Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo en vakuumslange som går fra toppdekslet til manifolden på M40, vet ikke med M43. Men hvis det er såpass mye falsk luft så kan det føre til at turtallet synker til 700-800

Skrevet

he he,mye morsomme svar. inkludert mitt. :lol: men når du åpner lokket er det ikke luft tett lenger, kan jo være at det må være et bestemt trykk der for at tomgangen skal være optimal.og at det blåser kan jo bare være kammene

som produserer den lufta?? bare en tanke, kan være at jeg er helt på tur nå.. he he ](*,)

Skrevet

noen motorer har en olje pumpe som pumper opp olja til toppen og smører, i noen av toppene er det en stor "åpning!" ned igjen til olje sumpen, nede i oljesumpen er under siden av stempelet, stempelet går opp og ned, samtidig som frisk luft kommer inn. noen motorer bruker det trykket på undersiden av stempelet til å "spyle" sylinderen før neste forbrenning finner sted, derfor vil du, når du tar av toppa, få mindre luft som "spyler" og dermed reduksjon av turtall. men om det er slik det foregår inne i bmw motorer, DET vet jeg ikke, bare mitt hode som leker med muligheter...

Skrevet

Er i allefall helt normalt på M40 moteren.

Snakka med en mekaniker om dette og han sa dette var helt normalt på en del BMW motorer.

Har desverre ikke fått sjekket på M43 motor.

Skrevet

Vakuumet vil jo lage et undertrykk oppe i motoren, noe som hjelper olja opp. Åpner du lokket vil dette undertrykket forsvinne, da manifolden suger luft fra gjennom lokket istedet for å holde undertrykket vedlike.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...