Gå til innhold

Kickpaneler i E36 - Hvordan blir det?


Anbefalte innlegg

Har kjøpt inn et sett Pioneer TS-E136C som jeg har tenkt å bruke som frontsett i min E36 Compact, og lurer dermed på hva slags erfaringer dere har gjort dere med montering i kickpanelene? For meg, som relativt erfaringsfattig, når det kommer til bilstereo ser jeg for meg middels lyd på grunn av plasseringen.

Derfor har jeg tenkt litt på alternative løsninger som ikke er så altfor dyre, som jeg kanskje kunne tatt etter en vurdering når jeg har montert i kickpanelene. I den forbindelse så jeg at Transmedia har dørtrekk til en ikke så altfor avskrekkende pris, men da kun for biler med elektriske vinduer, det har jo ikke jeg.

Hva kan gjøres, eller bør jeg gjøre noe i det hele tatt?

Med vennlig hilsen Fredrik. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,jeg har gjort det og det ble toppen(!) greit(med tett bak)... Jeg tenker å lage hull i orginale panelet og bygge dem litt ut med vinkel. Da blir volumet bak litt større og lyden kommer litt mer "ut". Fyll gjerne litt(!)dempeull bak element for å hindre resonans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mr.Stream, takk for heads up, skal ha det i bakhodet.

Takk til deg også, Bugman. Får se hva jeg gjør etterhvert når det kommer til plassering av høyttalere, men gidder ikke vinkle på noen måte nå.

La merke til at høyttalerene har ferdig "kasse" inni der, med en hel "plastsylinder".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Jeg spiller uten dempeull bak fronthøytalerne og kan ikke si jeg hører noe særlig resonans. Men så har jo ikke jeg sammenlignet med noen som har dempeull i heller da... Får nesten prøve :)

Er ikke ikke nødvendigvis veldig forskjell. men om du legger det i øker du også "volumet" på kassen. Dvs at elementet tror kassen er større og vil spille lavere frekvenser bedre. Det kan jo være greit siden sub er bak og jo lavere frekvens den spiller jo vanskeligere er det å lokalisere hvor den kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...