rinlei Skrevet Januar 3, 2007 Skrevet Januar 3, 2007 Jeg har nylig byttet klima-radiatoren, klimakontoll-enheten og termostaten/termostathuset. Bilen holder nå temperaturen med pilen rett opp uansett turtall eller hastighet, men temperaturen i kupeen svinger. Etter å ha kjørt en stund og får opp temperaturen i kupeen, sakker viften ned og etter en stund går temperaturen ned, deretter blir det rimelig kaldt. For å få den til å blåse vamluft igjen må jeg skru dem opp til ca 28 grader, da blir det skikkelig varmt, skrur den ned igjen til 20 og den holder temperaturen en stund så blir det kaldt igjen. Noen som har noen tips til hva det kan være?
Fredrik Skrevet Januar 3, 2007 Skrevet Januar 3, 2007 Umiddelbart høres det ut som om coupetermostaten ikke virker som den skal... er coupeviften også ute av kontroll ?
rinlei Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Skrevet Januar 3, 2007 Nei det tror jeg ikke, den juster automatisk opp og ned
rinlei Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Skrevet Januar 3, 2007 Nei det er nylig hatt service på det, så det skal være ok, har også prøvd å slå av "kulde/klima-knappen" på kontollenheten uten at det er noen forskjell (holder fortsatt ikke temp)
mbrothe Skrevet Januar 3, 2007 Skrevet Januar 3, 2007 Mulig jeg har samme problemet som deg her. Prøv å steng alle dysene som blåser ut i bilen og la lufta komme gjennom dysa i frontruta. Det har funka for meg. Jeg opplever at det kun komme kadluft gjennom dysa i midtkonsollen uansett..
rinlei Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Skrevet Januar 3, 2007 Hva er det som regulerer temperaturen i kupeen? Har en mistanke om at det er noe der. Kontollenheten er helt ny så jeg tviler på at temperatur måleren er gåen...
rinlei Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Skrevet Januar 3, 2007 Kan prøve det, men det er jo ikke noen permanent løsning
Truls 87 Skrevet Januar 3, 2007 Skrevet Januar 3, 2007 nå har ikke jeg veldig mye peiling på akuratt dette, men det kan ikke være luft i kjølevæskeanlegget??
rinlei Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Skrevet Januar 3, 2007 nå har ikke jeg veldig mye peiling på akuratt dette, men det kan ikke være luft i kjølevæskeanlegget?? Ja det kan være en mulighet... Hvordan får jeg sjekket det??
Truls 87 Skrevet Januar 3, 2007 Skrevet Januar 3, 2007 på 320 er det i hvertfall en lufteskrue rett ved siden av lokket for påfylling av kjølevæske. Man kjører bilen opp til arbeidstemperatur og løsner denne skruen. det vil da piple ut vann. Jo mer turtall, jo høyere trykk. Vannstrålen skal være ren, altså ikke fisle ut luftbobler om du skjønner.
rinlei Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Skrevet Januar 3, 2007 på 320 er det i hvertfall en lufteskrue rett ved siden av lokket for påfylling av kjølevæske. Man kjører bilen opp til arbeidstemperatur og løsner denne skruen. det vil da piple ut vann. Jo mer turtall, jo høyere trykk. Vannstrålen skal være ren, altså ikke fisle ut luftbobler om du skjønner. Ja skjønner, har en sånn skru, skal sjekke det. Hva gjør jeg hvis det kommer bobler? Bare fylle på mer kjøleveske?
Truls 87 Skrevet Januar 3, 2007 Skrevet Januar 3, 2007 lufte til det ikke kommer merbobler... mulig du må etterfylle ja...
rinlei Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Skrevet Januar 4, 2007 Det hjalp ikke med lufting av boblene:(
espen lysholm Skrevet Januar 4, 2007 Skrevet Januar 4, 2007 Hei! I og med at det går opp og ned, anlegget kjøler osv så tipper jeg det er føleren som ligger i dashbordet som regulerer tempen som trenger en liten rens eller utskiftning. Hvor denne ligger på din bil er jeg usikker på, men du kan sjekke med BMW eller kjøpe rep håndboken til bilen. En diagnosetest er mulig vil avdekke hvor feilen er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå