Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal kjøpe meg ny bruktbil og vurderer å kjøpe fra forhandler bl.a. pga. sikkerheten i bruktbilgaranti.

Er det noen som kjenner til f.eks. Bexrud Bil i Horten eller Eidfjord Autosalg i Eidfjord? Disse to har flere interessante biler for salg. Er de ryddige og reale eller mindre pålitelige?

En ting til: Hvis man kjøper fra forhandler, er man da så godt dekket av bruktbilgarantien at man ikke trenger en NAF-test?

På forhånd takk for hjelpen!

Mvh Lars Erik

Skrevet

En nyere bil fra merkeforhandler burde være greit, men siden du nevner naf-test antar jeg det er en noe eldre sak..

Bruktbilgarantien er som regel 50:50 (du må betale halvparten altså) og dekker kun motor og drivverk. Dvs, det kan være vel så bra å handle privat. Billigere, samt at du får tittet litt på iallefall en av eierene.. :wink:

Skrevet

man kan vel aldri stole på selgere da, de prøver jo alt for at man skal kjøpe, så jeg ville i hvertfall sett veldig nøye over bilen og kanskje tatt den inn på en naf test.

en kammerat av meg kjøpte fra forhandler, den bilen så helt strøken ut men etter noen mnd begynte det å brenne i det elektriske vet ikke hvordan det skjedde men han hadde bare kjørt bilen.

han hadde ikke tuklet med noe i hvertfall.

å det ble en stor sak med forhandleren+++

så det er like greit og kjøpe privat syntes jeg, da får du møtt selgeren, og sett hvordan han er.

Skrevet
En nyere bil fra merkeforhandler burde være greit, men siden du nevner naf-test antar jeg det er en noe eldre sak..

Bruktbilgarantien er som regel 50:50 (du må betale halvparten altså) og dekker kun motor og drivverk. Dvs, det kan være vel så bra å handle privat. Billigere, samt at du får tittet litt på iallefall en av eierene.. :wink:

Er det virkelig forhandlere som gjør slikt enda? Og forbrukere som går med på det? Jeg jobber selv hos bilforhandler og vet da inderlig godt at forbrukerkjøpsloven er noe man må forholde seg til. Og da er 50/50 bare å glemme! De som har fått kluss med biler kjøpt av forhandler før garantitiden har gått ut, og fått problemer med reparasjon eller lignende kan bare takke seg sjøl. For da har de av en eller annen grunn gitt fra seg det de har krav på. Vet at enkelte forhandlere prøver seg, men de har i realiteten ingenting de skulle ha sagt for norsk lov må vi alle forholde oss til.

Så min mening i denne saken er: Kjøp av bil fra forhandler er mye bedre enn kjøp av privat. Kjøper man privat så har man ingenting å gå tilbake på om noe skulle skje. Seriøse forhandlere går også over bilen teknisk sett før utlevering. Kjøper man privat så må man bare ta selgeren på ordet. Naf-test er da selvfølgelig en utvei som nesten bør være et must!

Skrevet

Takk for svar angående NAF-test og garanti.

Jeg ser etter 3-serie touring 2002-2005.

Er det noen som kjenner til de nevnte forhandlere eller som har forhandlere de vil fraråde eller anbefale å handle med?

Hva med Oslo Bilauksjon f.eks.? De har jo også noen interessante biler.

-LE

• 2 months later...
Skrevet

hei hei.

har akkurat kjøpt meg bil hos eidfjord auto. etter min handel nå så føler jeg meg godt ivaretatt. selgeren har holdt alle forpliktelser, og jeg føler meg meget godt fornøyd.

jeg anbefaler han. blir det noe etterspill så kommer det her. :D

Skrevet
hei hei.

har akkurat kjøpt meg bil hos eidfjord auto. etter min handel nå så føler jeg meg godt ivaretatt. selgeren har holdt alle forpliktelser, og jeg føler meg meget godt fornøyd.

jeg anbefaler han. blir det noe etterspill så kommer det her. :D

Vurderte de en stund ja, men føler jeg gjorde en god handel for en måned siden;)

Får vi se noen bilder av bilen din eller?

Skrevet

Hvis du handler privat kan en og få ett års garanti. Ved og ta bilen med til ett Bmw verksted og ta en if bruktbiltest til 900kr. Da får en jo vite hvilken stand bilen er i og så kan man av If kjøpe en garanti på bilen som varer i ett år for 540kr.(de har tilbud nå). Garantien er ganske omfattende og dekker det meste som kan gå galt når det gjelder dyre ting. Les mer om dette inn på if sin side.

OBS! selvfølgelig får en jo ikke garanti på M-biler.

Har selv nettopp tatt dette på min 530dat , veldig grei ordning.

En trenger heller ikke og være kunde i If for og kjøpe garantien.

• 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...