TOREBMW Skrevet Januar 8, 2007 Share Skrevet Januar 8, 2007 har selv montert noen sett ,og flere som har montert xenon påe 39 uten noe som helst problem som jeg kjenner til..høres veldig rart ut. men holder en knapp på dårlig batteri jeg muligens. monterte 4 sett på min vito da blinket det litt i instrumenetet da jeg skrur dem på samtidig..da trekker dem litt også da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rstockmann Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 9, 2007 har selv montert noen sett ,og flere som har montert xenon påe 39 uten noe som helst problem som jeg kjenner til..høres veldig rart ut. men holder en knapp på dårlig batteri jeg muligens. monterte 4 sett på min vito da blinket det litt i instrumenetet da jeg skrur dem på samtidig..da trekker dem litt også da Har bestillt et sett fra Xenon-trading til e39, får se om det fungerer bedre.. Viss det ikkje gjør det blir det Hella next... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Januar 9, 2007 Share Skrevet Januar 9, 2007 Hadde litt lyst på de lyktene, skal tenke på om jeg kansje slår til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Januar 9, 2007 Share Skrevet Januar 9, 2007 Kan nu ikke være så stor forskjell mella dette kit`et og Det di har på xenon-trading. FÅr kit`et mitt i morra ser det ut som.. så får man teste.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 9, 2007 Share Skrevet Januar 9, 2007 Har samme problemet viss eg kobler kittet på nærlysene, tror det er for mykje elektronikk på bilen min.. Dette var kjedelig lesning. Har du prøvd med bare en xenon-pære om gangen? Og da begge ballastene for å se om en av de kanskje oppfører seg annerledes? Må nemlig si at jeg tviler litt på "mye elektronikk"-teorien din, og holder en knapp på at det er noe galt et eller annet sted. Enten det er med koblingen på xenonen å gjøre, feil i ballaster, eller andre ting, og at det gjør utslag i tenningsspenningen eller den elektroniske støyen fra høyspenten. F.eks. har Nautiluz her på forumet "tri-xenon" på sin '00 E38 med "alt" utstyr, helelektriske M5-seter med varme, innleggbare og blendbare ytterspeil, blendbart innerspeil, klima, regnsensor, navi, tv, lys i dørhåndtaker, webasto, el.motorisert bakluke, osv. Tåkelys og fjernlys er xenon-sett herfra, pluss pærene i det originale xenon nærlyset (D2S 6000K). Der fungerer det helt topp. Merkelig om det skulle være så mye verre på en E39? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bn28634 Skrevet Januar 10, 2007 Share Skrevet Januar 10, 2007 Hei. Jeg har xenon fra bimmers på tåkelys og nærslys på min e34. Her fungerer det utmerket! Her tenner jo lysene i tåkelysene og nærlysene samtidig. Ikke noe trøbbel for det. Mvh Marius Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rstockmann Skrevet Januar 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2007 Er ikkje sikker på ka det kan være, jobber seint denne veka, så eg er avhengig av fjernlys som virker.. Får sjå om eg får det til i neste veke, evetuelt om det blir bedre når eg får kit fra xenon-trading. Kan det være problem med jording(-)? At eg må gå rett på bat. med minus? Skjønner fortsatt ikkje det med radioen på verkstedet.. Finner nok ut av problemet til slutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cato84 Skrevet Januar 10, 2007 Share Skrevet Januar 10, 2007 jepp, håper det! Hold oss oppdatert også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Januar 11, 2007 Share Skrevet Januar 11, 2007 Er ikkje sikker på ka det kan være, jobber seint denne veka, så eg er avhengig av fjernlys som virker..Får sjå om eg får det til i neste veke, evetuelt om det blir bedre når eg får kit fra xenon-trading. Kan det være problem med jording(-)? At eg må gå rett på bat. med minus? Skjønner fortsatt ikkje det med radioen på verkstedet.. Finner nok ut av problemet til slutt Har du koblet balastene til egen jord? Jeg har gjort det på Fjernlysene siden dem deler jord med parklysenene. På grøftelysene har jeg bare plugget på. Funker som bare det. Dimmer lyset ditt mye når du starter bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Januar 11, 2007 Share Skrevet Januar 11, 2007 Burde man legge opp til egen jord til nærlysene også kanskje?? (gjelder her E39) Ang sikkring på E39 så brude man bytte tell 10A sikkring ettesom ballasten trekker 10A i startøyeblikket. er det denne sikkringen da? 16. 5A Ljusmodul (LKM A3) Nautiluz: Jævlig bra bygd i E39`en føresten. Hadde litt stereo i den. men va så plaga me signalstøy.. og prøvde GODE signalkabla også men samme skjiten.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Januar 11, 2007 Share Skrevet Januar 11, 2007 Jeg har nesten aldri vært borti at det er signalkabelen sin feil. Den må i tilfelle ligge intill strømkabelen. Det er som regel jord eller andre ting som skaper forstyrrelser. Se her om du skal feil søke. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=10461 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Januar 11, 2007 Share Skrevet Januar 11, 2007 Burde man legge opp til egen jord til nærlysene også kanskje?? (gjelder her E39) Hvis det er slik som på E38, hvor lysene deler jord med parklysene, så hadde det neppe skadet å gjøre som Nautiluz og legge opp egen jordledning. Vet ikke om det gjelder både nærlys og fjernlys. Ang sikkring på E39 så brude man bytte tell 10A sikkring ettesom ballasten trekker 10A i startøyeblikket. er det denne sikkringen da? 16. 5A Ljusmodul (LKM A3) Normalt er det en sikring for hver lykt.. en for høyre fjernlys, en for venstre f.lys, en for høyre nærlys og en for venstre n.lys. Dvs. f.eks. 'fehrnlicht rechts' for høyre fjernlys.. links for venstre, osv. Selv bytta jeg de sikringene fra originale 7.5A til 10A når de røk.. det tok noen måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Januar 11, 2007 Share Skrevet Januar 11, 2007 Jeg har nesten aldri vært borti at det er signalkabelen sin feil. Den må i tilfelle ligge intill strømkabelen. Det er som regel jord eller andre ting som skaper forstyrrelser. Se her om du skal feil søke. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=10461 La signalkabeln langs høyresiden først. så tok eg den lags mettkonsollen, ingen forskjell.. testa vell me ett støyfilter hellerno.. nada.. mhm.. ja joringa kan det være.. henta den bare fra bak sæte.. (har ikke nedfellbare bakseter) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amzoch Skrevet Januar 11, 2007 Share Skrevet Januar 11, 2007 Burde man legge opp til egen jord til nærlysene også kanskje?? (gjelder her E39) Hvis det er slik som på E38, hvor lysene deler jord med parklysene, så hadde det neppe skadet å gjøre som Nautiluz og legge opp egen jordledning. Vet ikke om det gjelder både nærlys og fjernlys. ska se om eg finn noen bra jordingspungt der framme i nærheten.. noen tips? Normalt er det en sikring for hver lykt.. en for høyre fjernlys, en for venstre f.lys, en for høyre nærlys og en for venstre n.lys. Dvs. f.eks. 'fehrnlicht rechts' for høyre fjernlys.. links for venstre, osv.Selv bytta jeg de sikringene fra originale 7.5A til 10A når de røk.. det tok noen måneder. ska se om eg finner sikkringene.. værtfall vite kor di er og ha 10A i bakhand.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nautiluz Skrevet Januar 11, 2007 Share Skrevet Januar 11, 2007 ska se om eg finn noen bra jordingspungt der framme i nærheten.. noen tips? Det er orginale jordnings pungt ovenfor skjermen. Der blir dem samlet opp av alle eletriske delene i motorrommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå