Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig byttet klima-radiatoren, klimakontoll-enheten og termostaten/termostathuset. Bilen holder nå temperaturen med pilen rett opp uansett turtall eller hastighet, men temperaturen i kupeen svinger.

Etter å ha kjørt en stund og får opp temperaturen i kupeen, sakker viften ned og etter en stund går temperaturen ned, deretter blir det rimelig kaldt. For å få den til å blåse vamluft igjen må jeg skru dem opp til ca 28 grader, da blir det skikkelig varmt, skrur den ned igjen til 20 og den holder temperaturen en stund så blir det kaldt igjen.

Noen som har noen tips til hva det kan være?

Skrevet

Nei det er nylig hatt service på det, så det skal være ok, har også prøvd å slå av "kulde/klima-knappen" på kontollenheten uten at det er noen forskjell (holder fortsatt ikke temp)

Skrevet

Mulig jeg har samme problemet som deg her.

Prøv å steng alle dysene som blåser ut i bilen og la lufta komme gjennom dysa i frontruta. Det har funka for meg. Jeg opplever at det kun komme kadluft gjennom dysa i midtkonsollen uansett..

Skrevet

Hva er det som regulerer temperaturen i kupeen? Har en mistanke om at det er noe der. Kontollenheten er helt ny så jeg tviler på at temperatur måleren er gåen...

Skrevet
nå har ikke jeg veldig mye peiling på akuratt dette, men det kan ikke være luft i kjølevæskeanlegget??

Ja det kan være en mulighet... Hvordan får jeg sjekket det??

Skrevet

på 320 er det i hvertfall en lufteskrue rett ved siden av lokket for påfylling av kjølevæske. Man kjører bilen opp til arbeidstemperatur og løsner denne skruen. det vil da piple ut vann. Jo mer turtall, jo høyere trykk. Vannstrålen skal være ren, altså ikke fisle ut luftbobler om du skjønner.

Skrevet
på 320 er det i hvertfall en lufteskrue rett ved siden av lokket for påfylling av kjølevæske. Man kjører bilen opp til arbeidstemperatur og løsner denne skruen. det vil da piple ut vann. Jo mer turtall, jo høyere trykk. Vannstrålen skal være ren, altså ikke fisle ut luftbobler om du skjønner.

Ja skjønner, har en sånn skru, skal sjekke det. Hva gjør jeg hvis det kommer bobler? Bare fylle på mer kjøleveske?

Skrevet

Hei!

I og med at det går opp og ned, anlegget kjøler osv så tipper jeg det er føleren som ligger i dashbordet som regulerer tempen som trenger en liten rens eller utskiftning.

Hvor denne ligger på din bil er jeg usikker på, men du kan sjekke med BMW eller kjøpe rep håndboken til bilen.

En diagnosetest er mulig vil avdekke hvor feilen er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...