Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 368
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

etter min erfaring så er toppfarten forskjellig alt ettersom hvilken dekk som er montert på bilen... på min bil så var det ca 15 km/t forskjell med 15" på 205 i bredde og 235/265 på 18" felg. smalere dekk blir det mindre roterende masse å mindre luftmotstand?? Og hadde større toppfart enn det som sto oppgitt i boka. Men da må feilmargin på speedomerer også regnes inn. Så i reel fart veit jeg ikke...

Skrevet

min 728 i 81 gjør 228 på gps en . dA slår turtall sperra inn og det kommer en grom stikkflamme ut bak.. hadde sikkert gått fortere hadde det ikke vært for den svette 3 trinns automat kassa

Skrevet

jeg fikk aldri testa toppfarta på mine to BMW`er. på e6 320i`en hadde jeg den oppe i 205km/t på 6000 rpm,og kjente den hadde mer å gi,men angrer litt på at jeg ikke gikk hele veien.

e46 320ic `en hadde jeg bare oppe i 170,men den var ikke senka,så var ikke så komfortabel med å kjøre den fortere.men den hadde definitivt mer å gi.

den oppgitte toppfarten i disse to var henholdsvis 219 og 220 km\t

Skrevet

Har hatt 745i'n i 200 km/t og da hadde den fortsatt MYE mer å gi, men turte ikke mer da jeg hadde mye dødgang i rattet da.. Teoretisk toppfart med girkassa og diffen er på 333 km/t (6250 rpm på 4. gir), men i følge benktester gjør den 275 km/t med dtn ladetrykket jeg kjører på nå..

Skrevet

Jeg klarer ikke å nå turtallsperren i 5.gear med min E46 318d Touring hvis ikke Autobahn går nedover og det er medvind. 5.gearet skal ved ved turtallsperren ved 4500 rpm tilsvare ca. 217 Km/t. Bilen har iht. BMW en topphastighet på 200 Km/t (noe som passer bra med mine obervasjoner) og det vil si ved ca. 4200 rpm. Jeg har imidlertid klart 4500 rpm i 5.gear en gang (nettopp i medvind og lett nedoverbakke) og da sto speedometeret på ca. 215 Km/t. M47D20 motoren i min bil yter 115 HK ved 4000 rpm.

Skrevet

Min første M3 E30 gjorde akkurat 240 på meteret, da slo turtallsperren inn på 7250 rpm. Var med 225/45-16" Den jeg har nå har jeg ikke prøvd...

Skrevet

Jeg har kjørt 2stk E30 M3 gjennom Tyskland. Ene på 17" hjul, den stoppet på 230 Km/t (samme som oppgitt toppfart i vognkort) Den andre hadde originale 16" hjul og den greide nesten 240Kmt/ på speedo.

330Ci som jeg hentet før jul greide vi 238Km/t på gps. Den hadde da mye mer å gå på, men trafikken var for tett.

Bruttern greide å bunne speedometeret på E36 M3 3.0 modifisert med Remus Grp.A eksos og Alpina chip. Det vil si 280Km/t på speedo. begynner å bli smal veien da, selv med to brede felt 8)

Skrevet

Oppgitt er på 241km/t og det klarer den nok.. skal teste til våren, med GPS og.. hatt litt over 240 på speedo, men da gikk det litt oppover.. og fortsatt litt å gå på :)

CanonIXUS%20103.jpg

litt uklart dessverre.. hehe

Skrevet

Det er nesten umulig å selv teste toppfarten fordi en slak nedoverbakke som du ikke merker gir mange km ekstra. Det er derfor mange får mye mer hastighet enn de skal med org. bil

Skrevet

Eg fekk 210 km/t i ein VELDIG lang tunell og nesten 200 km/t i ein ikkje så lang tunell. Mens Hylland pressa den opp i 220 km/t (ikkje rett veg, slakk nedoverbakke)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...