Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

må si at jeg liker å strekke på bena en gang i bland ;) er rått når speedo`n passerer 200. på e 36 320i`en jeg hadde så akset den ganske fort opp til 180,men derfra til 200 km\t så gikk det litt treigere

• Svar 368
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Har ikke kjørt særlig fort, hatt 210 på nåla med E36 320ia (måtte gi meg), rett over 200 på GPS med E34 520i 12V før det ble for mye trafikk, og rett over 200 med E34 535en før den traff sperra i 5. gir, ikke akkurat original 535-diff.. :)

Må vel en tur til Tyskland igjen for å teste når den er ferdigbygd som M5 også, skal vel såvidt klare å passer 250 før den elektroniske sperra slår inn.

hehe, har ikkje testet ut toppfarten på biln min nei, bare nesten. men den går helt som den skal,å litt til., er bare ikkje dum nokk til å prøve på norske veier er jo så ellendig standard.

E18 som går rett borti her er bedre enn store deler av autobahn. Det eneste problemet med å kjøre fort der er at andre bilister ikke er oppmerksomme på det, slik folk er i Tyskland. Men er det ingen trafikk er det ikke veistandarden som setter stoppere..

Skrevet
Eg har hatt 260km/t med en cosworth. D jekk fort:)

Trøng da itte cosworth får å kjøre 260km/h,berre å kjøpe de en BMW diesel det så går`n 260 lett... det gjer i alle fall min..

Har mere å gå på..

DSC00495.jpg

Her er M3`n

Fjøla i bånn..

Bilde170.jpg

Her er M5 Hartge`n

Har mere å gå på..

DSC001281.jpg

E-34 540 autolat

Fjøla i bånn..

27072006130.jpg

E-32 750 autolat

Har litt mere å gå på.. kjørte vel 270 på meteret tru e

28072006141.jpg

Artig tråd :D

Skrevet
Ingen som har prøvd med en 330ci (e46) ?

det skal bli mitt nye prosjekt,og er nysjerrig hvor fort den går orginalt

Som tidligere skrevet så hadde vi 238Km/t på gps med 330Ci, men da hadde den mye mer å gå på. Tenker den greier reelle 250

Skrevet

La åss bare håpe alle har vett til ikke dra ut på norsk motorvei for å prøve å slå eventuelle rekorder nå da [-X

Fart er veldig gøy men selvsagt mest gøy under sikre former! :headbang:

Har for øyeblikket ikke noen tall å vise til men E36 med V8 286hk / 420 Nm 6 trinns kasse og M3 diff må vel ha en bra teoretisk toppfart vel?

Skrevet
skal legge ut en film etter hvert til dere som ikke trur at en chippet m5 er god for nesten 300. Filmen viser en test fra 0 til litt over 270 og det er med 5trinns. Nå har jeg kjøpt me en med 6 trinns og når jeg putter inn sjette giret i nesten 270 så kjenner jeg at den øker, det er jo ikke noe superdrag lenger da men den drar enda.[/quot

Er det nesten 300 speedometerkilometer du mener eller GPS? Er det på speedoen kan jeg jo forstå det, men her snakker vi vel om reelle km/t. Men 312 km/t på GPS som er nevnt tidligere betyr nedoverbakke + medvind eller feil GPS eller for stor fantasi. For å øke fra 280 km/t til 312 km/t kreves det enormt med hk, og det får man ikke av en chip. At du legger ut film er helt uinnteressant fordi det ikke viser noen ting som helst, er farten 300 km/t betyr det bare at det er nedoverbakke, eller at speedometeret er feil, så enkelt er det. Se på toppfarten på biler som ikke er sperret så vil du kanskje forstå hvor mye som skal til for å komme over 300 km/t. Om hastigheten ikke stopper i turtallsperren hjelper det deg ikke med 6 gir, eller 14 gir om det var mulig.

Skrevet
Hmm. Har ikkje passert 200 med min eigen enda, men dama mi har vert eit stykke over med den. ;-)

hehe, konge kommentar! Står respekt av dama di vil jeg si da :D

Skrevet

Har hatt 195 på speedo på min 318i 92 mod. Broderen hadde den opp i 205 på speedo. Er oppgitt til 200 i topphastighet, og det kan sikkert stemme.

Fant også ut at turtallsperra slår inn på ca. 210 på femte giret når den spant løs i 190 på iskjøring :) Regner med bilen fikk så mye løft bak i den hastigheten at det vart for lite friksjon til dekka.

Skrevet
Back to topic:alle som har prøvd toppfart her har jo seff gjort det på autobahn.Jeg har faktisk papirer på at jeg har vært i tyskland(selv om det var da jeg var 15år :lol: ).

Kremt.. Det var det da :roll: Mange plasser som går ann å kjøyre fort i Noreg også.. Eg og bimmeren var i Finnmark i sommar, og det blir nok ikkje siste gongen :D

Hvor i Finnmark var dette? Ikke så gode veier der akkurat.

Har hatt 195km med min 318i e36 m40 91mod(solgt), ingen sperre slo inn, men det var vel like før :lol:

Hadde forresten jævli bra fart men trøsykeln her i sommer, hele 40km i bratt nedover bakke :lol:

håper dere prøver disse speedan på bane, prøvde min på flystripe..

Skrevet

Hadde forresten jævli bra fart men trøsykeln her i sommer, hele 40km i bratt nedover bakke :lol:

På flat bakke mener du vel? ;)

Skrevet
Back to topic:alle som har prøvd toppfart her har jo seff gjort det på autobahn.Jeg har faktisk papirer på at jeg har vært i tyskland(selv om det var da jeg var 15år :lol: ).

Kremt.. Det var det da :roll: Mange plasser som går ann å kjøyre fort i Noreg også.. Eg og bimmeren var i Finnmark i sommar, og det blir nok ikkje siste gongen :D

Hvor i Finnmark var dette? Ikke så gode veier der akkurat.

Har hatt 195km med min 318i e36 m40 91mod(solgt), ingen sperre slo inn, men det var vel like før :lol:

håper dere prøver disse speedan på bane, prøvde min på flystripe..

40Km/t på tråsykkel i nedoverbakke fort? 2 kamerater av meg hadde 68Km/t i nedoverbakke. Da satt de på begge sykkelen, det var mørkt og de hadde vært på hytta vår for å :beer:

Ahhh, glad jeg ikke satt på den sykkelen :)

Alle mine topphastigheter (med bil) stammer fra tyske autobahn. Stort sett siste 50km mot Hannover og siste 30Km mot Kiel. Der er det som oftest bare å trå bånn pedal :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...