Gå til innhold

Problemer med Xenon-ombyggingskit

Rstockmann
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøpt xenon-kit her på bimmers.no, montering gikk greit etter noe "om og men"..

Har montert disse i fjernlys. lyset er fantastisk!!!

Men til problemet; av og til når eg slår på fjernlysa første gang etter start skjer det noe, nødblink og interiørlys slår seg på(???! ja, du leste rett)

Det er bare til å slå dei av igjen så virker alt fint..

Noen som kan ha en teori på hva som skjer??? Blir LITT skeptisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Høres merkelig ut! I utgangspunktet skal ikke xenonen gjøre at noe oppfører seg annerledes enn med vanlige halogen - den skal tross alt bare ha + og -, og la strømmen styres av de vanlige lysbryterne/reléene i bilen.

Har du prøvd å bytte tilbake til halogen for å se om det samme skjer der også nå etter litt mekking?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nett vert ute en tur nå.. det er akkurat i det eg slår på lysene, så eg har tru på den teorien om den høge startspenningen, for det blinker i litt diverse lys i instumentene..

Det skjer hver gang lysene har vert av en stund(les: over ca 2 min..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel kanskje være den høye tenn spenningen fra tenningsboksen som gjør dette... kanskje smart å bruke ett rele for å starte xenon lysene da...

Høyrest egentleg sannsynleg ut det...kan komme induksjonar frå startspenningar som "hoppar over" i ledningane i nærheiten...

Kan jo f.eks prøve å bruke ledningar med skjerm, og sjå om det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har Xenon kitt i fjærnlysene, er ikke kjøpt på bimmers....

hvor gammelt er batteriet som står i bilene deres??

på min bil (E39) så blinket xenon nærlysene (orginale) og interiørlysene når fjernlysene ble skrudd på, dette kom av ballastene dro mye strøm i starten... Jeg sjekket batteriet mitt å det var under 50% kapasitet igjen, monterte inn et nytt batteri å da var alt ok.

prøver å si det enkelt: Men tror ballastene drar så mye strøm at det blir "fritt" til noen styreenheter et lite sekund så disse kobler ut... akkurat som når du skrur av tenningen, da kommer taklyset på. Det med nødblinken er litt værre å forklare, men har nokk en sammenheng med det

det vil også hjelpe å montere Rele til lysene, men tror at det kommer opp i displayet at du har defekte pærer foran da?

er det noen som har montert rele på en E39 så kan de bekrefte/avkrefte dette? Eventuelt lage en monteringsanvisning for de som ikke vet hvordan dette skal kobles opp....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har og tenkt batteri! har bare ikke giddi å gjort no med det enda! ta en lang kjøretur og lad batteriet litt så blir det litt bedre hvertfall :)

njaa... når batteriet er utslitt så er d utslitt, nytter ikke å lade det opp da. mitt batteri va topp ladet da jeg tok batteritesten, å da var det under 50% effektivitet...

dette spørs jo hvor gammelt batteriet er da, er det kun 1år så nytter det jo å lade det opp vis det er nedtappet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...