Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

99 modell E46 har også sånn pæreholder, går ikke å sette inn en H7 pære og "bare" koble på strøm ledning. Må ha en spesiell Bmw pære holder som ToreBmw henviser til.

Men når jeg satte på FK AE lykter, var det bare å sette på ledningen på xenon pæra. Da var det slik Gunnar sier.

Skrevet

Jeg kan desverre ikke kaste noe mer lys over det jeg heller, men har ikke hørt noe om problemer med det tidligere. Til disse prisene har jeg ikke kapasitet til å drive å kontrollmontere settene på forskjellige biler og forskjellige årsmodeller, men skulle det vise seg at ting ikke passer tar jeg de i retur (med visse forbehold).

  • 2 weeks later...
Skrevet
Har, som tidligere sagt, problemer med Check Control'en etter eg bytta til Xenon-kit..

Har funne ein løsning, men Hellanor AS, vil jo faen ikkje hjelpe meg med å få tak i det eg trenger...

Noen her som kan hjelpe meg..

Linken viser til problemet eg har, og løysningen..

http://www.bmwdiy.info/resistor-packs/index.html

Har prøvd med motstander fra Dybvik, men dette fungerte ikkje..

Har nevnt dette før, kontakt Dybvik-Trading.no De har motstand med riktig plugger for BMW. passer rett på xenon kittet og original strøm kabel. Jeg kjøpte xenon kitt fra Xenon-Trading og fikk problem med Check-Control på fjernlysa.

Satte på motstand jeg hadde fra Xenon lysa som jeg kjøpte på Dybvik-Trading til E46en jeg hadde og etter det alt 100% OK.

Kan ta et bilde av dem i helgen, men er bare en kabel med en transistor på av noe slag. Alt er pakka inn så ser ikke så mye.

Skrevet

http://www.bekkers.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=9xd15555&Category_Code=63120024985d

XenonRelay.jpg

Xenon relay. Halogen headlights draw 12 volts, when you upgrade to factory Bosch or Hella Xenon headlights from halogen the Xenon headlights only draw 4 volts. This will trigger a fault on your car that will say your headlights are blown even though they are not. This relay plugs into the transformer to elliminate the error message. please call for specific applications. 1 relay per side. Buy our headlight sytem get the relays at a discounted $150.00/pair. NOT FOR USE ON 7 SERIES E-38 MODELS OR X-5 MODELS.RELAYS SOLD IN PAIRS ONLY.. ****** NOT FOR USE WITH AFTERMARKET UPGRADE XENON/HID KITS OR BI-XENON UPGRADES.**********

Skrevet
Har nevnt dette før, kontakt Dybvik-Trading.no De har motstand med riktig plugger for BMW. passer rett på xenon kittet og original strøm kabel. Jeg kjøpte xenon kitt fra Xenon-Trading og fikk problem med Check-Control på fjernlysa.

Satte på motstand jeg hadde fra Xenon lysa som jeg kjøpte på Dybvik-Trading til E46en jeg hadde og etter det alt 100% OK.

Kan ta et bilde av dem i helgen, men er bare en kabel med en transistor på av noe slag. Alt er pakka inn så ser ikke så mye.

Kontakta Dybvik-Trading og fekk ordna med dette.. Takk for tipset :D

Håper alt fungerer som det skal no då..

  • 1 year later...
Skrevet

Min E38 fikk et annet syndrom da jeg ettermonterte xenon i både kort- og langlys. Når jeg flytter posisjon på vindusviskerarmen kommer nødblinken på, uansett om lysene står på eller ikke. Prøvde å koble lysene helt fra ledningsnettet på bilen, men det samme skjer til og med når tenningen er av. Og når jeg slår av tenningen slår kupelyset seg aldri av igjen. Når tenningen er på slår kupelyset seg av slik det skal.

Det virker i allefall ikke som om at det har noe med startspenningen på ballastene å gjøre i og med at disse tingene skjer med lysene og tenningen av...merkelig.

Skrevet

Løsning på problemet: Jordet ballastene i jordingspunktene i sidene på framskjeremene, og alt ble som normalt..TOPP:)

Skiftet også batteri først, men det hadde ingen innvirkning.

  • 3 years later...
Skrevet

Jeg har samme problem som trådstarter omtrent. Har 55w xenon fra VVME. Når jeg setter på fjernlyset skjer følgende av og til; lysene i instrumentpanelet blinker, høydejusteringen av lykter går ned og så opp igjen, og av og til kan nødblink og kupèlys komme på. Har jordet selve chassiset på ballastene direkte i jordingspunkt på framskjermene, men problemet vedvarer. Noen tips?

Skrevet

E39 min har jeg xenon i tåkelys, hovedlys, å fulltlys. Ingen av dem har vært noe som helst problem. Alt tenner som det skal, ingen feilmeld, å ikke noe av dette andre dere beskriver.. Ofte tennes ihvertfall to kitt samtidig, om ikke alle tre.. Vrir jo om til kjørelys med engang den går, å skal jeg kjøre i mørket setter jeg på fulltlysa noenganger før jeg vrir om til nærlys(bare for å se om det blir spenningsfall). Å alt lyser som det skal, å aldri vært noe tull.. Eneste er det ene nærlyset kødder litt noen ganger, men tok det kittet jeg hadde på en MB 210, å der var det helt likt;)

Skrevet

Hmm, heldig du da. Hvor har du kjøpt kittene? Er det 35 eller 55 watt i fjernlys? Har selv 35w i nær, og har aldri opplevd noe når jeg slår på nærlys, men det er jo bare èn gang pr tur de slås på da.

Skrevet

Forøvrig usikker på om jeg burde bytte tilbake til halogen? Det kan jo umulig være sunt for lysmodulen, eller annen elektronikk for den saks skyld. Skal kjøre over 30 mil på mørke nord-norske vinterveier på fredagen, og er noe usikker på om jeg skal gamble med at lysmodulen holder stand med mye av/på med fjernlys.. ?

Skrevet

I Tåkelys å kjørelys er det faktisk Biltemakitt! Jeg er kjempe fornøyd med begge to! ;)

I Fulltlysa husker jeg ikke hvor jeg handla det hen. Gikk forsovidt ei pære til fulltlyset igårkveld, så tok ut hele kittet å tilbake til Halogen i fulltlys. Blir å handle 75 eller 100W xenon på nyåret!! Må ha SKIKKELIGE lys;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...