Gå til innhold

Scorpion eller Eisenmann?

andersen
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat montert Scorpion på min isbil. Syns det låter ufortreffelig bra :) Ikke direkte bråk, bare fin brumming. Har faktisk kuttet ut å ha musikken på bare for å høre på lyden fra bilen.

Skulle ønske jeg hadde en rekke 6'er nå :roll:

Kan vel kanskje nevne til trådstarter at scorpion er plug 'n play.

Røsska av det gamle eksosannlegget å satt på scorpion på 25 minutter :) Ikke så helt borti natta.

Bare husk å bruk kobberpasta på bolter og overganger, så får du alt av uten å slite med fastrusta bolter og knekte bolter den dagen du skal skru det av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I norske kroner og inkl moms koster Scorpion potte til E36 320 ganske nøyaktig 4000kr.

4000 blir nok også feil. Prisen hos dere blir 3278 DKK inlk frakt.

Det vil si:

3278 DKK = 3755 NOK

3755 * 1,25 + 250,- (gebyrer) = ca 4950,-

Til trådstarter: Jeg tror neppe du vil angre på noen av kjøpene. Prisen er ca den samme med tanke på at du også har 10% rabatt hos Schmiedmann viss du er medlem av BMWCCN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat montert Scorpion på min isbil. Syns det låter ufortreffelig bra :) Ikke direkte bråk, bare fin brumming.

Åhå, akkurat montert ja? Bare vent til den får brent seg inn skikkelig. :wink:

Jaha? Låter det enda bedre da?? :D

Snakk om lang tid før det brenner seg inn?

Nå er det bare å sørge for at autosol og pussefille har fast plass i hanskerom ;) Mine endestusser skal glinse nå som sola er tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I norske kroner og inkl moms koster Scorpion potte til E36 320 ganske nøyaktig 4000kr.

4000 blir nok også feil. Prisen hos dere blir 3278 DKK inlk frakt.

Det vil si:

3278 DKK = 3755 NOK

3755 * 1,25 + 250,- (gebyrer) = ca 4950,-

Til trådstarter: Jeg tror neppe du vil angre på noen av kjøpene. Prisen er ca den samme med tanke på at du også har 10% rabatt hos Schmiedmann viss du er medlem av BMWCCN.

ok, nå skrev jeg prisen på selve potta bare da. :)

Gebyrer er forresten bare 195kr om vi skal flisespikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Monterte Scorpion på bilen min i høst, å det låter rått. Har på K&N konfilter også, men når du kjører så høres egentlig filteret best under pådrag. Men med åpen rute så synger eksosanlegget deilig høyt. Lydbildet forandres helt, ganske rått. Anyway, har lagt ved 2 linker til bilen min med eksosanlegget. Snaddis daddis :) Blir sikkert råere lyd til påske når jeg får på turbokit:D Om jeg har råd til då da :S

Ble forresten litt bedre drag i motoren på rundt 2000-3500omd, å effektpukkelen på 4500omd er ikke så markant lenger. Men jeg fikk bedre drag mellom 2-3000omd når jeg monterte K&N filter på bilen.

http://videos.streetfire.net/video/1f5d2fd0-3984-4494-b53d-98a400c69891.htm

http://videos.streetfire.net/video/333d1952-eaca-4db3-bbf5-98820062c162.htm

Det siste klippet er filmet med mobil, så bildet suger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har montert effekt anl i mange bmw og det finnes ikke noe bedre enn Supersprint, det koster litt mer men gir en fantastisk fin gromm lyd uten å vere harry. Sinnsykt lett og montere , passer perfekt alltid. Det er også en justerings brakett på bakpotta så man får den helt oppunder fangern.

Det finnes ikke noen som ser mer jalla ut en når bakpotta henger 5 cm under bakfanger.

Har du ikke orginal bakfanger er detogså helt genialt med den justeringa.

Alt er også i inux stål rustfritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem som deg, vanskelig å velge mellom Scorpion og Eisenmann. Etter ei god stund på Internett så ble valget Eisenmann, angrer ikke:)

Til meg var det perfekt passform. Var helt lik orginalpotta i passform. Ikke alle Eisenmann pottene hos Schmiedmann har mellomrøreret i pakken. Husk å etterbestille røret hvis du ikke vil kappe det orginale eller ha Eisenmann fram til kat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...