed "gamle" e30'er er mye mye bedre enn biler med tilsvarende alder eller nyere..

Men kjenner mange med nyere biler enn min som er mye dårligere kjøre, mer lyder og ikke noe stas. Syntes i mange biler at du sitter oppå et sete, du sitter liksom ikke i setet. (så har jeg sportsstoler da) men alikevel.. du sitter høyt og dårlig.

Kjørte langtur en en mercedes w124 for noen måneder siden, var helt ødelagt i høyre foten etterpå og gruet meg til å kjøre hjem til meg i min bil, men etter å ha satt meg ned forsvant alt av plager :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...