mbrothe Skrevet Januar 16, 2007 Share Skrevet Januar 16, 2007 Har tatt ut luftfilterkassen for å komme til litt bedre, men nå skulle jeg hatt bilen ut av garasjen for å vaskan litt. Byr det på noen problemer å starte bilen uten luftfilterkassen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Januar 16, 2007 Share Skrevet Januar 16, 2007 så lenge luftmengdemåleren står dær så går d greit. ut og inn av garasjen går bra,men ut på landevei over lang tid vill vell slite ned motorn.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 16, 2007 Share Skrevet Januar 16, 2007 Det går helt greit. Jeg kjørte en hel sommer uten luftfilter på min M3. Vet om folk som har kjørt 2 år om sommern uten filter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Januar 16, 2007 Share Skrevet Januar 16, 2007 jeg hadd en bedriiten 525i e28.. kjørte uten luftfilter i 2 måneder jeg grusveier og regn osv.. merket ikke en dritt til det.. så det ikke på pluggene heller.. men kommer vel litt ann på model og hvor mye dritt som virvler opp til toppen av motoren og men er nok IKKE og anbefalle over lengre turer nei.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 16, 2007 Share Skrevet Januar 16, 2007 Kjøre du mye på grusveier så ville nok jeg også hatt på luftfilter. Jeg kjører bare på asvalt og da blir det ikke så mye støv. Det støvet som er i lufta klarer ikke KN filter å fange opp heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Januar 16, 2007 Share Skrevet Januar 16, 2007 Det går helt greit.Jeg kjørte en hel sommer uten luftfilter på min M3. Vet om folk som har kjørt 2 år om sommern uten filter.. Er det lov å spørre hvorfor man tar en slik sjans å kjører uten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw328 Skrevet Januar 16, 2007 Share Skrevet Januar 16, 2007 ja akkurat samme lurer jeg og på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Januar 16, 2007 Share Skrevet Januar 16, 2007 Det går helt greit.Jeg kjørte en hel sommer uten luftfilter på min M3. Vet om folk som har kjørt 2 år om sommern uten filter.. Er det lov å spørre hvorfor man tar en slik sjans å kjører uten? Flere som lurer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobben! Skrevet Januar 16, 2007 Share Skrevet Januar 16, 2007 Det går helt greit.Jeg kjørte en hel sommer uten luftfilter på min M3. Vet om folk som har kjørt 2 år om sommern uten filter.. Er det lov å spørre hvorfor man tar en slik sjans å kjører uten? Flere som lurer Slenger meg på den, er vel en unødvendig risiko å ta for å spare noen hundrelapper i et filter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TJ Skrevet Januar 16, 2007 Share Skrevet Januar 16, 2007 Det går helt greit.Jeg kjørte en hel sommer uten luftfilter på min M3. Vet om folk som har kjørt 2 år om sommern uten filter.. Er det lov å spørre hvorfor man tar en slik sjans å kjører uten? Flere som lurer Slenger meg på den, er vel en unødvendig risiko å ta for å spare noen hundrelapper i et filter. Slenger meg på den jeg også. Følgene av å kjøre lenge uten luftfilter kan vel bli en del ganger dyrere enn et luftfilter, så virker som en noe merkelig tankegang dette... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Januar 16, 2007 Share Skrevet Januar 16, 2007 også på en m3? den er drøy.. greit nok på en sliten gammal 525 som jeg gjorde.. men hadde ikke engang kjørt ut av gårdsplassen med en m3 uten filter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Januar 16, 2007 Share Skrevet Januar 16, 2007 også på en m3? den er drøy.. greit nok på en sliten gammal 525 som jeg gjorde.. men hadde ikke engang kjørt ut av gårdsplassen med en m3 uten filter... hadde ikke jeg tørt heller;) litt kjipt hvis noe dritt hadde hendt med motoren....=dyrt hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Januar 16, 2007 Share Skrevet Januar 16, 2007 Er ikke noen stor sjanse å ta og kjør uten luftfilter. Hvorfor er det så stor sjanse? Er jo ikke just små stein som er i lufta man kjører i. Kjør med hodet ut av vinduet en tur, men kjører man mye på grusveg eller om vinteren så hadde jeg også ville hatt på luftfilter.. Grunnen til at jeg kjørte uten luftfilter en sommer var pga at jeg ikke hadde plass til luftfilter. Motoren har ikke tatt skade av det. Langt ifra.. Er bare noe dere tror. Et KN filter filtrerer lufta ganske dårlig i forhold til et original filter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Januar 16, 2007 Share Skrevet Januar 16, 2007 Er ikke noen stor sjanse å ta og kjør uten luftfilter. Hvorfor er det så stor sjanse? Er jo ikke just små stein som er i lufta man kjører i. Kjør med hodet ut av vinduet en tur, men kjører man mye på grusveg eller om vinteren så hadde jeg også ville hatt på luftfilter.. Grunnen til at jeg kjørte uten luftfilter en sommer var pga at jeg ikke hadde plass til luftfilter. Motoren har ikke tatt skade av det. Langt ifra.. Er bare noe dere tror. Et KN filter filtrerer lufta ganske dårlig i forhold til et original filter. Hvis du har sett inni luftfilterboksen noen gang, så har du sikkertt sett at det ligger masse dritt inni der. Løv og småsand kommer lett inn i den.. Det sier seg selv at det ikke er bra at all den dritten kommer inn i motoren. Men for all del, det er din M3 motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobben! Skrevet Januar 16, 2007 Share Skrevet Januar 16, 2007 Er ikke noen stor sjanse å ta og kjør uten luftfilter. Hvorfor er det så stor sjanse? Er jo ikke just små stein som er i lufta man kjører i. Kjør med hodet ut av vinduet en tur, men kjører man mye på grusveg eller om vinteren så hadde jeg også ville hatt på luftfilter.. Grunnen til at jeg kjørte uten luftfilter en sommer var pga at jeg ikke hadde plass til luftfilter. Motoren har ikke tatt skade av det. Langt ifra.. Er bare noe dere tror. Et KN filter filtrerer lufta ganske dårlig i forhold til et original filter. Hvis du har sett inni luftfilterboksen noen gang, så har du sikkertt sett at det ligger masse dritt inni der. Løv og småsand kommer lett inn i den.. Det sier seg selv at det ikke er bra at all den dritten kommer inn i motoren. Men for all del, det er din M3 motor WORD! Har sett så mye rart inni luftfilterbokser at det er for meg helt utenkelig å kjøre uten et skikkelig luftfilter, og det er nok det som oftest byttes på min bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå