JarleGa Skrevet Januar 19, 2007 Skrevet Januar 19, 2007 NOen som har montert exenon på fjernlysene på e46? Bilen har orginal exenon på nærlys... Holderen til orginal pæra ser ut til å være helstøpt, med innmat, må eg ødlegge denne for å få ut ledningene til ballasten?? Eller kan eg ha kjøpt feil sett? Pæreholder fra siden: Der orginalpæra sitter: Baksiden av lykta: Den nye exenon pæra, med kabler:
Nautiluz Skrevet Januar 19, 2007 Skrevet Januar 19, 2007 Du skal vel ta i fra hverandre den sorteklumpen på første bilde? Så kommer du til kabelskoene som du skal sette på xenon pæren.
JarleGa Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Skrevet Januar 19, 2007 Du skal vel ta i fra hverandre den sorteklumpen på første bilde? Så kommer du til kabelskoene som du skal sette på xenon pæren. Er ikke slike kabelsko på exenon pæra, den har ledninger ut... Og orginalpæra står fast i sokkelen ved hjelp av "kabelsoene". Fikk et tips om att eg trenger en spesiell holder, eller kansje pærer med holdere...
Gunnar Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 Er du sikker på at det er H7 du skal ha? Er de gamle lampene du tok ut like?
JarleGa Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Skrevet Januar 20, 2007 Her er bilde av orginal pæra... Pærene er jo like men på orginalpæra er det "kabelsko" som faktisk holder fast pæra, og på de nye er det bare ledninger... Ser det såvidt det står H7 her, Øverst: Noen som vet om det går å få holder til E46 til disse lysene?? http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=39014 og det er med den ekstra holderen som skal brukes på e-46.
Kjennern Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 Jeg har gjort det på min x 323. Kappa av bak enden på H7 pære holder å borra opp slik at jeg fikk igjennom ledningene til xenon pæra. Sikaflex gjorde det tett etterpå. Ødela holdern, men sånne får man vel kjøpt igjen?
JarleGa Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Skrevet Januar 20, 2007 Jeg har gjort det på min x 323. Kappa av bak enden på H7 pære holder å borra opp slik at jeg fikk igjennom ledningene til xenon pæra. Sikaflex gjorde det tett etterpå. Ødela holdern, men sånne får man vel kjøpt igjen? Hvordan fikk du pæra til å sitte da, orginalpæra står jo som skrevet tidligere i kabelskoene. uten noe mer feste. Og exenon pæra har jo ikke kabelsko...?
Kjennern Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 Etter at jeg hadde tredd kabelen til xenon pæra gjennom holdern jeg da kappa opp så sitter den godt når du fester den i selve lykta. Presses sammen når du skrur fast pære holdern til lykta. Sikaflex sørga for at det ble tett.
JarleGa Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Skrevet Januar 20, 2007 Etter at jeg hadde tredd kabelen til xenon pæra gjennom holdern jeg da kappa opp så sitter den godt når du fester den i selve lykta. Presses sammen når du skrur fast pære holdern til lykta.Sikaflex sørga for at det ble tett. Ok. Takker. får gjøre ett forsøk da, vist det er mulig å få tak i ny holder etterpå.
TOREBMW Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 til bmw e46 så er det spesialsett som må monteres..der følger det med spesialholder som pæren står i som passer inn i orginal lykt.det følger også med et ledningsnett til disse bilene.som vist på bildet:
JarleGa Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Skrevet Januar 20, 2007 Se der ja, var et slikt eg skulle hatt... Men nå lager eg meg et selv
Gunnar Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 Interessant, Tore. Er det et spesialsett kun for E46, eller er det andre som også krever den type sokler/holdere? Kjente ikke til dette fra før.
TOREBMW Skrevet Januar 20, 2007 Skrevet Januar 20, 2007 det er spesialsett til både e46 og e39 som kun passer til disse bilene.er ikke mange som produserer disse settene.det er også medfølgende ledningsnett som gjør at man ikke får problemer med check controll og forstyrrelser på radio osv.
JarleGa Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Skrevet Januar 21, 2007 Skulle vist om dette litt før... Men nå ser det ut til att eg får det til. må bare vente på att sikaflexèn skal tørke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå