Rstockmann Skrevet Januar 6, 2007 Share Skrevet Januar 6, 2007 Har kjøpt xenon-kit her på bimmers.no, montering gikk greit etter noe "om og men".. Har montert disse i fjernlys. lyset er fantastisk!!! Men til problemet; av og til når eg slår på fjernlysa første gang etter start skjer det noe, nødblink og interiørlys slår seg på(???! ja, du leste rett) Det er bare til å slå dei av igjen så virker alt fint.. Noen som kan ha en teori på hva som skjer??? Blir LITT skeptisk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 6, 2007 Share Skrevet Januar 6, 2007 Høres merkelig ut! I utgangspunktet skal ikke xenonen gjøre at noe oppfører seg annerledes enn med vanlige halogen - den skal tross alt bare ha + og -, og la strømmen styres av de vanlige lysbryterne/reléene i bilen. Har du prøvd å bytte tilbake til halogen for å se om det samme skjer der også nå etter litt mekking? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Januar 6, 2007 Share Skrevet Januar 6, 2007 Hos meg så dør klokka/ute-temp-saken noen ganger når jeg slår på xenon-lysa, så at det kan lage litt krøll er det ingen tvil om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 6, 2007 Share Skrevet Januar 6, 2007 Da burde du kanskje lagt opp eget kabelsett til xenonen, hagenisse. Kanskje prøve å jorde de direkte i første omgang for enkelthets skyld? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Januar 6, 2007 Share Skrevet Januar 6, 2007 rstockmann! det samme skjer hos meg engang i blant og.. noen ganger bare kupe lyset.. og noen ganger nødblink! eller begge deler samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Martin- Skrevet Januar 6, 2007 Share Skrevet Januar 6, 2007 Kan vel kanskje være den høye tenn spenningen fra tenningsboksen som gjør dette... kanskje smart å bruke ett rele for å starte xenon lysene da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Januar 6, 2007 Share Skrevet Januar 6, 2007 Da burde du kanskje lagt opp eget kabelsett til xenonen, hagenisse. Kanskje prøve å jorde de direkte i første omgang for enkelthets skyld? Skal det når bilen blir eu-ogdkjent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rstockmann Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2007 Har nett vert ute en tur nå.. det er akkurat i det eg slår på lysene, så eg har tru på den teorien om den høge startspenningen, for det blinker i litt diverse lys i instumentene.. Det skjer hver gang lysene har vert av en stund(les: over ca 2 min..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Januar 6, 2007 Share Skrevet Januar 6, 2007 Kan vel kanskje være den høye tenn spenningen fra tenningsboksen som gjør dette... kanskje smart å bruke ett rele for å starte xenon lysene da... Høyrest egentleg sannsynleg ut det...kan komme induksjonar frå startspenningar som "hoppar over" i ledningane i nærheiten... Kan jo f.eks prøve å bruke ledningar med skjerm, og sjå om det hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Magne Skrevet Januar 6, 2007 Share Skrevet Januar 6, 2007 har Xenon kitt i fjærnlysene, er ikke kjøpt på bimmers.... hvor gammelt er batteriet som står i bilene deres?? på min bil (E39) så blinket xenon nærlysene (orginale) og interiørlysene når fjernlysene ble skrudd på, dette kom av ballastene dro mye strøm i starten... Jeg sjekket batteriet mitt å det var under 50% kapasitet igjen, monterte inn et nytt batteri å da var alt ok. prøver å si det enkelt: Men tror ballastene drar så mye strøm at det blir "fritt" til noen styreenheter et lite sekund så disse kobler ut... akkurat som når du skrur av tenningen, da kommer taklyset på. Det med nødblinken er litt værre å forklare, men har nokk en sammenheng med det det vil også hjelpe å montere Rele til lysene, men tror at det kommer opp i displayet at du har defekte pærer foran da? er det noen som har montert rele på en E39 så kan de bekrefte/avkrefte dette? Eventuelt lage en monteringsanvisning for de som ikke vet hvordan dette skal kobles opp.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Januar 6, 2007 Share Skrevet Januar 6, 2007 jeg har og tenkt batteri! har bare ikke giddi å gjort no med det enda! ta en lang kjøretur og lad batteriet litt så blir det litt bedre hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-Magne Skrevet Januar 6, 2007 Share Skrevet Januar 6, 2007 jeg har og tenkt batteri! har bare ikke giddi å gjort no med det enda! ta en lang kjøretur og lad batteriet litt så blir det litt bedre hvertfall njaa... når batteriet er utslitt så er d utslitt, nytter ikke å lade det opp da. mitt batteri va topp ladet da jeg tok batteritesten, å da var det under 50% effektivitet... dette spørs jo hvor gammelt batteriet er da, er det kun 1år så nytter det jo å lade det opp vis det er nedtappet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rstockmann Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 6, 2007 Takk for nyttig info Skal sjekke bateriet på mandag. Noen som veit kor eg kan få tak i skjerma ledinger då? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 7, 2007 Share Skrevet Januar 7, 2007 Hadde aldri slike problemer med mitt kit, og det var av samme merke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rstockmann Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2007 Nå har eg også lagt merke til at utetemeraturen synker ned på minus-tallet når eg slår på fjernlysa.. Problemet er borte når eg skifter tilbake til halogenpærene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå