Tore Diesel Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Synes det der ligner veldig på beholderen der innsatsfilteret (oljefilteret) skal sitte jeg da. Hvis det skal være innsatsfilter på en e36 M3 da. Var det på min e36 325tds hvertfall.
Hr.smith Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Skrevet Januar 14, 2007 jeg også trudde det men den beholderen til oljefilteret mener jeg ligger foran motorn. Og siden jeg har fått høre at det er lite servo olje på bilen, og siden det var veldig lite olje den beholderen på bilde så kan det jo stemme! Hadde bare vært greit om noen kunne bekrefte det!
Øyvind L. Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Det er ikke oljefilteret for det huset sitter fast på motoren og er umulig å flytte på. Følg slangene. Hvis de går ned til tannstangen så er det servobeholder, men den beholderen så ikke original ut. Den originale har en peilepinne fast i lokket..!
Hr.smith Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Skrevet Januar 14, 2007 er det ingen her som har en m3 motor som kan bekrefte det da? Var ikke sånn servo olje beholderen så ut i min gamle 320. Det er som du sier at på den orginale ere det peilepinne fast på lokket. Var ikke noe sånt her!
Øyvind L. Skrevet Januar 14, 2007 Skrevet Januar 14, 2007 Kan heller ikke huske å ha sette en E36M3 med servobeholderen plassert helt der ute. Trodde den sto plassert lenger nede og lenger inn mot motoren under innsuget nesten! Men når jeg studere bildet ditt litt nøyere så ser jeg mere som ikke stemmer.. Står denne motoren i en E30 siden hovedbremse sylinderen kommer ut under innsuget? På E36M3 står den sylinderen lenger bak og høyre opp?
iittala Skrevet Januar 15, 2007 Skrevet Januar 15, 2007 Ja, dette er beholderen for servoolje. Denne beholderen brukes på biler med nivåregulering. Det skal derfor ikke fylles vanlig ATF på den, men en annen olje som jeg ikke husker hva heter. Ellers står selvsagt alt dette i instruksjonsboken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå