Gå til innhold

Trenger hjelp til bilsalg! Haster!

Oak
 Share

Anbefalte innlegg

hvis du ikke vil gi han konto nr kan du enten oprette en egen konto for kjøpet som du stenger seinere. koster et par 100 kr eller så går det ann og føre over penger via en internasjonal bank (som jeg ikke helt husker navnet på) men har gjort det en gang når beste faren min sendte penger fra england .. og da viste jeg pass og måtte gi opp et "passord" som jeg fikk av han.. husker ikke hva banken heter men er en filial i hoksund i hvertfall.

Det er jo en mulighet det ja.. i tilfelle det er en bittelitenørliten mulighet for at han faktisk er ærlig.. får se hva han svarer på mailen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

det som er mest utrolig i slike saker er at folk faktisk presterer å bli lurt!

Da fortjener de det mener jeg.

Spør de seg ikke hvorfor i allverden en engelskmann med actionheltinspirert navn vil kjøpe bilen for dobbelt så mye?

Visste du ikke at David Beckham har en bror som er actionhelt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men er nok som du sier best og få han til og hente bilen. tror det blir billigere for han og. i og med at ferge til englan fra norge ikke er spess dyrt 1300 tror jeg med bil. og fly hit er jo enda billigere igjen. må vel koste mer enn det og shippe bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har lest om om slik svindling før, dukker opp med en falsk sjekk på vesentlig mer penger å ber deg sette det over tilbake til han så stikker han av med bilen å de penga du setter over, mens sjekken er falsk.

Vær OBS. Kan virke veldig troverdig men de er F"#¤# så sleipe.

skulle fått :stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare lureri, har vært borti akkurat samme greiene selv.

Fikk masse mailer av en fyr, de begynte med nøyaktig samme innhold som det du la ut her nå. Collins Smith som han het tilbød seg i mitt tilfelle å sende meg en sjekk på 6000 Euro, enda jeg forlangte bare 30.000kr for bilen, så jeg skjønte at det her var bare sprøyt...

Men jeg ville se hvor langt han faktisk var villig til å gå, så jeg fortsatte å maile med han. Etter noen uker dukket det opp en sjekk i posten på 6000 Euro.. Så hmm tenkte jeg... Tok med meg sjekken i banken og leverte den inn. De i banken sa de måtte sende sjekken til Scottland for innløsning, så jeg ville ha pengene på kontoen iløpet av 1 eller 2 uker, sa de. Men etter ca 2 uker så fikk jeg ett nytt brev i posten fra banken om at sjekken var falsk.

Tror kanskje de vil prøve å oppnå at du skal gi dem bilen mens du venter på "pengene". Herr Collins Smith maste hele tiden på om jeg hadde fått "the payment"...

Fortsett gjerne å send mailer med fyren, så dukker det nok opp en sjekk hos deg og, men ikke gi dem bilen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma dritten jeg var oppi i fjord sommer. ikke bry deg om han\hun det er svindleri. sa akurat det samme til meg. ble masse styr av det med bank osv. vurderte anmelde det men orket ikke var ferdig med salget alikavell til noen andre..

mailen jeg fikk kom fra GMAIL.COM og han kalte seg Smith Collins..

Jæ..... svindler :angry:

Han sa han skulle kjøpe den uansett og skulle sende noen kr exstra så jeg hadde til shippinga av en motorsykkel via en båt som skulle komme nede på ei kai. problemet var at når sjekken kom var den på nesten 3 ganger så mye som jeg hadde regna med på ca i salg + frakt. dro og veksla sjekken, 2-3 dager etter sto pengene på konto og jeg skrev i full fart en mail om at pengene var kommet. gjorde ikke noe den dagen men venta en dag. så da jeg dro i banken og skulle hente cash. gla som jeg var for ble jo lovet litt bonus for oppbevaring til båten kom. vell inne i banken ser jeg bankfunksjonæren bli litt alvorlig i maska og sa at det kun sto x på konto men at noen skulle snakke med meg for det lå vist en elektronisk notis der. fikk med en gang jæskli vondt i magen og skjønte at noe va galt. heldigvis har jeg ett veldig godt forhold til banken min så alt i alt ordna det seg for å korte ned litt. lønner seg styre unna.

få tlf og person nr hans eller snakk med banken å forklar de før du gir bort kontonr om du er usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe fikke denna da eg sko selle motorsykkelen min :wink:

FRA: James cole

Emne: bike/accessories

I would like to have more information about your classified advert

listed for sale,Kindly get back to me at your earliest convenience with

your last asking price and the present working condition of it.

I will be looking forward to read from you soon.

Regards Michael

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mailen jeg fikk var fra yahoo.com

Det som sikkert hadde skjedd (hvis jeg hadde gitt han kontonummeret mitt)

er at jeg hadde fått en sjekk i posten på mye mer enn det jeg selger bilen for. Levert sjekken inn til banken, der de hadde funnet ut at sjekken er ekte, og sendt over pengenge til meg.

Etter det hadde svindleren bedt om å få tilbake de pengene som han hadde betalt for mye, og jeg hadde ført over de pengene til han, og når banken finner ut at sjekken ikke har dekning, så sitter jeg igjen med x antall tusen borte fra kontoen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...