Gå til innhold

Hvor og når kjører du fort/tester din bmw?

TheMan
 Share

Hvor og når kjører du fort/tester din bmw?  

134 stemmer

1. 1. Hvor og når kjører du fort/tester din bmw?

• Midt på natten på øde landevei
      77
    • Hvor som helst, spiller ingen rolle
      23
    • På vei til jobb
      7
    • Tester gjerne bilen i 50 sonen
      3
    • Kjører ikke fortere enn fartsgrensen
      26

Anbefalte innlegg

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tull, nye E18 på natten er like bra som Autobahn. Hvis man ser bortifra at her det 110 fartsgrense.

Når ble det 110 på E18?

Maksfarten i Norge er vel for enn så lenge fortsatt 100? E18 herfra og opp til Drammen er vel noe av det råeste man har av vei i Norge (med unntak av de rasa Hanekleivtunnelene), og her er det bare 100.

Men er forøvrig helt enig i at veikvaliteten er like bra her som mange av veiene med fri fart på i Tyskland. Problemet med å kjøre 200 her er at medtrafikanter på ingen måte er forberedt på å få biler susende forbi i 200, og kan derfor rimelig tankeløst finne på å slenge seg over i venstrefila. I tillegg til det åpenbare problemet - politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger nok somoftest i 20-30 over grensa på speedometeret på langkjøring(Arendal<->Oslo) når det er mulighet for det. Dvs. 15-25 over i reell fart. Prøver å alltid holde meg innafor de magiske 35 km/t :wink:

Skikkelig råkjøring er noe jeg egentlig aldri driver med. Har f.eks. ikke testa toppfarten på bilen. Skal jeg ha det litt "morro" har jeg noen svingete landeveier hvordet føles veldig fort når man kjører 90(og det er overraskende ofte 80km/t på slike små svingete veier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt vitsen med å teste toppfarten, jeg vet at bilen går fortere enn jeg gidder å kjøre allikevel. Jeg risikerer ikke mitt eller andre sitt liv bare for å se hvor fort en bil går..

Kanskje det har noe med alderen å gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt vitsen med å teste toppfarten, jeg vet at bilen går fortere enn jeg gidder å kjøre allikevel. Jeg risikerer ikke mitt eller andre sitt liv bare for å se hvor fort en bil går..

Kanskje det har noe med alderen å gjør?

Nja, hadde jeg kjørt på autobahn så er det mulig jeg ville testet. Men å kjøre sånn i Norge er bare tullete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg måtte nok desverre trykke på "Hvor som helst, spiller ingen rolle" ettersom ubebyge områder ikkje var med på lista :P

Men er veldig gla i blant anna Lærdalstunellen når det gjelde fart, Vinje - Vik når det gjelde svinger og bremser (helst når det er natt så eg ser når det kjem biler).

Ellers så ligge eg vel mellom 20 km/t --> 40 m/t over sånn jamt i 80/100-sonene.

70 sone bryr eg meg ikkje om, 30/50/60 - helde eg som oftest. Er ofte ein grunn til at dei er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste syntes det er arti å kjøre litt fort av og til,så jeg syntes dett er en bra tråd! vi liker alltids å skryte litt av hvor mye vi har hvert oppe i ,så det syntes jeg vi må få lov til

blir irritert på de som kommer inn på denne tråden å sier " det er kjedelig å kjøre fort, bu-hu... " det var ikke det tråden handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

følger vanligvis fartsgrensen for det meste men av og til MÅ man bare kjøre fra seg litt, for min del blir det for det meste med litt drifting men er nå oppe i 200 nå og da også. meste jeg har vært oppe i på norske veier var nå toppfarten på min forrige bil. en 525i 24V. altså 230km/t. er ikke no problem å kjøre over 200 i norge om man har bil til det. trenger ikke å være risikabelt for noen heller. bare man kan å kjøre. nå skal ikke jeg si jeg er verdens beste, men bedre enn de fleste mener jeg ikke er å overdrive. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...