Eirik3 Skrevet Januar 23, 2007 Skrevet Januar 23, 2007 Brunt ser bra ut det, men blågrønn plast? Det høres mer tvilsomt ut..Er det to forskjellige styper skinnseter fra BMW? Noen seter ser så "posete og slitt ut", mens på noen seter ligger skinnet helt stramt inntil sete.. Km er mye den samme, så det kan ikke være slitasje? Ikke tvilsomt, men sobert Den kombinasjonen er faktisk ganske så fin! E39 kom med tre stolvarianter foran og ihvertfall to løsninger på baksetet. Standardstol: enkel stol med fast sittepute og rygg. Tilgjengelig både i elektrisk og manuell utgave. Mulighet for ekstra korsryggjustering som ekstrautstyr. Sportsstol: hardere stol med uttrekkbar lårstøtte, mer polstring både i rygg og sittepute. Merkbart hardere enn standardstolen. Tilgjengelig både i elektrisk og manuell utgave. Komfortstol: den dyreste og absolutt beste varianten. Uttrekkbar lårstøtte samt delt rygg midt på setet for ekstra regulering. Denne stolen kom med et hav av innstillingsmuligheter, ventilasjon&massasje, alle elektriske, til og med nakkestøtten hvis man ville ha det. I tillegg hadde E39 M5 sine egne spesielle seter både foran og bak som ekstrautstyr. Baksetene kom ihvertfall i minst to varianter, en med tynt midtarmelene og en med svært tykt midtarmlene. Etter hva jeg har sett er det tilfeldig både med tanke på årgang, type seter foran og ekstrautsyr som skipose og/eller nedfellbart baksete hvilken type bilen har. Uansett hvilken stol du har så er de gode alle sammen, noen er bare bedre enn de andre variantene Når det gjelder kvaliteten på skinnet er det klart tidligere vedlikehold, bruk og ikke minst vekten av tidligere førere spiller inn... Det virker som om sportsstolen er hardere stoppet og har strammere skinn enn de andre, men det kan være tilfeldigheter..
Geir Anders Skrevet Januar 23, 2007 Skrevet Januar 23, 2007 gEIRA, nydelig bil, men hvorfor ikke ta bedre bilder av interiøret når du selger? Rakk ikke. Så først hvor mørke de var når jeg kom hjem, men da måtte jeg levere kamera. Og lysforholdene der jeg tok bildene var ikke så bra. Samt at det regnet ute.
BMW528iA Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Skrevet Januar 23, 2007 gEIRA, nydelig bil, men hvorfor ikke ta bedre bilder av interiøret når du selger? Rakk ikke. Så først hvor mørke de var når jeg kom hjem, men da måtte jeg levere kamera. Og lysforholdene der jeg tok bildene var ikke så bra. Samt at det regnet ute. Da er du unnskyldt..
Andreas1 Skrevet Januar 23, 2007 Skrevet Januar 23, 2007 Bil 3+ Kult utseende - Gammel, og skjønner ikke helt hvorfor ev- el-feil ikke er utbedret... Ikke multiratt og ifølge varsleren i bilen er det gått minst 3 pærer. Skeptisk til vedlikeholdet på denne. - Måtte jo gå an å bytte pærer eller fikse feilen før annonsering/salg? hei du! den bilen er faktisk nesten bedre vedlikeholdt enn min nye, og det vil si svært godt. feilene du ser i dashen er utbedret og er kun med på bildet fordi jeg hadde kun kamera i et par dager. ang det elektriske på anlegget har jeg ikke fikset det fordi jeg syns ikke 3000kr (ny mid/cd spiller) er verdt det. tar meg 2 sekunder å sku ned lyden. nei.. ikke kom her og kom her, denne bilen har strøkent interiør også. og forresten, ingen pærer hadde gått. abre dårlig kontakt på den ene ryggelyspæra. de 2 andre du ser, SKAL være der, og indikerer bruk av parklys+spredere. greit at det er 96 modell, men den er hvertfall tatt vare på, og jeg tørr påstå at den er i bedre stand enn mange nyere modeller. -edit- dette er da link nr3.. kan jo legge til at bildene er med vinterhjul, + at min har sportseter med justerbar lårstøtte, noe de andre ikke har. nei, fin bil det her Og bare for å ta meg helt i forsvar her, så har jeg folk som kan attestere at den aktuelle bilen, eller de andre jeg har hatt for den saks skyld, ALDRI har vært over 3000rpm før motoren er kjørt 20min. Og jeg har også folk som kan gå god for at jeg steller pent med bilene mine og vedlikeholder de. Jeg kjøper ikke 540 for morroskyld heller, de koster å ha. Ikke så hissig nå da... Ingen som har sagt noe galt om bilen din mer enn at jeg sa jeg blir skeptisk til vedlikehold når det i bildet i annonsen lyser varsellamper for pærer. Folk flest bytter pærer før annonsering for å unngå dette og lignende misforståelser, så da blir man (i alle fall jeg) skeptisk når selger ikke gjør det. Hvis du etterhvert bytter ut bildet av dashbordet ditt til ett hvor feilvarslingen for pærene ikke lyser så slipper du at flere tror som meg. Jeg betviler ikke at bilen din er et godt kjøp og jeg har fått med meg at du er nøye i andre tråder, men det var ikke spesifikt den bilen trådstarter spurte om. Han lurte på en av tre og jeg svarte hvilken jeg hadde tatt (du er forresten klar over at du fikk kompliment for kult utseende på bilen jeg ikke visste var din?). Du får faktisk masse cred for bilen din i tråden her (og andre steder) så du får nå ikke bli så hårsår når du får en kommentar på pærevarsleren din. – Dessuten har du jo ettertrykkelig fått oppklart dette i denne tråden nå og bedre reklame er vel vanskelig å få? På den annen side; De to røde på varsleren (som du sier indikerer sprederne) skal normalt ikke lyse med mindre dette kanskje er et eget fenomen for ettermontert face-lift? Dersom din 96' fungerer på samme måte som både 97', 99’ og 02' indikerer de røde feltene pærer som ikke fungerer/ strømbrudd til pære. Spredervarselet skal være et eget bilde av en grønn lykt som lyser ned til venstre, - men hva vet vel jeg om det?
Geir Anders Skrevet Januar 23, 2007 Skrevet Januar 23, 2007 Det er ikke snakk om å være hårsår her, men kun svar på tiltale. Saklig om du vil, da jeg svarer på det du er skeptisk til. Hadde du sagt bilen var stygg, så ja fint, folk har forskjellig smak. Men du kom med noe mer konkret. Og ja, smørte på litt ekstra info siden han spurte om meninger om de forskjellige bilene. Tilgangen til kamera er ikke stor her i huset, og jeg maser ikke på folk heller. Har riktignok mobil med kamera, men kvaliteten er ikke rare greine. Ang lysene, så lyser de når man bruker parklys, og ja den grønne indikerer spredere. Når jeg kjører med nærlys forsvinner de to lysene for å indikere at man bruker nærlys, og ikke park.
Eirik Skrevet Januar 23, 2007 Skrevet Januar 23, 2007 Jeg har kjørt endel 523 '99 i mine yngre dager, og jeg har ingenting annet å si enn at det er en super hverdagsbil å kjøre. Masse komfort og med 2.8 literen har du jo litt motor også hvis du vil kjøre litt aktivt Ville ikke vurdert manuell. Det er en bruksbil (?), så til hverdags er steptronic utrolig deilig å ha. Manuell er kjekkere å ha på en liten Z3 eller annen "lekebil". Lykke til med bilkjøp!
BMW528iA Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Skrevet Januar 23, 2007 Jeg har kjørt endel 523 '99 i mine yngre dager, og jeg har ingenting annet å si enn at det er en super hverdagsbil å kjøre. Masse komfort og med 2.8 literen har du jo litt motor også hvis du vil kjøre litt aktivt Ville ikke vurdert manuell. Det er en bruksbil (?), så til hverdags er steptronic utrolig deilig å ha. Manuell er kjekkere å ha på en liten Z3 eller annen "lekebil". Lykke til med bilkjøp! Takk for det! Blir spennende å se hva jeg ender opp med Hehe hver sin smak! Liker egentlig best manuell.. Også har jeg hørt en del dårlige ting om steptronic (?) kassen til BMW. De burde lære av MB som stort sett har bedre tid 0-100 med automatkasser i forrhold til manuell kasser..
Eirik Skrevet Januar 23, 2007 Skrevet Januar 23, 2007 Takk for det! Blir spennende å se hva jeg ender opp med Hehe hver sin smak! Liker egentlig best manuell.. Også har jeg hørt en del dårlige ting om steptronic (?) kassen til BMW. De burde lære av MB som stort sett har bedre tid 0-100 med automatkasser i forrhold til manuell kasser.. MB har jo rævva girkaser i forhold til BMW...
Gjest Skrevet Januar 23, 2007 Skrevet Januar 23, 2007 litt ot, men vurderer å selge min... shadowline, facelift, blå met, skinn++..
Evopower Skrevet Januar 23, 2007 Skrevet Januar 23, 2007 E39 528iA er en super bil! Blir vel en slik eller en 525Da på meg neste gang. Har kjørt 520i, og det var ikke mer enn at det akkurat var nok med effekt. En 520ia blir nok derfor litt for slapt etter min smak. Men det er jo ikke det du ser etter heller! Har kjørt 523ia og den var det helt grei effektmessig. Behagelig bil! Har ikke fått gleden av å kjøre en 528 enda, bortsett fra den gamle E28 min, men det er jo som natt å dag... Men siden en 523 og en 528 koster nesten det samme nå er det vel ikke noe å lure på? Men; E39 er ingen sportsbil, men i kombinasjon med bmw sitt sportsunderstell har den en fin kombinasjon mellom komfort og sportslighet. Kjøp for all del ikke uorginalt senkesett, det ødelegger den fantastiske sostifikerte kjøredynamikken som du får i senkesettet fra fabrikk!
TJ Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 Hehe hver sin smak! Liker egentlig best manuell.. Også har jeg hørt en del dårlige ting om steptronic (?) kassen til BMW. De burde lære av MB som stort sett har bedre tid 0-100 med automatkasser i forrhold til manuell kasser.. Hva har du hørt om steptronic kassene som er negativt om jeg tør spørre? Jeg har hatt flere biler med denne kassen, og har aldri hatt noe som helst negativt å si om de. Vil heller skryte av de og si at de er utrolig fine automatkasser. Så spør du meg, så ville jeg anbefalt en bil med steptronic uten tvil! Men manuell vs. automat er jo snakk om smak og behag da, men vil bare ikke at grunnen til at du ikke vil ha automat skal være at du har hørt mye negativt om steptronic.
Eirik3 Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 Hehe hver sin smak! Liker egentlig best manuell.. Også har jeg hørt en del dårlige ting om steptronic (?) kassen til BMW. De burde lære av MB som stort sett har bedre tid 0-100 med automatkasser i forrhold til manuell kasser.. ....Hva har du hørt om steptronic kassene som er negativt om jeg tør spørre? ..... Helt sikkert eventyret om lifetimeolje&kasser som havarerte på 70tkm og løse bolter på E38 Langt ifra noe verre enn andre bilmerker har slitt med, og som det ble sagt så MB-kassene en skral opplevelse i forhold til BMW sine!
Ole-Magne Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 har kjørt ca 40 000km med min 528i, har aldri angret på at jeg kjøpte med manuell kasse... Er en nydelig kasse+ at det er montert shortshift på denne. Passe til crusing og til en liten tur på bane. Synes bil nr 3. du listet opp ville vert et bra kjøp. Pen innvendig + fangere og angeleyes med xenon
Eirik Skrevet Januar 24, 2007 Skrevet Januar 24, 2007 Hehe hver sin smak! Liker egentlig best manuell.. Også har jeg hørt en del dårlige ting om steptronic (?) kassen til BMW. De burde lære av MB som stort sett har bedre tid 0-100 med automatkasser i forrhold til manuell kasser.. Hva har du hørt om steptronic kassene som er negativt om jeg tør spørre? Jeg har hatt flere biler med denne kassen, og har aldri hatt noe som helst negativt å si om de. Vil heller skryte av de og si at de er utrolig fine automatkasser. Så spør du meg, så ville jeg anbefalt en bil med steptronic uten tvil! Men manuell vs. automat er jo snakk om smak og behag da, men vil bare ikke at grunnen til at du ikke vil ha automat skal være at du har hørt mye negativt om steptronic. Lær deg å siter skikkelig! Det var ikke jeg som nevnte dette, men trådstarter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå