Gå til innhold

Kjøre uten lyftfilterkassen?

mbrothe
 Share

Anbefalte innlegg

jeg hadd en bedriiten 525i e28.. kjørte uten luftfilter i 2 måneder jeg :P grusveier og regn osv.. merket ikke en dritt til det.. så det ikke på pluggene heller.. men kommer vel litt ann på model og hvor mye dritt som virvler opp til toppen av motoren og :)

men er nok IKKE og anbefalle over lengre turer nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt greit.

Jeg kjørte en hel sommer uten luftfilter på min M3. Vet om folk som har kjørt 2 år om sommern uten filter..

Er det lov å spørre hvorfor man tar en slik sjans å kjører uten?

Flere som lurer :shock:

Slenger meg på den, er vel en unødvendig risiko å ta for å spare noen hundrelapper i et filter. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt greit.

Jeg kjørte en hel sommer uten luftfilter på min M3. Vet om folk som har kjørt 2 år om sommern uten filter..

Er det lov å spørre hvorfor man tar en slik sjans å kjører uten?

Flere som lurer :shock:

Slenger meg på den, er vel en unødvendig risiko å ta for å spare noen hundrelapper i et filter. :?

Slenger meg på den jeg også. Følgene av å kjøre lenge uten luftfilter kan vel bli en del ganger dyrere enn et luftfilter, så virker som en noe merkelig tankegang dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

også på en m3? den er drøy.. greit nok på en sliten gammal 525 som jeg gjorde.. men hadde ikke engang kjørt ut av gårdsplassen med en m3 uten filter...

hadde ikke jeg tørt heller;)

litt kjipt hvis noe dritt hadde hendt med motoren....=dyrt hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noen stor sjanse å ta og kjør uten luftfilter. Hvorfor er det så stor sjanse?

Er jo ikke just små stein som er i lufta man kjører i. Kjør med hodet ut av vinduet en tur, men kjører man mye på grusveg eller om vinteren så hadde jeg også ville hatt på luftfilter..

Grunnen til at jeg kjørte uten luftfilter en sommer var pga at jeg ikke hadde plass til luftfilter. Motoren har ikke tatt skade av det. Langt ifra.. Er bare noe dere tror.

Et KN filter filtrerer lufta ganske dårlig i forhold til et original filter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noen stor sjanse å ta og kjør uten luftfilter. Hvorfor er det så stor sjanse?

Er jo ikke just små stein som er i lufta man kjører i. Kjør med hodet ut av vinduet en tur, men kjører man mye på grusveg eller om vinteren så hadde jeg også ville hatt på luftfilter..

Grunnen til at jeg kjørte uten luftfilter en sommer var pga at jeg ikke hadde plass til luftfilter. Motoren har ikke tatt skade av det. Langt ifra.. Er bare noe dere tror.

Hvis du har sett inni luftfilterboksen noen gang, så har du sikkertt sett at det ligger masse dritt inni der. Løv og småsand kommer lett inn i den.. Det sier seg selv at det ikke er bra at all den dritten kommer inn i motoren.

Men for all del, det er din M3 motor :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har sett inni luftfilterboksen noen gang, så har du sikkertt sett at det ligger masse dritt inni der. Løv og småsand kommer lett inn i den.. Det sier seg selv at det ikke er bra at all den dritten kommer inn i motoren.

Men for all del, det er din M3 motor :wink:

WORD! Har sett så mye rart inni luftfilterbokser at det er for meg helt utenkelig å kjøre uten et skikkelig luftfilter, og det er nok det som oftest byttes på min bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...